نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. مهر 1395 - 21:40

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با انتشار تازه ترین فهرست از اسامی بازیکنان حاضر در تیم منتخب مجله معتبر فرانس فوتبال پس از هفته دوم دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 و قرار گرفتن نام سید جلال حسینی در این فهرست افتخاری دیگر در این زمینه برای فوتبال کشورمان رقم خورد که سبب شد اعتباری تازه برای فوتبال ملی کشورمان بدست بیاید.



برای بررسی چگونگی دست پیدا کردن سید جلال حسینی به این افتخار به تحلیل بیشتر این بازیکن در این پست پرداختیم. سید جلال حسینی که نامش در کنار اسامی بزرگی همچون رونالدو، متس هوملس، اینیستا و لواندوفسکی قرار گرفته در این زمینه البته مورد تأیید همه مدافعان اسبق و فعلی فوتبال ایران است و در این زمینه با هر یک از آنها که صحبت شد این انتخاب را تأیید کرده و حسینی را در حال حاضر یکی از کاملترین مدافعان میانی در سطح آسیا و البته دنیا قلمداد کردند.
 
وقتی همه کارشناسان یک نفر را تأیید می کنند/حسینی هم گلزن و هم مدافع 
 


بر اساس این گزارش، در این زمینه با محمد پنجعلی و سهراب بختیاری زاده دو کارشناس زبده که سابقه بازی در همین پست را داشته اند حرف زدیم. که هر یک به بررسی این بازیکن پرداخته و دلایل انتخابش را مورد تحلیل قرار دادند. 



*رهبری پنهان حسینی بر خط دفاع



 محمد پنجعلی که خود به مدت 10 سال در پست دفاع آخر در سیستم 2-5-3 یا همان سیستم سه دفاعه بازی کرده است در این باره به مشرق گفت: سید جلال حسینی پیش از اینکه از نظر بازی و شرایط فنی مورد بررسی قرار بگیرد یک بازیکن منضبط و در خدمت تیم است. هر زمان مدافع در پست خود بتواند از این حیث گوش به فرمان کادر فنی و البته هماهنگ با تیم باشد، در عملکرد خود یک گام به جلوی مثبت و مهم را برداشته و می تواند دستاورد بهتری برای تیمش داشته باشد.


سهراب بختیاری زاده مدافع گلزن تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 آلمان هم به این موضوع اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های بارز حسینی بی حاشیه بودن و در خدمت تیم بودنش است. حسینی از ارتباط خوبی که درون زمین با دروازه بان و مدافعان کناری و هافبک های مقابل خود دارد به نحو احسن استفاده می کند. او نوعی رهبری پنهان هم در کارش دارد که خیلی ظریف است و در بازی کمتر به چشم می آید. سید جلال زمانی که بدون توپ است هم بازی بدون توپ بیهوده انجام نمی دهد و خود را در مسیری قرار می دهد که باید آنجا باشد.



*فیزیک سیدجلال خواسته ذهنش را برآورده می کند

محمد پنجعلی که از سوی کنفدراسیون آسیا در چند نوبت به عنوان بازیکن برتر ماه آسیا در دوران بازی اش انتخاب شده و در تیم منتخب آسیا هم قرار گرفته است با پرداختن به وضعیت فیزیکی حسینی گفت: سید جلال به لحاظ فیزیکی هم دارای همه ویژگی های یک مدافع میانی مطمئن است. او هم قد و بالای خوبی دارد و هم از جثه و فیزیک مناسب و قدرتی برخوردار است که به او این امکان را می دهد تا بتواند همه خواسته های ذهنی اش را در قلب دفاع به اجرا بگذارد.


نکته ای که کاپیتان اسبق پرسپولیس به آن اشاره داشت مورد تأیید کاپیتان اسبق استقلال هم بود و بختیاری زاده تأکید کرد: حسین هم روی زمین باهوش و باقدرت کار می کند و هم روی هوا. او بدون تردید یکی از بهترین مدافعان میانی حال حاضر ایران است که چه در حمله و چه در حین دفاع و دفع توپ روی هوا برتری کاملی بر توپ و البته بازیکنان اطرافش دارد. او روی زمین هم به سختی و شاید خیلی کم دریبل می خورد و تلفیق این دو باعث شده تا کی روش با اعتماد بیشتری به او، ترکیب دفاعی تیم ملی مان را بچیند.



*پسرخاله حسینی کارمند فرانس فوتبال نیست

اما اینکه آیا مجله معتبر فرانس فوتبال او را به درستی انتخاب کرده یا نه هم موضوع دیگری بود که از پنجعلی سئوال کردیم و گفت: کارشناس یا کارمند فرانس فوتبال نه پسرخاله حسینی بوده نه خاطرخواه ایران. آنها کارشناسانی دارند که با بررسی خیلی از مسایل و در نظر گرفتن همه فاکتورها بازیکنان برتر را انتخاب می کنند و این درست به معنی آن است که حسینی از سوی یکی از بالاترین مراجع رسیدگی به مسایل فنی فوتبال انتخاب شده و از این نظر کم افتخاری برای سید جلال بدست نیامده است.


 سهراب بختیاری زاده در ارتباط با انتخاب حسینی به مشرق گفت: پایان 4 دیدار ابتدایی تیم ملی بدون گل خورده قطعا توجه کارشناسان را به سمت نام تیم ملی ایران و البته مدافعان میانی آن جلب کرده است. قطعا کارشناسانی در آسیا بازیکنان برتر را زیر نظر دارند که ارتباط مستقیم با کارشناسان فیفا و فرانس فوتبال دارند و بی دلیل بازیکنی انتخاب نمی شود. حسینی با بازی هایی که در این مدت از خود ارائه داده توانسته علاوه بر بسته ماندن دروازه تیم ملی نظم خاصی هم به خط دفاعی مان بدهد. او در بازی با ازبکستان هم جلو رفت و یک گل به ثمر رساند تا علاوه بر دفاع مقتدرانه تیم ملی اش در امر گلزنی هم موفق عمل کرده باشد و فکر می کنم این هم یکی از ویژگی های مهم در انتخاب او به این عنوان بوده است. 



*برانکو و کی روش در انتخاب فیفا نقش داشتند

کاپیتان اسبق تیم ملی و پرسپولیس به نکته دیگری اشاره کرد و افزود: در پرسپولیس هم برانکو درست همان بازی را از حسینی می گیرد که کی روش در تیم ملی از او می خواهد. همزمان شدن فعالیت این بازیکن در دو تیم باشگاهی و ملی با دو مربی که در زمینه دفاعی تقریبا شبیه به هم کار می کنند در این ارتباط به او کمک کرده تا عملکرد بهتری در هر دو بخش داشته باشد.


بختیاری زاده یادآور شد: تیم ملی در این مدت به ویژه در دو بازی آخر در باکس دفاعی عملکرد خیلی خوبی داشت. درواقع می توان گفت که حسینی یکی از اجزای پازل تدافعی تیم ملی بود که در ارتباط با گل نخوردن مان نقش مهمی را به عنوان دفاع میانی بازی کرد. گرچه دیگر بازیکنان ما در دفاع تیم ملی هم در این دو بازی عملکرد بی نقصی از خود به نمایش گذاشتند و در نهایت سلسله اتفاقات مثبتی که در این دو بازی رخ داد همه دست به دست هم دادند تا سیدجلال حسینی به این افتخار مهم دست پیدا کند. افتخاری که البته به سادگی بدست نمی آید و حسینی بین دهها مدافع میانی بزرگ در دنیا به آن دست پیدا کرده است.



*حسینی از حالا برای روسیه بدنسازی کند

پنجعلی در بخش پایانی صحبت هایش با مشرق خاطر نشان کرد: سن و سال حسینی به ما این امیدواری را می دهد که می توانیم با تکیه بر توان و تجربه او در جام جهانی هم خیال آسوده ای در این زمینه داشته بشیم. او در اوج پختگی بسر می برد و او در جام جهانی 36 ساله خواهد بود و این برای یک مدافع میانی می تواند سن ایده آلی باشد.
 
وقتی همه کارشناسان یک نفر را تأیید می کنند/حسینی هم گلزن و هم مدافع 
 


البته بختیاری زاده توصیه هایی به حسینی داشت: من تا 40 سالگی هم بازی می کردم و این به دو دلیل بود. یکی سالم زندگی کردن و بعد تمرینات اختصاصی مطلوب. اگر حسینی می خواهد تا 2018 روسیه در همین وضعیت باشد باید کار سختی را از حالا در پیش بگیرد. البته امیدوارم با این روند به جام جهانی برسیم ولی حسینی می تواند با بهره گیری از دو بدنساز خوب تیم های پرسپولیس و تیم ملی از این حیث خودش را برای جام جهانی بیمه کند. چون در 36 سالگی باید خیلی آماده باشد تا کی روش به او اعتماد کند و در آن تورنمنت بازی اش بدهد.

 
********************



به گزارش مشرق، حسینی متولد 14 بهمن 1360 است و چند ماه بعد وارد سی و پنجمین سال زندگی اش می شود و تا خرداد 1397 که جام جهانی 2018 برگزار می شود 36 ساله خواهد بود و از این حیث قطعا کار دشواری در پیش دارد تا بتواند همچنان در سطحی باشد که توجه کارشناسان ای اف سی و البته فیفا را به خود جلب کند.

 
سایت مجله معتبر «فرانس فوتبال» با پایان یافتن بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره‌های مختلف که از پنجشنبه گذشته تا چهارشنبه این هفته در نقاط مختلف جهان برگزار شد، اقدام به انتخاب تیم منتخب خود از این رقابت‌ها کرد که در بین بهترین‌ها نام سیدجلال حسینی، مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان هم دیده می‌شود.

تیم منتخب «فرانس فوتبال» با سیستم 3-4-3 به شرح زیر است:

دروازه‌بان: جو هارت (انگلیس)

مدافعان: سیدجلال حسینی (ایران)، متس هوملس (آلمان) و توبی آلبرویرلد (بلژیک)

هافبک‌ها: بنیامین موکانجو (کامرون)، پل پوگبا (فرانسه)، آندرس اینیستا (اسپانیا) و آرتورو ویدال (شیلی)

مهاجمان: چیرو ایموبیله (ایتالیا)، روبرت لواندوفسکی (لهستان) و کریستیانو رونالدو (پرتغال) 

 
 
 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها