نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. مهر 1395 - 19:41
پنجره فولاد حرم رضوی طی مراسمی از ضلع شرقی صحن جمهوری اسلامی به دهانه سمت راست آن جابه جا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،به نقل پایگاه اطلاع رسانی آستان نیوز؛ تنها ورودی رواق دارالولایه در قسمت برادران مسیر باریک و نیم دایره‌ای شکل ایوان طلا بود که به وسیله تعدادی پله با فاصله ارتفاعی زیادی به این رواق راه پیدا می‌کرد. این ورودی باریک مشکلات فراوانی در تردد زائران به ویژه در زمان‌های قبل و بعد از نمازهای جماعت و مناسبت‌های ویژه که حرم مطهر با اوج جمعیت زائران مواجه بود، ایجاد می‌کرد. علاوه بر این تردد ویلچر نیز از این مسیر غیر ممکن بود.

 
از این رو با دستور تولیت آستان قدس رضوی و در راستای تسهیل تشرف زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، مهندسان و کارشناسان سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) پنجره فولاد ضلع شرقی صحن جمهوری اسلامی را به دهانه سمت راست آن جابه‌جا کردند. به این ترتیب ورودی عریض، همسان با رواق دارالولایه و دارای رمپ برای ویلچر در محل احداث شد.
 
 پنجره فولاد حرم امام رضا(ع) جابه جا شد +عکس
پنجره فولاد فعلی صحن جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۶ هجری شمسی با وزنی حدود ۱۰ تن ساخته و نصب شده است که در آن زمان فضای صحن جمهوری اسلامی به شکل امروزی نبود. اما امروز با توجه به فضاسازی‌های موجود در این صحن، جابه‌جایی این سازه ۱۰ تنی با حداقل آسیب به کاشی‌کاری‌ها و آیینه‌کاری‌های رواق یکی از مشکل‌ترین بخش‌های پروژه بود.
 
 پنجره فولاد حرم امام رضا(ع) جابه جا شد +عکس
این جابه‌جایی طی مراسم خاصی انجام شد و موقعیت مکانی پنجره فولاد صحن جمهوری اسلامی نسبت به مضجع شریف رضوی با گذشته تفاوتی نکرده است.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها