نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. مهر 1395 - 21:24
رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی، «بشار اسد» همتای سوری خود را به دست داشتن در حمله به کاروان سازمان ملل به حلب متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که اکنون بعد از شرکت در مجمع عمومی سازمان‌ملل در آمریکا به سر می‌برد، ادعا کرد دولت سوریه عامل حمله به کاروان کمک‌های ادعایی به «حلب» است.



اردوغان در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» با بیان اینکه دولت سوریه مسئول شکسته شدن آتش‌بس هفته قبل است، مدعی شد: «مسئول این حمله (به کاوران سازمان ملل) خود رژیم ]بشار[ اسد می‌باشد.»



وی آتش‌‌بس توافق شده میان روسیه و آمریکا را به کودکی که مُرده به دنیا آمده شبیه کرده اما گفت امیدوار است مذاکرات میان روسیه، آمریکا و ترکیه بتواند روح تازه‌ای در آتش‌بس بدمد.



رئیس جمهور ترکیه در این مصاحبه مسائلی را حول اختلافات با آمریکا بر سر حمایت از ائتلاف کردهای شمال سوریه مطرح کرده و با اشاره به گروه تروریستی پ.ک.ک افزود: «ما با دوستان آمریکایی خود در این باره موافق نیستیم. هیچ تروریست خوب یا بدی وجود ندارد. همه تروریست‌ها بد هستند.»



اردوغان درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیشنهاد «دونالد ترامپ» برای ممنوع کردن مهاجرت مسلمانان به آمریکا را «غیرممکن» توصیف اما از حمایت از یک نامزد خاص اجتناب کرده و گفت: «چیزی که می‌خواهم این است که اراده مردم ]آمریکا[ اعمال شود.»



وی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان پسا-کودتا رسانه‌ها را سرکوب کرده، ضمن رد این ادعا، تاکید کرد: «اگر ژورنالیست‌ها چندین سازمان‌های تروریستی را ترغیب کنند که دولت را سرنگون و قانون اساسی در ترکیه را نابود کنند، آیا می‌توانیم به آنها چنین اجازه‌ای را بدهیم؟ نه. ترکیه یک کشور قانونی است.»

 
منبع: فارس
 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها