نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مرداد 1395 - 21:56
آقای رئیس جمهور از درصد و شاخص بیکاری فرزندان دود و آتش چیزی می‌دانی!حتما به گوشت رسیده است که بالاترین درصد بیکاری متعلق به گچساران است، این فریادی از گلوی زخمی گچسارانی‌هاست که به هیچ جا نرسیده است، کابوسی که امروز استرس جوانان و خانواده‌های آنها شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،کوروش رضایی در یادداشتی نوشت:بالاخره روحانی رئیس دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید در سی‌امین سفر استانی‌اش به کهگیلویه و بویراحمد آمد تا خلاف تصور بسیاری از علاقمندان به این دولت سفر رئیس جمهور در اواخر عمر دولتش رقم بخورد.روحانی به استان چهارفصل و پایتخت طبیعت ایران آمد تا بعد از سه سال و اندی ماه در اواخر دولتش مشکلات و نیازمندی‌های کهگیلویه و بویراحمدی‌ها را در حوزه‌های مختلف حل کند.

 

بررسی چرایی تأخیر سفر دولت تدبیر و امید در این مجال نمی‌گنجد اما آقای روحانی تدبیرت در سفر به استان مستعد و چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد ناامیدمان کرد زیرا  حق مردم ارزشی و ولایت‌مدار این خطه که همواره دارای مقام نخست حضور در صحنه‌های مختلف انقلابی و ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، آخر نبود.

» 231طرح دیروز افتتاح و ۳۶ پروژه مهم کلنگ‌زنی شد که ۹۰ میلیارد تومان برای بخش درمان در حوزه طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی شد» این عین جمله جنابعالی در نشست خبری با خبرنگاران بود اما آقای کلیددار تدبیر و امید برای باز کردن قفل بیکاری و رونق بخشییدن اقتصاد گچساران که حتی در نام نوشتاری استان کهگیلویه و بویراحمد هم محروم مانده چه تدبیری داری و امیدی می‌دهی؟

 

برگزاری جلسه شورای اداری با حضور معاونت و کلنگ‌زنی پتروشیمی پارسه آنهم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با مدت زمان سه سال  و ۶ماه،  تنها سهم سفرت به استان ما برای گچساران بوده است.

 

آقای روحانی از درصد  و شاخص بیکاری فرزندان دود و آتش چیزی می‌دانی!حتما به گوشت رسیده است که بالاترین درصد بیکاری متعلق به گچساران است، این فریادی از گلوی زخمی گچسارانی‌هاست که به هیچ جا نرسیده است، کابوسی که امروز استرس جوانان و خانواده‌های آنها شده است. برای رفع بیکاری گچسارانی‌ها چه آورده‌ای؟ بگذریم از سخنرانی‌ات در یاسوج که نامی از گچساران نبردی شاید آنقدر دستپاچه تلفظ نام کهگیلویه و بویراحمد بودی که یادت رفت گچسارانی هم هست.

 

شورای اداری گچساران با حضور معاونت برگزار شد و مشکلات بازگو شد منتظر هستیم مشکلاتمان را تا دولتت تمام نشده حل کنی دیر آمده‌ای اما امیدوارم دیر نشود حل مشکلاتمان

 

دلمان خوش بوده به نماینده‌مان در مجلس، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛ شاید به حرمت اوو همسویی‌ سیاسی‌اش با شما زودتر از دیگر استان‌ها بیایی، دلیل دارم، قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی هجوم  سیل وزیرانت به گچساران خیره کننده بود گچساران شده بود وزیرستان کار به جایی رسید که مسئولان و نمایندگان مرکزنشین هم اعتراض کنند که وزیرانت اول باید به یاسوج بروند بعد دیگر شهرستان‌ها، اما حالا که فکر می‌کنم نمی‌دانم وزیرانت برای چه آمدند خودت بگو برای چه آمدند، چه کردند؟

 

چهارسال نماینده‌مان گذشت کارهایی شد اما بیکاری تابو باقی ماند تا گچساران همچنان مقام نخست بیکاری در استان را داشته باشد آن هم با این همه نفت و گاز و...؟

 

حالا نماینده‌مان برنامه‌ای چهارساله طراحی کرده است برای توسعه و پیشرفت همچنین ایجاد اشتغال در گچساران، آن چهار سال اول که گذشت، حالا چهارسال دیگر باید بنشینیم تا در انتهای آن ببینیم مدیرانی که در جلسات برنامه‌های پیشنهادی نماینده هاج و واج به همدیگر نگاه می‌کنند و هنوز نمی‌دانند از آنها چه خواسته شده است، چه کار می‌کنند!

 

امیدمان به سفرت بود آقای روحانی، گفتیم وزیر نفت می‌آید درددل می‌کنیم هر چه باشد شهرمان نگین صادرات نفت کشور است و بسیار تأثیرگذار در اقتصاد اما زنگنه نیامد تا همه تعجب کنند اما به جایش معاونت انصاری آمد و گفت: فرقی نمی‌کند چه وزیری بیاید ما  مشکلات را منعکس می‌کنیم، جالب است جلسه شورای اداری در ساختمان شرکت نفت گچساران برگزار شد اما نه خبری از وزیر نفت بود و نه تریبونی برای شنیدن درددلهای کارگران نفت گچساران.

 

پتروشیمی پارسه را کلنگ‌زنی کردید تا اشتغال ایجاد شود اما این پتروشیمی سه سال و اندی زمان می‌برد آن هم اگر سرمایه‌گذار همه سرمایه لازم این پروژه را تزریق کند، در این میان تکلیف بیکاران گچسارانی چه می‌شود، سه سال دیگر باید منتظر باشیم تا شاید تعدادی ازهزاران بیکار گچسارانی صاحب کار شوند.

 

آقای روحانی در هیاهوی سفرت به کهگیلویه و بویراحمد  و حضور وزیرانت در شهرهای مختلف، گچساران در سکوت به سر برد تا تنها مشاورت بیاید و کلنگی بزند و برود.رئیس جمهور دولت تدبیر و امید سهم گچساران از سفرت به استان چه بوده است، کمتر از یکسال فرصت داری با کلیدت رمز قفل بیکاری گچساران را باز کنی!

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها