نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. مرداد 1395 - 18:19
هفته سوم لیگ برتر جمعه شب و با انجام سه بازی پیگیری می‌شود.
به گزارش آفتاب جنوب،شانزدهمین دوره لیگ برتر به ایستگاه سوم نزدیک شده و سه بازی جذاب در انتظار به صدا درآمدن سوت داوران است. سه دیداری که می تواند تقابل های جالبی در دل خود دارد.



سیاه‌جامگان - سایپا



شگفتی از زمانی آغاز شد که سیاه جامگان توانست سه امتیاز حساس در مشهد را از چنگ ذوب آهن اصفهان در بیاورد. سپس آنها وارد دربی مشهد شدند و در حالی که فاصله اندکی تا کسب دومین پیروزی داشتند، مقابل حریف متوقف شدند تا امیدهای کسب سه امتیاز از دست برود. این تیم با حضور فرهاد کاظمی به دنبال کسب امتیاز کامل در سومین دیداری پیاپی است که در مشهد برگزار می‌کند اما در مقابل، سایپا با حسین فرکی به تیمی سختکوش بدل شده که اگر کمی خوش شانس بود، در بازی قبلی می‌توانست از اصفهان با دست پر به خانه برگردد.



نارنجی‌پوشان در هفته اول برابر پرسپولیس شکست را پذیرفتند و تنها با یک امتیاز راهی مشهد شده‌اند تا برای سومین بار در این فصل وارد زمین شوند. امید اول سایپا در این دیدار،‌ مهدی ترابی است تا با فرارهای خود، خلق موقعیت کند. در مقابل، فرهاد کاظمی نیز حتما برنامه هایی برای این دیدار در ذهن خواهد داشت.



استقلال - صنعت نفت آبادان



تصویری که از استقلال در دو هفته اخیر دیدیم، تیمی تهاجمی‌تر از گذشته اما پراشتباه و بدون تمرکز بود. تیمی که برای گلزنی فوتبال خوب و مدرنی انجام می‌دهد اما در خط دفاع آن قدر بهم ریخته عمل می‌کند تا داشته‌هایش را از دست بدهد. منصوریان فرصت کمی دارد تا خط دفاع آبی‌ها را مرمت کنند. این همان پستی بود که در لیگ قبلی، آبی‌پوشان را ناامید کرد و منصوریان نمی‌خواهد چنین داستانی برای تیم او نیز تکرار شود.



صنعت نفت آبادان اما در دو بازی گذشته مقابل صبای قم و تراکتورسازی تبریز عملکرد چندان بدی نداشت و از این دو بازی نسبتا سخت، با دو تساوی بدون گل بیرون آمد. آنها در خط دفاع پرتعداد و متمرکز ظاهر می شوند و کمترین فرصت ها را به حریفان می دهند. نکته مهم این دیدار، بازگشت هواداران استقلال به ورزشگاه است. بازی در روز تعطیل انجام می‌شود و می‌توان پیش‌بینی کرد تماشاگران استقلالی بیشترین تعداد سکوهای ورزشگاه آزادی را پر کنند. این مسئله می‌تواند دغدغه کادر فنی برای داشتن حامی را به حداقل برساند و روحیه بازیکنان آبی‌پوش را افزایش دهد. از سوی دیگر، صنعت نفت هم‌تیمی پرتماشاگر دارد و حتما آنها به انجام بازی در استادیوم هایی که تماشاگران زیادی دارند، عادت کرده اند.



کاوه رضایی،‌ بختیار رحمانی، سیدمهدی رحمتی و خسرو حیدری می توانند مهمترین مهره‌های استقلال لقب بگیرند. حسن هوری، علی عبدالله‌زاده، فرشاد فرجی و البته رضا نوروزی می‌توانند مهره‌های موثر برای صنعت نفت آبادان باشند. هواداران استقلال امیدوارند تیم شان از خواب بیدار شده و بالاخره اولین پیروزی در فصل شانزدهم را جشن بگیرند. آبادانی‌ها نیز چشم شان به درخشش جوانان پرانگیزه صنعت نفت است تا بتوانند از دیدار سوم نیز امتیاز بگیرند.



فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان



فولاد به هر نحوی که بود، یک امتیاز ارزشمند از پرسپولیسی‌ها گرفت و به خانه برگشت. اهوازی‌ها با نعیم سعداوی، یک هدف بزرگ را دنبال می‌کنند. این تیم قرار است ستاره‌های جدیدی را در پایان فصل معرفی کند و سعداوی مسئول انجام پروژه است. او در پایان بازی با پرسپولیس به صورت علنی گفت که تیمش در دفاع از همان یک امتیاز، کار سختی را پیش رو داشت و سپس گفت: «به تهران آمده بود تا پرسپولیس را شکست دهد». باخت در هفته اول برابر ماشین سازی، ناامیدکننده ترین نتیجه ممکن برای سعداوی بود ولی او حالا امیدوار است با استفاده از هوای گرم اهواز، از پس ذوب آهن برآید.



ذوبی‌ها اما شرایط عجیبی را سپری می‌کنند. یک شکست در مشهد مقابل سیاه جامگان و یک تساوی خانگی برابر سایپا در خانه. این نتایج برای تیمی که قهرمان جام حذفی شده و باید به لیگ قهرمانان آسیا برود، ایده‌آل نیست ولی ذوبی‌ها عادت کرده‌اند شروع ضعیفی داشته باشند. دیدار دو تیم در حالی برگزار می‌شود که مربیان جوان و همبازی های گذشته در تیم ملی یعنی گل محمدی و سعداوی به دنبال کسب بالاترین امتیاز هستند تا باخت - تساوی در دو هفته قبل را جبران کنند.



برنامه دیدارهای هفته سوم لیگ برتر به شرح زیر است:



جمعه 15 مرداد 1395



ساعت 19: سیاه جامگان - سایپا



ساعت 20:30: استقلال - صنعت نفت آبادان



ساعت 20:30: فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان



شنبه 16 مرداد 1395



ساعت 18: گسترش فولاد - پرسپولیس



ساعت 18: سپاهان - استقلال خوزستان



ساعت 20:30: نفت تهران - پدیده



ساعت 20:30: صبای قم - ماشین‌سازی



یکشنبه 17 مرداد 1395



ساعت 19 تراکتورسازی - پیکان
 
منبع: تسنیم
 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها