نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. تير 1395 - 10:26
بانک مرکزی اعلام کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل منابع قرض الحسنه جاری بانک‌ها را بررسی می‌کند که پس از حصول نتیجه، نحوه اقدام این موضوع به سیستم بانکی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش آفتاب جنوب، بانک مرکزی اعلام کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل منابع قرض الحسنه جاری بانک‌ها را بررسی می‌کند که پس از حصول نتیجه، نحوه اقدام این موضوع به سیستم بانکی ابلاغ خواهد شد.

 

موضع جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک‌ها دست‌کم مجوز برای پرداخت تسهیلات وام ازدواج از محل حساب‌های جاری مشتریان خود را دارند، اما سازوکار آن و میزان برداشت و برگشت مبالغ هنوز مشخص نیست. در هفته ابتدایی خردادماه و در فاصله چند روز از ابلاغ قانون بودجه ۱۳۹۵، بانک مرکزی مبلغ وام ازدواج را در سامانه مربوطه از 3 به ۱۰ میلیون تومان تغییر داد و بانک‌ها را موظف کرد امکانات لازم برای شروع پرداخت وام ۱۰میلیونی هریک از زوجین را حداکثر از ابتدای مرداد‌ماه سال‌جاری فراهم کنند.

 

ایسنا هم گزارش داد: اعطای تسهیلات 10میلیونی برای حدود 1.2میلیون نفر در سال با کسری حدود 7000میلیارد تومانی همراه خواهد بود. براساس این گزارش، با اینکه قرار بود با افزایش سقف وام ازدواج به ۱۰ میلیون تومان، تمامی افراد در صف شامل این مبلغ باشند، برخی بانک‌ها اعلام کرده‌اند افرادی که قبل از ابلاغ بخشنامه وام جدید ثبت نام کرده‌اند، مشمول وام ۱۰ میلیونی نبوده و فقط وام 3میلیون تومانی به آنها داده خواهد شد. برخی بانک‌ها نیز از مبلغ ۱۰ میلیونی وام، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان را به‌عنوان کارمزد و سایر هزینه‌ها کسر کرده و رقمی حدود ۹.۵ میلیون تومان به مشتری می‌پردازند./دانا

 

 

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها