نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. تير 1395 - 10:44
یدالله مرادی در گفت و گو با آفتاب جنوب،
اتهام پولشویی و تحمیل برجامی دیگر بر ملت
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت:مذاکرات پیرامون قانون مبارزه با پولشویی که بی سرو صدا و محرمانه در دوران پسا برجام صورت گرفته باید به اطلاع افکار عمومی رسانده شودونامحرم دانستن مردم توسط کسانی که دانستن حق مردم شعارشان بوده را باید به عنوان یک مطالبه عمومی خواستار بود تا برجام دیگری بر آنها تحمیل نشود.

یدالله مرادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب؛ با اشاره به توافق بانک مرکزی با "سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی" و "کارگروه ویژه اقدام مالی" این سازمان "FATF"،گفت:پولشویی از جمله موارد لازم و ضروری در بحث بهبود اقتصادی ،معادلات بانکی و تراکنش های مالی است که به نظر می رسد غرب و آمریکا از این روش معقول در صدد بهره برداری علیه ایران و سیستم بانکی کشور باشد.

 

وی افزود:در سال 1989هفت کشور صنعتی موسوم به" G7"اقدام به  تاسیس سازمان مبارزه با پولشویی "FATF"با جهل توصیه کاربری برای تطهیر پول و جلوگیری از ورود پول های کثیف به عرصه مبادلات اقتصادی نموده اند که تاکنون 140کشور قانون مربوط به پولشویی را در کشورشان مصوب کرده اند و دولت ایران قانون مبارزه با پولشویی را در 6اسفند ماه 86به مجلس شورای اسلامی ارائه دادو سرانجام پس از مدتها کش و قوس مورد تصویب نهایی و تایید شورای محترم نگهبان قرارگرفت.

 

مرادی تصریح کرد:هرچند در قانون مجازات اسلامی ماده 662و ماده 38و40قانون مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ماده 8 قانون بکارگیری تجهیزات ماهواره درآمد های حاصل از پولشویی را هم محدود و هم غیرقانونی دانسته و با اعمال این قوانین مبارزه رسمی را با آن به عمل آورده بود زیرا روش کسب درآمد از دیگاه دینی و مبانی قرآنی عملی غیرشرعی بوده و در اقتصاد اسلامی جایی ندارد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت:پس از برجام و اعلام رسمی لغو تحریم ها معلوم شد که مبادلات بانکی ایران با دولت های غربی و آمریکا به جریان نیافتاده و اینجا بود که بهانه جدید دولت آمریکا با سوءاستفاده از این قانون علنی شد.

 

وی افزود:ریاست گروه اقدام مالی "FATF"ازجذب و تزریق منابع جدیدپولی و مالی در ابعاد داخلی و خارجی جلوگری نموده زیرا موضوع تروریسم و این قانون را پیش کشیده اند.

 

مرادی با بیان اینکه برمبنای این قانون یکی از مظاهر پولشویی بحث رابطه مالی کشورها با گروه های تروریستی است،تصریح کرد: از آنجا که این سازمان های ظاهر صلاح، ابزارهای سلطه امپریالیستی هستند تا هر جریان و گروه سیاسی که با منافع آنها ناسازگار است را سرکوب نمایند و چون ایران را از سال 2008در ردیف کشورهای حامی تروریسم قرار داده بودند لذا مبادلات بانکی را هم محدود کرده و حال تقاضای نظارت ،کنترل و ارزیابی از تمام تراکنش های بانکی ایران را خواستار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه لفظ تروریسم هم در ادبیات غرب با ادبیات جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی متفاوت است،اظهارکرد: از دیگاه آنها اقدام تروریستی دولت آمریکا در سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با 290سرنشین اقدامی شجاعانه است که به فرمانده زیردریایی جنایکارشان مدال می دهند؟!

 

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:از دیدگاه آنها اقدام دولت ترکیه در اختصاص بخشی از سرزمین خود برای تروریست های سوری را دفاع دانسته وانهدام هواپیمای کشوری دیگر در سرزمین دیگری را محکوم نمی کنند و حتی خرید غیر قانونی نفت از گروهای تروریستی داعش و النصره را هم با سکوت می گذرانند.

 

وی افزود:اقدامات تروریست پروری وهابی های عربستانی و تشکیل گروه های ترور القاعده و بوکوحرام و داعش و طالبان را مورد اغماض قرار می دهند وجنایاتشان را در یمن محکوم نمی کنند و تازه عربستان کودکش کش یمن را هم به ریاست کمیته حقوق بشر سازمان ملل می رسانند.

 

مرادی گفت:روش های تروریستی دولتی صهیونیستها و اشغال گران فلسطین که جای خود دارد ودرچنین شرایطی دفاع محرومان و مظلومان از ناموس و حیثیت خود مانند حرب الله لبنان ، حماس ،جهاد اسلامی فلسطین، نیروهای مردمی و مدافع سوریه و جهادگران عراق و انصارالله یمن را به عنوان تروریسم تحت تعقیب و محاصره و تحریم قرار می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه رسالت انقلاب اسلامی دفاع از مظلومان و حمایت از نهضت های آزادی بخش و مبارزه با اشغال گران است،افزود: به نظر می آید که این حرکات جدید در قالب مبارزه با پولشویی قطع ارتباط ایران با جریانات مقاومت است و این یعنی حذف محتوای پیام جهانی انقلاب اسلامی و خاموش کردن آرمانهای حضرت امام(ره).

 

مرادی اظهارکرد:مذاکرات پیرامون قانون مبارزه با پولشویی که بی سرو صدا و محرمانه در دوران پسا برجام صورت گرفته باید به اطلاع افکار عمومی رسانده شود هر چند در نهایت باید شورای امنیت کشور اتخاذ تصمیم نمایید ولی نامحرم دانستن مردم توسط کسانی که دانستن حق مردم شعارشان بوده را باید به عنوان یک مطالبه عمومی خواستار بود تا برجام دیگری برمردم تحمیل نشود.

 

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:رابطه اقتدار دولت و ارتقا گرایی بنگاه های اقتصادی که تا حد زیادی در جلوگیری از  شکل گرفتن پدید پولشویی موثر است مورد تایید و حمایت جامعه است اما این اقتدار دولت در دفاع ازآرمانها و اهداف جهانی انقلب اسلامی هم باید خدشه دار نشود .

 

وی با تاکید بر اینکه اقتدار ایران در دفاع از سنگرهایش در سوریه ، عراق، لبنان وفلسطین است و در این قانون نباید مورد معامله و مصالحه قرار داده شود،افزود: نباید زمینه بهانه برای رسمیت دادن و پولشویی به کشورهای غرب و آمریکا داده شود چون در قالب تروریسم و مبارزه با مظاهر آن این ایران است که قربانی تروریسم بوده و هست و باید تعیین تکلیف نماید.

 

مردای درادامه گفت:وقتی مقامات عربستانی و آمریکایی در سرزمین فرانسه از تروریست ترین گروهای منافق حمایت می کنند دیگر جایی برای شعار ضدیت با تروریست باقی نمانده است .

 

وی تصریح کرد:آنها بدنبال این هستند که اگر ایران کاری انجام داد چه موشک و تقویت مبانی دفاعی خود و چه حمایت از جریان مقاومت و این حرکت خوشایند آمریکا نشر و بلافاصله با نام نقض برجام عناد خود را بروز دهند؛ اینجاست که ذکاوت و تیزهوشی تیم دیپلماسی و مذاکره کننده ایرانی باید جلوه گر باشد و به عنوان یک خط قرمز وارد هیچ نوع گفتگو و مذاکره ای نشوند که در برابر کار انجام شده قرار گیرند.

 

مرادی در پایان اظهارکرد:ملت ما هنوز از نور آفتاب برجام بهره ای نبرده است که بخواهند برای برجام دو و سه تحمل نمایند به قول سردار محس رضایی ایرانی ها دیر خشمگین می شوند ولی اگر خشمگین شدنددیگر نه زین می ماند و نه نمد زین .

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها