نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. تير 1395 - 0:53
پیکر ۳ سربازی که روز عید سعید فطر در درگیری با گروهکهای معاند در منطقه جکیگور به شهادت رسیده بودند، در کج سلیقگی زننده‌ای با سبدهای حمل بار فرودگاه منتقل شدند و این در حالی است که انتقال اجساد نظامیان در تمام دنیا با تشریفات و احترام خاصی همراه است.

به گزارش آفتاب جنوب، روز گذشته پیکر مطهر سه مرزبان شهید نیروی انتظامی پس از انتقال از سیستان و بلوچستان، در حالی وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد شد که انتقال پیکر این سه سرباز وظیفه که همزمان با روز عید سعید فطر در درگیری با گروهک‌های معاند به شهادت رسیده بودند، در حین خروج از هواپیما، با تشریفات معمول نظامی همراه نبود.

بر اساس تصاویر پخش شده از انتقال پیکر پاک این شهیدان از صدا و سیما، پیکر مطهر این 3 شهید، علی‌رغم عرف معمول نظامیان که در تمام کشورها مرسوم است، منتقل شد و این پیکرها پس از قرار گرفتن در داخل سبدهای انتقال بار، از محوطه باند فرودگاه خارج شد.

این در حالی است که طبق عرف نظامی مرسوم در بسیاری از کشورهای دنیا، انتقال اجساد نیروهای نظامی با تشریفات خاصی همراه است و این تشریفات با احترام خاصی و مراسم معمولی همراه است.

این سه شهید در درگیری مرزی در منطقه جکیگور سیستان و بلوچستان در نقطه صفر مرزی به شهادت رسیدند و قرار بود تا پیکر این سه شهید به محل زندگی‌ خانواده‌شان در «زاوه»، «شیروان» و «آشخانه» منتقل شود.

 
منبع: تسنیم

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها