نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. تير 1395 - 1:22
مردی سوار بر خودروی بنز کوپه به پاتوق های هنری می رفت و در نقش رهبر ارکستر از زنان و دختران خواستگاری کرده و به کلاهبرداری های میلیونی دست می زد.

به گزارش آفتاب جنوب،مردی سوار بر خودروی بنز کوپه به پاتوق های هنری می رفت و در نقش رهبر ارکستر از زنان و دختران خواستگاری کرده و به کلاهبرداری های میلیونی دست می زد. 

روز 21 اردیبهشت ماه امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأموران اعلام کرد که به همراه شخصی به نام "ایمان.ش" برای تعویض خودرو شخصی اش و خرید یک خودروی جدید به یک نمایشگاه خودرومراجعه کرده است که در ادامه این مرد با سرقت چک بین بانکی به ارزش 20 میلیون تومان، از محل متواری شده است.  



با این ادعا ها، بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2 تهران دستور داد تا تیمی از پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شوند.  



در این مرحله زن جوان به کارآگاهان گفت: "چندی پیش، برای دیدن اجرای برنامه ی موسیقی زنده به یکی از تالارهای هنری رفته بودم که در آنجا با مردی به نام ایمان آشنا شدم که خودش را فارغ التحصیل رشته هنر و استاد موسیقی معرفی کرده بود؛ این مرد همیشه با یک خودرو بنز مدل بالا تردد می کرد و مدعی بود که رهبر ارکست یکی از گروه های موسیقی مشهور کشور است. آشنایی من با وی ادامه داشت تا سرانجام وی پیشنهاد داد تا من نسبت به تعویض خودرو یش و خرید یک خودروی مدل بالاتر اقدام کنم. با ترغیب وی قبول کردم تا خودرویم را تعویض کنم؛ با مراجعه به یک نمایشگاه خودرو اقدام به فروش خودرو کردم و صاحب نمایشگاه نیز پول خودرو در قالب یک چک بین بانکی به ارزش 20 میلیون تومان پرداخت کرد؛ در زمان تحویل گرفتن چک بین بانکی، ایمان از اعتماد من به خودش استفاده کرده و چک را تحویل گرفت و آن را داخل کیف خودش گذاشت؛ به قصد نقد کردن چک از داخل نمایشگاه بیرون آمدیم و به سمت بانک شعبه خیابان شادمان حرکت کردیم که ناگهان در مقابل شعبه بانک و با پیاده شدن من از ماشین، ناگهان ایمان به سرعت از محل متواری شد".  



زن فریب خورده در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: " چندین روز با تماس های مکرر ایمان را تهدید به شکایت کردم ؛ او نیز سرانجام یک چک بانکی برایم ارسال کرد اما در زمان مراجعه به بانک متوجه شدم که چک سرقتی است. 



کارآگاهان با در اختیار داشتن چک بانکی به بررسی های تخصصی دست زدند و پی بردند دسته چک بانکی در اردیبهشت ماه سال جاری از خانه صاحبش به سرقت رفته است. 



با توجه به شیوه و شگرد مرد شیاد در سرقت از زن جوان و در بررسی پرونده های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از زنان جوانی شدند که به همین شیوه و شگرد فریب مرد تبهکار را که با خودروی بنز کوپه در مکان های هنری تردد داشت و خودرا استاد و رهبر گروه موسیقی معرفی کرده و با طرح پیشنهاد ازدواج اعتماد آنها را جلب و به بهانه های مختلف از جمله تعویض خودرو و ... اقدام به سرقت پول یا چک های بین بانکی از آنها کرده بود.  



یکی از زنان به کاراگاهان گفت: "پس از خواستگاری "ایمان.ش" ، وی پس از مدتی با من تماس گرفت و مدعی شد که قصد اجاره خانه ای را دارد که برای اجاره آن نیاز به 25 میلیلون تومان دارد و من نیز به تصور اینکه او این خانه را برای زندگی مشترکمان در نظر گرفته است، این میزان پول را در اختیارش گذاشتم اما پس از آن ناگهان او ناپدید شد و دیگر پاسخگوی تماس های من نبود".  



با توجه به شیوه و شگرد مرد شیاد در تردد در مکان ها و تالارهای هنری، این مراکز تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام وی هنگام تردد در خیابان ولیعصرو سوار بر بنز کوپه، شناسایی و دستگیر شد و کارآگاهان در بررسی بنز پی بردند آن متعلق به شخص دیگری است و ایمان آنرا در ازای روزانه 600 هزارتومان اجاره کرده است. 



سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در ادامه این خبر گفت: " در بررسی سوابق ایمان.ش 28 ساله مشخص شد که وی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه جعل، کلاهبرداری، اغفال و فریب است که بارها دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز تحت تعقیب مراجع قضایی مختلف - دادسرای ناحیه 6 تهران، دادسرای ناحیه 10 تهران و دادسرای شهرستان فردیس کرج - قرار دارد".  



رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در پایان این خبر گفت: "با توجه به سریالی بودن اقدامات این تبهکار دادیار پرونده خواستار انتشار عکس وی شد تا زنانی که با شیوه مشابه ایمان در دام وی افتاده اند برای طرح شکایت به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران واقع در جنت آباد شمالی – خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند". 



منبع: رکنا

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها