نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. خرداد 1395 - 9:41
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کل کشور مشرف شدن به محضر مقام معظم رهبری را از دیگر برکات برگزاری کنگره ملی شهدا برای مردم استان دانست و گفت: اجرای کارهای زیربنایی سبب می‌شود مسئولان بتوانند در محضر رهبر انقلاب دست پر حضور یابند.

به گزارش آفتاب جنوب؛سردار احمد حق‌طلب ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مسئولان استانی در ستاد کنگره شهدای استان برگزار شد به برگزاری اولین اجلاسیه ملی شهدای استان اشاره کردوگفت:برگزاری کنگره شهدا در کهگیلویه و بویراحمد بعد از حضور مقام معظم رهبری در خردادماه سال 73 مهم‌ترین واقعه‌ای است که در این استان رخ می‌دهد بنابراین مردم این استان باید قدر این فرصت ارزشمند را بدانند.

برگزاری تمامی کنگره ها شهدا تا سال1400

وی به برگزاری همه کنگره های ملی سرداران شهید کشور در تا 1400اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از استان‌ها در سال‌های گذشته این کنگره را برگزار کردند و سایر استان‌ها نیز باید تا سال 1400 این کنگره ملی را برگزار کنند.

 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کل کشور  به برگزاری زمابندی شده این کنگره ها بعد از سال 1400اشاره کرد و ابراز داشت:با توجه به اینکه بعد از سال 1400 کنگره‌هایی که در 10 یا 15 سال گذشته برگزار شده مجددا برگزارخواهند شد شاید دیگر در دوران مسئولیت ما این فرصت خدمت‌گذاری به خانواده شهدا فراهم نشود بنابراین باید قدر این فرصت بسیار مهم و تاریخی در استان خود را دانست.

 

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست

حق طلب به سخن بزرگ مقام معظم رهبری در مورد برگزاری یادواره های شهداء اشاره کرد و گفت: همانگونه که  مقام معظم رهبری فرموده اند "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" و برای بسیاری از ما که توفیق شهادت نداشتم این کنگره فرصتی است تا در راه شهدا و برای زنده نگه داشتن یاد شهدا قدم بلندی برداریم.

وی به نقشه دشمن برای بی ثبات کردن جامعه  در نقشه و توطئه های فرهنگی اش اشاره کرد و افزود: امروز به طور یقین دشمن از سلاح و تجهیزات ما نمی‌ترسد بلکه آنچه دشمن را می‌ترساند روحیه خودباوری، شهادت طلبی و ایثار است که اگر در بین ملت ما زنده نگه داشته شود یک عامل مهم برای امنیت کشور خواهد بود.

 

روحیه شهادت طلبی مهمترین سلاح ایران در برابر نفوذ دشمن

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کل کشور  به فرهنگ خودباوری در هشت سال دفاع مقدس و ترویج آن در بین جوانان امروزی برای دفاع  اشاره کرد و گفت: آنچه در 8 سال دفاع مقدس ما را پیروز کرد همین روحیه شهادت طلبی بود.

حق طلب یکی از مهمترین و بارزترین کارهای فرهنگی در کشور را برگزاری یادواره های شهداء دانست و بیان کرد:همواره اثرگذارترین اقدام فرهنگی در کشور مربوط به اقدامات پیرامون شهدا مانند یادواره‌ها بوده و هیچ کار فرهنگی در کشور تا این حد اثرگذارنبوده است.

دفاع مقدس عرصه خودباوری و دوستی بود

وی با بیان اینکه هیچ منطقه‌ای در کشور وجود ندارد که شهید به نظام تقدیم نکرده باشد افزود: از لحاظ سیاسی نیز گرایش‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی در 8 سال دفاع مقدس همزمان حضور داشته است که نشان دهنده عرق ملی همه مردم ایران از همه گرایشات به این مملکت را نشان می دهد.

 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کل کشور  به صحنه های مهم هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی در برابر همه دول غرب و شرقف اشاره کرد و گفت: بر اساس گزالرشها حمایت‌های مالی، اطلاعاتی، تجهیزاتی و نیروی انسانی از سوی کشورهای مختلف در 8 سال دفاع مقدس از کشور عراق انجام می‌شد و حتی طبق گزارشی ما از 30 کشور دنیا اسیر داشتیم.

حق طلب اتفاقات جنگ عراق و ایران را بی‌سابقه عنوان و بیان کرد: در این جنگ حماسی، کشور ایران در مقابل همه دنیا ایستادگی کرد و باید گفت این یک جنگ جهانی بود که همه کشورها علیه یک کشور بودند.

 

اطلاعاتی داریم که صدام در صدد جنگ هسته ای با ایران بود

وی به برخی دیگر از نقشه های صدام در واپسین روزهای جنگ اشاره کرد و افزود: اطلاعات جدیدی به دست آمده که حتی زمینه واگذاری سلاح‌های اتمی به عراق در جنگ 8 ساله در حال فراهم شدن بود که  به برکت خون شهدا ما در جنگ پیروز شدیم و این حماسه برای کشور ما به وجود آمد و طبیعتا امنیت، استقلال و آرامش امروز ما مدیون شهدا و فداکاریهای آنان در این برهه از تاریخ است.

 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کل کشور  به نقش  مسئولان استانی برای برگزاری این کنگره ملی اشاره کرد و افزود: بحث رسانه باید از یک کمیته فراتر رفته و تبدیل به قرارگاه شود تا تلاش‌ها در سطح کشور به خوبی منعکس شود.

اهمیت این کنگره به طور گسترده در کشور گفته شود

حق طلبی با ارزیابی مناسب از فضای مجازی برگزار کننده بزرگترن اجلاسیه شهدای استان گفت: فعال بودن قرارگاه رسانه می‌تواند این کنگره را به طور گسترده در سطح کشور منعکس کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های محروم کشور است باید اجازه دهیم در این مورد محرومیت زدایی شده و حرف دل مردم این استان از طریق این کنگره به همه نقاط کشور انتقال داده شود.

مشرف شدن مردم کهگلویه وبویراحمد به محضر مقام معظم رهبری

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کل کشور مشرف شدن به محضر مقام معظم رهبری را از دیگر برکات برگزاری این کنگره برای مردم کهگیلویه و بویراحمد دانست و تصریح کرد: اجرای کارهای زیربنایی سبب می‌شود مسئولان بتوانند در محضر مقام معظم رهبری دست پر حضور یابند.

دقت لازم در جمع آوری آثار شهدا الزامی است

حق طلب با بیان این موضوع که نباید نام هیچ شهیدی در این کنگره از قلم بیفتد، بیان کرد: باید تلاش شود اسم هیچ شهیدی در این کنگره از قلم نیفتد و در جمع‌آوری آثار شهدا دقت لازم صورت گیرد.

وی از کمک‌های خودجوش اقشار مختلف مردم برای ایجاد یک موج مناسب قبل از برگزاری کنگره اشاره کرد و افزود:در شرایطی که مورد تهاجم فرهنگی دشمن قرار گرفته ایم هیچ عاملی مثل دفاع مقدس و فرهنگ شهادت نمی‌تواند جوانان ما را حفظ کند  که در این زمینه باید از نقش مردم در برگزاری چنین همایش های بزرگی بهره برد.

وحدت و همدلی عامل بقای همیشگی این کنگره است

حق ضمن تاکید بر وحدت و همدلی تمامی مسؤلان استانی در برگزاری باشکوه کنگره سرداران و شهدای استان تصریح کرد: کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد باید به گونه‌ای برگزار شود که این اجلاسیه تا سالها در ذهن مردم باقی بماند.

 کنگره ملی شهدا و سرداران کهگیلویه و بویراحمد قرار است مهرماه امسال در یاسوج برگزار شود.

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/ر/200

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها