نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. خرداد 1395 - 16:58
هفته گذشته بود که غلام رضا تاجگردون با ارسال نامه ای به مدیران حوزه ی انتخابیه خود در خصوص رعایت عدالت در استخدام ها تذکر داد.

به گزارش آفتاب جنوب،بخشی از صحبت های فرماندار گچساران در جلسه شورای اداری به این موضوع اختصاص یافت.

فرماندار گچساران در بخشی از صحبت های خود به موضوع نامه اخیر تاجگردون اشاره کرد و تاکید بر قانونی بودن استخدام ها داشت .

عبدالرحیم رحیمی در جلسه شورای اداری گچساران با اشاره به مشکل و معضل بیکاری در این شهرستان، گفت: در حال حاضر بیکاری یکی از مشکلات و معضلات اساسی در شهرستان گچساران است.

رحیمی با بیان اینکه برای برطرف شدن مشکل اشتغال در گچساران باید به فکر راه‌اندازی صنایع باشیم، عنوان کرد: پروژه پتروشیمی که اکنون در دست اجرا بوده در صورت راه‌اندازی حداکثر به صورت مستقیم برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه‌گذاران در گچساران در راستای رونق بخش اشتغال و برطرف کردن معضل بیکاری در این شهرستان مهم دانست و در ادامه به نامه اخیر تاجگردون در خصوص لزوم عدالت در استخدام های ادارات اشاره کرد و افزود: جذب نیرو در ادارات شهرستان باید از مجرای قانونی باشد.

رحیمی بر جلوگیری از جذب غیرقانونی و پارتی بازی در ادارات و نهادها در شهرستان گچساران تأکید کرد و تصریح کرد : در بعضی مواقع پیش آمده که شرکت نفت گچساران بر حسب انجام کاری به صورت موقت و روزمزد نیرویی را صرفا برای چند روز جذب می کند که این به منزله جذب استخدام در شرکت نفت نیست.

بالاترین مقام اجرایی دولت در گچساران در ادامه صحبت هایش بر لزوم رعایت ضوابط تاکید کرد و گفت: تمامی استخدام‌ها زیر نظر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید صورت گیرد و در این زمینه نیز نباید حق مردم گچساران و خانواه ها تضییع شود چرا که هنوز هستند خانواده های شهدایی که چند فرزند بیکار دارند.

هیچ گونه جذبی چه قانونی و چه غیر قانونی اخیرا در این شرکت نداشته ایم

امین محمدی استخدام نیرو در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران براساس بخشنامه وزارت نفت انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجوزی برای استخدام نیرو در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نداریم و در صورت صدور مجوز اقدام به استخدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: ما هیچ گونه جذبی چه به صورت قانونی و غیرقانونی اخیرا در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نداشته‌ایم.

محمدی تصریح کرد: جذب غیرقانونی نیرو در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران صحت ندارد و ما اکنون مجوزی برای استخدام نداریم.

قسمتی از نامه تاجگردون را در زیر مشاهده می کنید:

آنچه مردم در طول دوران انتخابات همواره از آن گله‌مند بودند حول محورهای زیر بوده که لازم است فرمانداران محترم و کلیه مدیران اهتمام لازم برای رفع این معضل جدی برداشته و بدیهی است حقیر هم تمام تلاشم را برای به ثمر رسیدن این تلاش به عمل خواهم آورد.

۱- موضوع بیکاری، به‌عنوان معضل جدی که البته ریشه در اقتصاد کشور داشته ولی تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در این دوره می‌بایستی برنامه اول همه ادارات و سازمان‌ها باشد و قطعاً مردم و وکیل مردم کوتاهی در این زمینه را نخواهد پذیرفت. برنامه‌ها و اولویت‌ها در برنامه جداگانه به‌زودی تقدیم خواهد شد و امیدوارم فرمانداران محترم و مسئولین استان تنها شاخص ارزیابی مدیران و کارکنان ادارات و سازمان‌ها را تلاش برای رفع بیکاری و تسهیل فعالیت عمران و سازندگی قرار دهند.

۲- وجود تبعیض در جذب نیروهای در طرح و پروژه‌های درون شهرستان و همچنین ادارات شهرستان؛ بالأخص شرکت نفت گچساران که متأسفانه علیرغم تمام تلاش صورت گرفته در گذشته همچنان بوی تبعیض احساس می‌شود. لذا لازم است تا بروز رونق در طرح‌ها و پروژه‌ها و همچنین آغاز بکار فعالیت‌های اقتصادی اقدامات زیر انجام پذیرد:

الف: فرمانداران محترم ترتیبی اتخاذ نمایند تا همه پیمانکاران در حال فعالیت در منطقه، تنها در شرایطی از نیروهای غیربومی استفاده کنند که نیروی مشابه در منطقه وجود نداشته باشد. رعایت این بند با توجه به انبوه طرح‌های عمرانی در منطقه می‌تواند کمک شایانی در رفع معضل بیکاری جوانان منطقه داشته باشد. ادارات کار، رفاه و امور اجتماعی لازم است ضعف گذشته خود را در این زمینه در اسرع وقت رفع نمایند. منطقه می‌تواند کمک شایانی در رفع معضل بیکاری جوانان منطقه داشته باشد. ادارات کار، رفاه و امور اجتماعی لازم است ضعف گذشته خود را در این زمینه در اسرع وقت رفع نمایند.متن کامل نامه نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی را در اینجا بخوانید.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها