نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. ارديبهشت 1395 - 21:25
صنعت خودروسازی ایران و فرانسه از دیرباز ارتباط نزدیکی با یگدیگر داشته اند و حتی اولین خودروی ورودی به کشورمان از برند رنو و برای مصارف شخصی مظفرالدین شاه قاجار بود.

به گزارش آفتاب جنوب،از سویی دیگر سایپا هم در ابتدا با نام "شرکت تولید اتومبیل سیتروئن ایران" آغاز به کار کرد و امروزه ایران خودرو بخش اصلی تولید خود را به برند پژو اختصاص داده است. احتمال زیادی وجود دارد که در دوران پسا تحریم و امضای قرار داد همکاری بین ایران خودرو و پژو، سایپا هم به دامان مادر فرانسوی اش بار گردد.  

  

چند روز پیش سیتروئن که سال هاست عضوی از اتحادیه پژو-سیتروئن شده، خودروی معروف C4 را بروز رسانی کرد و سری جدید ماشین های خانوادگی پیکاسو را رونمایی نمود که در دو مدل بدنه هاچ یک و استیشن واگن 7 نفره (گرند پیکاسو) عرضه شده است. 

 

 
 

شاید این سری ماشین ها چندان ارزان قیمت نباشند اما سری خودروهای کلاس MPV که مخفف Multi Purpose Vehicle است  با توجه به فضای بزرگ و راحت همراه با امکانات فنی خاص برای خانوده های پرجمعیت یا علاقه مندان سفر و طبیعت گردی مناسب هستند. 



علاوه بر این   MPV ها، همان طور که در امریکا و اروپا از بازار خوبی برخوردار هستند می توانند در ایجاد تنوع در میان خودروهای موجود در کشور هم مفید باشند،  هرچند پیش تر کیا کارنیوال از این کلاس در ایران حضور ناموفقی را تجربه کرد. 



مدل قبلی پیکاسو با فروش 300 هزار دستگاه در سال های 2013 تا 2015 خوردوی موفقی برای برند نه چندان محبوب سیتروئن بود و مدل جدید هم با طراحی مناسب و کمی نوآوری، جالب توجه است. رینگ های 17 اینچ و جلو پنجره جدیدی که برای پیکاسو در نظر گرفته شده، در کنار سقف پانورامیک (تمام شیشه همراه با سایه بان برقی) حس ظاهری بهتری را منتقل می کند که مدرن و مد روز می نماید. نمایشگر 12 اینچی در وسط همراه با دید 360 درجه و سیستم پارک کمکی در کنار کروز کنترل هوشمند از آپشن های استاندارد این خودرو هستند. 

 

 
 



یک نمایشگر 7 اینچ تاچ اسکرین هم در بخش مرکزی کنسول برای کنترل سیستم صوتی، تهوبه مطبوع و دیگر سامانه های رفاهی خودرو در نظر گرفته شده است. چراغ های جلو با گردش خودرو زاویه می گیرند و تمام LED هستند. شیشه ها مجهز به حسگر باران است و برف پاک کن ها را به کار می اندازد. در جلو و عقب خودرو هم حسگر هایی با ترمز اتوماتیک هماهنگ شده اند. 

 

پیشرانه های بنزینی به کار رفته در پیکاسو موتور 1.6 لیتری 118 اسب بخار و موتور سه سیلندر 1.2 لیتری توربوشارژ 130 اسب بخار است که مصرف مدل 1.2 لیتری می تواند تا 5 لیتر در صد کیلومتر کاهش یافته و در 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسد.  



قیمت در نظر گرفته شده برای پیکاسو در حالت استاندارد و با موتور 1.6 لیتری 24 هزار دلار است که با آپشن های کامل و موتور 130 اسب بخار تا 36 هزار دلار افزایش میابد. 

 

منبع: gt8.ir

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها