نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. ارديبهشت 1395 - 20:15
نماینده مجلس ششم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرونده انتخابات ریاست جمهوری برای اصلاح طلبان باز شده است یا خیر اظهار داشت: مسلماً احزاب و شخصیت های سیاسی کشور همواره برای اداره امور کشور برنامه های خاص خود را دارند.

به گزارش آفتاب جنوب،فاطمه راکعی، نماینده مجلس ششم، در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص رئیس مجلس دهم بعد از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه روال طبیعی انتخاب رئیس مجلس به این شکل است که نمایندگان درباره آن تصمیم می گیرند، در مجلس دهم نیز نمایندگان مشخص می کنند چه کسی بر کرسی ریاست در مجلس خواهد نشست.

 

وی در ادامه مدعی شد:  از آنجایی که اکثریت مجلس دهم نمایندگانی هستند که لیست امید معرفی کرده بود، به نظر می رسد آقای عارف می تواند اکثریت آرا نمایندگان را به خود اختصاص داده و رئیس مجلس آینده بشود.

 

این نماینده مجلس ششم ضمن بر شمردن برخی از ویژگی های عارف بیان داشت: با توجه به مدیریت قوی عارف در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و نقش بسیار تعیین کننده وی در این شورا همچنین مسئولیت او در دولت اصلاحات و همچنین اول شدن عارف در تهران می توان پیش بینی کرد که او رئیس مجلس دهم خواهد بود.

 

راکعی با اشاره به نقش لاریجانی در مجلس نهم گفت: رفتار سیاسی اخیر لاریجانی نشان داد که وی با لیست امید مشکل سیاسی ندارد و اصلاح طلبان نیز اکنون لاریجانی را جزء فراکسیون خود می دانند تا جایی که اصلاح طلبان خود را با لاریجانی رقیب نمی‌دانند؛ از همین رو پیش بینی می شود لاریجانی نیز نائب رئیس مجلس دهم باشد.

 

نماینده مجلس ششم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرونده انتخابات ریاست جمهوری برای اصلاح طلبان باز شده است یا خیر اظهار داشت: مسلماً احزاب و شخصیت های سیاسی کشور همواره برای اداره امور کشور برنامه های خاص خود را دارند و با توجه به اینکه انتخابات یکی از مهمترین رویداد های سیاسی در هر کشور بوده برای احزاب نیز جایگاه ویژه ای دارد.

 

راکعی با تأکید بر اینکه اصلاح طلبان در زمان لازم برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی خواهند کرد تصریح کرد: در حال حاضر شکل گیری مجلس دهم، برنامه ها، ساختار این مجلس و مسائلی از این دست برای اصلاح طلبان مهم تر است و اولویت اصلی ما در این راستا خواهد بود.

انتهای پیام/l

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها