نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. ارديبهشت 1395 - 22:01
لستر سیتی در حالی که کمتر کسی تصور می‌کرد، قهرمان لیگ برتر فوتبال انگلستان شد.

به گزارش آفتاب جنوب،لستر سیتی در حالی که کمتر کسی تصور می‌کرد، قهرمان لیگ برتر فوتبال انگلستان شد. گذشته از کارشناسان فوتبال، در دنیای شرط‌بندی هم قهرمانی لستر اتفاقی غیر قابل پیش‌بینی بود؛ یعنی در دنیایی که احتمال وقوع هر اتفاقی به طور دقیق محاسبه می‌شود. 



با تساوی تاتنهام و چلسی و دو بازی مانده به پایان لیگ برتر، لستر توانست برای اولین‌بار در تاریخ ۱۳۲ ساله‌اش قهرمان انگلستان شود. اما در ماه اوت سال گذشته بنگاه شرط‌‌بندی ویلیام هیل بخت قهرمانی این تیم را ۵۰۰۰ به یک دانسته بود. 



با این حساب نگاهی می‌اندازیم به هفت احتمال عجیب و غریبی که بنگاه‌های شرط بندی احتمال وقوع‌شان را کمتر از قهرمانی لستر می‌دانستند: 

 

هفت غیرممکنی که از قهرمانی لستر محتمل‌تر بود

۱- نخست‌وزیری سایمون کاول 

شوخی شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا با یکی از داوران برنامه "ایکس فکتور" موجب شد تا نام سایمون کاول هم وارد رقابت با بخت قهرمانی لستر شود. طبق برآورد موسسه شرط‌بندی لدبروکز بخت نخست‌وزیر شدن کاول ۵۰۰ به یک بود. به عبارت دیگر شانس این که کاول جای دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا را بگیرد ۱۰ برابر بیشتر از آن قلمداد می‌شد که لستر قهرمان شود. 



۲- شرکت الکس فرگوسن در برنامه رقص تلویزیونی 

در اوت سال ۲۰۱۵ بنگاه شرط‌بندی لدبروکز احتمال برنده شدن سر الکس فرگوسن، مربی پیشین منچستر یونایتد و یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال در یک برنامه رقص تلویزیونی را ۱۰۰۰ به یک اعلام کرد، یعنی پنج برابر بیشتر از احتمال قهرمان شدن لستر. 

 

هفت غیرممکنی که از قهرمانی لستر محتمل‌تر بود

۳- ملکه پرفروش‌ترین آهنگ کریسمس را بخواند 

شاید ملکه الیزابت ۹۰ ساله باشد، اما هنوز هم برای خواندن پرفروش‌ترین آهنگ کریسمس پیر نیست. احتمال این که ملکه انگلستان برای کریسمس پرفروش ترین آهنگ را بخواند نیز ۵ برابر بیشتر از قهرمانی لستر بود یعنی ۱۰۰۰ به یک. 

 

هفت غیرممکنی که از قهرمانی لستر محتمل‌تر بود

۴- هیولای افسانه‌ای اسکاتلند پیدا شود 

خیلی از مردم معتقدند که هیولایی در دریاچه لاخ‌نس در اسکاتلند زندگی می کند که بالاخره یک روز پیدا می‌شود. پارسال شرکت پدی‌پاور اعلام کرد که احتمال پیدا شدن این هیولا ۵۰۰ به یک است. البته پارسال کارشناسان دستاوردهایی در پیدا کردن هیولا داشتند: ماکت ۹ متری هیولای لاخ‌نس که برای فیلم زندگی خصوصی شرلوک هلمز (بیلی وایلدر-۱۹۶۹) ساخته بودند و غرق شده بود پس از ۵۰ سال پیدا شد! 

 

هفت غیرممکنی که از قهرمانی لستر محتمل‌تر بود

۵- کیت و ویلیام صاحب سه قلو شوند 

فقط یک سال از تولد شاهزاده شارلوت گذشته، اما پدی‌پاور ماه اوت گذشته احتمال این که شاهزداه ویلیام و همسرش کیت صاحب سه قلو شوند را ۱۰۰۰ به یک اعلام کرد؛ پنج برابر بیشتر از قهرمانی لستر سیتی. 



۶- کیم کارداشیان رئیس جمهور آمریکا شود 

کانیه وست، خواننده و آهنگ‌ساز معروف سبک هیپ‌هاپ که با ۲۱ جایزه گرمی یکی از پر افتخار‌ترین خوانندگان آمریکا است، گفته بود که به طور جدی در فکر نامزدی برای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۲ است. اما شرط‌بندها بخت ریاست جمهوری همسر او را هم محاسبه کردند. پدی‌پاور اعلام کرد که شانس ریاست جمهوری کیم کارداشیان ۲۰۰۰ به یک است. 

 

هفت غیرممکنی که از قهرمانی لستر محتمل‌تر بود

۷- الویس پریسلی زنده باشد 

الویس پریسلی خواننده و بازیگر اسطوره‌ای آمریکایی یکی مشهور‌ترین هنرمندان آمریکا و یکی از چهره‌های نمادین قرن بیستم بود که به "سلطان راک‌ اند رول" نیز معروف بود. پریسلی ۱۶ اوت ۱۹۷۷ در ۴۲ سالگی در ممفیسِ تنسی درگذشت. ۳۹ سال از مرگ پرفروش‌ترین خواننده تاریخ موسیقی می‌گذرد، اما حتی احتمال زنده بودن او در سال ۲۰۱۶ هم به نظر پدی‌پاور، بیشتر از بخت قهرمانی لستر بود: ۲۰۰۰ به یک.

 
منبع: بی بی سی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها