نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. فروردين 1395 - 23:39
مجلس دهم در دوره دولت روحانی شاید یکی از بهترین فرصت تاجگردون در دوره سیاسی شان خواهد بود تا بتواند زمینه را برای مناصب های بالاتر فراهم آورد.اما این دوراهی موجود فعلی دوراهی سختی برای ایشان است که چگونه بتواند بر آن غلبه کند.

به گزارش آفتاب جنوب،رشد غلامرضاتاجگردون در مجلس نهم همه را امیدوار کرد که آینده بسیار درخشانی در انتظار این اقتصاد خوانده زاگرس نشین دارد.در مجلسی که اکثریت نماینده گان آن از نظر فکری همخوانی با تاجگردون نداشتند، تخصص و تجربه ایشان باعث شد که در همین مجلس به ریاست حساس ترین کمیسیون آن یعنی برنامه و بودجه برسد.

 

در این کمیسیون علاوه بر اینکه  از نظر کاری مستقیم با دولت درگیر و ارتباط دارند و جایگاه حساسی است، رقبای بسیار قدرتمندی هم از جناح مقابل در آن مقابل خود داشت که در حوزه بودجه و اقتصادی صاحب نظربودند،اما وی با توجه به اینکه ارتباط خوبی با فراکسیون رهروان ولایت در مجلس نهم داشت توانست همه رقبای خود را کنار بزند و به نایب رئیسی این کمیسیون و بعد رئیسی آن برسد.

 

انتخابات ۷ اسفند همه آرایش سیاسی حاکم در مجلس را بهم زد و تاجگردون با اکثریت آرای حوزه انتخابیه خود، که در کشور هم کم نظیر بود به دوره دهم راه یافت اما از طرفی همه رقبای اصولگرای ایشان در کمیسیون بودجه که از حوزه تهران کاندیدا شده بودند نتوانستند به مجلس راه پیدا کنند.

 

اکثر نماینده های اقتصادی راه یافته به مجلس  آینده هم تجربه تاجگردون در بودجه  را ندارند این یعنی  در تشکیل مجلس دهم علنا تاجگردون رقیبی در کمیسیون برنامه و بودجه نخواهد داشت و از طرفی حاکمیت دولت روحانی از سال ۹۲ و روی کار آمدن اصلاح طلبان، تاجگردون را برای رسیدن به پله های بالاتر قدرت، هموارتر کرده است.

 

غلامرضا تاجگردون محتمل ترین پستی که در مجلس آینده در آن کاندیدا خواهد شد نایب رئیسی و یا ماندن در کمیسیون برنامه و بودجه است.این دوراهی بسیار سختی برای تاجگردون در زندگی سیاسی وی می باشد.با توجه به اینکه تاجگردون از یک شهرستان نماینده است که، مطالبات بسیار زیادی چه اقتصادی و چه اشتغال، از طرف مردم حوزه انتخابیه خواهد داشت.

 

از طرفی در چهار سال گذشته یکی از پاشنه آشیل های تاجگردون در محبوبیت خود،برآورده کردن نیازهای اقتصادی شهرستان و استان بوده که باعث گردیده انتظارات از ایشان بالاتر رود.نایب رئیسی در مجلس یک پست مقامی و سیاسی است و اکثرا نمایندگانی در این حوزه کاندیدا می شوند که همچون مردم تهران مطالبات شخصی ،عملکردی و یا زیربنایی از نماینده خود ندارند و مطالبات عمده ی آنها از نماینده،مطالبات  سیاسی است.در حال حاظر هم می بینیم دو منتخب  از حوزه تهران(وکیلی و مطهری) اعلام کاندیداتوری برای نایب رئیسی مجلس دهم کردند.

 

از طرفی نایب رئیسی مجلس برای نماینده رزومه سیاسی بدنبال دارد و می تواند در آینده رشد سیاسی خوبی داشته باشد،هر چند که تاجگردون با توجه به جایگاه نایب رئیسی بتواند به مردم شهرستان خود بیندیشد اما همانند  جایگاه در کمیسیون برنامه و بودجه نمی تواند.از طرفی مردم گچساران و باشت و حتی استان اگر بخواهند تاجگردون آینده سیاسی خود را رقم بزند باید مطالبات شخصی خود را کمتر کند زیرا درگیر بودن با مسائل شهرستان انرژی زیادی از ایشان جهت رسیدن به  اهداف کلان تر را می گیرد.

 

شاید کمک به مردم خود یکی از اهداف رسیدن به مناصب های بالاتر برای تاجگردون باشد اما این موضوع در بلند مدت جواب خواهد داد و در کوتاه مدت با توجه به انتظاراتی که  از طرف همه ی اقشار، اقوام و گروهای سیاسی که به ایشان رای داده اند،دارند نارضایتی های زیادی به دنبال خواهد داشت.

 

مجلس دهم در دوره دولت روحانی شاید یکی از بهترین فرصت تاجگردون در دوره سیاسی شان خواهد بود تا بتواند زمینه را برای مناصب های بالاتر فراهم آورد.اما این دوراهی موجود فعلی دوراهی سختی برای ایشان است که چگونه بتواند بر آن غلبه کند.البته به نظر نگارنده رفتار تاجگردون در تصمیم گیری های گذشته نشان داده آن تصمیمی را خواهد گرفت  که بیشتر منفعت مردم در آن باشد نه خودش!

داراب بازیار

انتهای پیام/م

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها