نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. فروردين 1395 - 17:56
مسئول اجرایی سد کوثر گچساران گفت:هم اکنون ۶۷ درصد از ظرفیت سد کوثر پر شده که نسبت به حجم ۷۶ درصدی مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است .

به گزارش آفتاب جنوب،اسلام قدمی مسئول اجرایی سد کوثر گچساران گفت: میزان بارندگی سه روز گذشته  در منطقه بالادست سد کوثر ۲۶ میلیمتر بوده که 10 میلیون متر مکعب به حجم آب این سد مخزنی افزوده است.

 

وی افزود:گنجایش مخرن سدکوثر ۵۸۰ میلیون متر مکعب است ، در حال حاضر ذخیره آب این سد ۳۹۰میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 441میلیون متر مكعب بوده ۵۱ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

 

قدمی تصریح کرد: هم اکنون ۶۷ درصد از ظرفیت سد کوثر پر شده که نسبت به حجم ۷۶ درصدی مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است .میزان تراز ارتفاع آب پشت سد کوثر نسبت به سطح دریا ۶۱۳ متر و نرمال تراز این مخزن بتونی با سطح دریا ۶۲۵ متر است.

 

مسئول اجرایی سد کوثر گچساران گفت:بخش عمده ای از آب سد کوثر برای مصرف آشامیدنی پنج استان بوشهر، خوزستان، هرمزگان،فارس و بخشی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد در طول سال رهاسازی خواهد شدو بخش دیگری از آب این سد برای مصرف کشاورزی و صنعت در گچساران به  مصرف می رسد.

 

سد زیبای کوثردر استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد در فاصلۀ ۶۰ کیلومتری شمال غربی گچساران در محل تنگ دوک بر روی رودخانه خیرآباد احداث شده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها