نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. فروردين 1395 - 0:54
رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: ایجاد یک زائرسرا در حرم بی بی حکیمه(س) جهت رفاه هر چه بیشتر زائران امری بسیار ضروری است واز مسئولان انتظار می‌رود که جهت ایجاد یک زائرسرای مناسب در این امازاده صاحب کرامت همکاری و تلاش کنند.

به گزارش آفتاب جنوب،فرزین بهمنی‌آزاد رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران در خصوص تجهیز و توسعه حرم بی بی حکیمه (س) گفت:با وجود اینکه این امامزاده در طول سال میزبان زائران بسیاری بوده ولی متأسفانه با مشکلات و کمبودهای متعددی مواجه است که ضروری است برای برطرف شدن مشکلات آن اقدام شود.

 

وی افزود:این امامزاده که به قطب زیارتی و مذهبی جنوب کشور معروف بوده فاقد زائرسرا است واحداث زائرسرا در حرم مطهر بی‌بی حکیمه (س) نیازمند 25 میلیارد ریال اعتبار است.

 

بهمنی آزادتصریح کرد:ایجاد یک زائرسرا در این امامزاده صاحب کرامت جهت رفاه هر چه بیشتر زائران امری بسیار ضروری است واز مسئولان انتظار می‌رود که جهت ایجاد یک زائرسرای مناسب در این امازاده همکاری و تلاش کنند.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران نیز با اشاره به طرح توسعه حرم بی بی حکیمه (س)، افزود: توسعه حرم مطهر بی بی حکیمه(س) نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهارکرد: حرم بی بی حکیمه(س) در طول سال به ویژه ایام نوروز میزبان زائران بسیاری از اقصی نقاط کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس است و رسیدگی به مشکلات این امامزاده که شاخص‌ترین امامزاده و قطب زیارتی جنوب کشور بوده باید در دستور کار مسئولان استانی و شهرستانی قرار گیرد.
 

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی‌بی حکیمه سلام الله علیهادختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام  در 80کیلومتری جنوب غربی گچساران قرار گرفته است.

 

مرقد مطهر بی‌بی حکیمه سلام الله علیها یکی از پرآوازه‌ترین امامزاده‌های جنوب کشور بوده که هر سال پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس و شیعه‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها