نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. فروردين 1395 - 17:14
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از امروز (شنبه) و تداوم فعالیت آن تا دو روز آینده خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب، احد وظیفه در خصوص وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده گفت: آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه های هواشناسی نشان می دهد که با ورود سامانه بارشی به کشور از امروز برای شمال غرب،‌غرب، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و به تدریج در برخی مناطق شمال شرق بارش باران، رعد و برق، ورزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیری بارش برف و در برخی مناطق مستعد نیز بارش باران خواهیم داشت.

 

وی افزود: در روز یکشنبه (فردا 8 فروردین)، دامنه بارش ها بیشتر شده و علاوه بر مناطق ذکر شده، در مناطقی از جنوب، جنوب غرب و مرکز کشور نیز شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، وزش باد و در برخی نقاط شاهد بارش تگرگ خواهیم بود.

 

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: همچنین به سبب وزش باد شدید، انتظار شکل‌گیری توده گرد و خاک را طی دو روز آینده در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه در روز دوشنبه این سامانه به تناوب در قالب مناطق کشور به جز حاشیه جنوب شرق فعال خواهد بود گفت: شدت بارش سامانه بارشی در روز شنبه (امروز) در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، تهران، البرز، قزوین بوده و در روز یکشنبه نیز در استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، زنجان،کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و شرقی، غرب اصفهان و همچنین در دامنه‌های البرز پیش بینی می‌شود که این بارش‌ها در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز به شکل برف و گاهی با وزش باد شدید همراه با کولاک برف خواهد بود.

 

وظیفه افزود: در روز دوشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، قزوین و شمال تهران است.

 

وی افزود: از اواخر امروز (شنبه) و همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد در نیمه شرقی نسبتا شدید است و امروز (شنبه) وزش باد شدید در استان گیلان و اردبیل تداوم خواهد داشت.

 

وظیفه با بیان اینکه یکشنبه و دوشنبه شمال خلیج فارس مواج است گفت: طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها