نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. اسفند 1394 - 8:58
ریزش باران امروز نه تنها موجب ایجاد تغییرات در هوا و لطافت بخشیدن به آن شد، بلکه روح تازه‌ای به کشاورزی بخشید و باعث خوشحالی کشاورزان و باغ‌داران گچساران شد.

به گزارش آفتاب جنوب، شاید مدت ها از ورود آخرین سامانه پرفشار بارشی به  گچساران می‌گذرد و عملا پس از آن هیچ‌گونه باران قابل توجهی را در این منطقه شاهد نبوده‌ایم.

 

روزهای اخیر و با توجه به کمبود بارش، تقریبا علفزار بسیاری از مراتع گچساران در حال خشک شدن بود و در کنار آن برف قله کوه خامی در این شهرستان نیز به‌سمت آب شدن و از بین رفتن بود.

 

با این وجود گرمای پیش از موعد درگچساران تنها نسیمی از سوز و سرمای زمستانی را در خود بر جای گذاشت و آخرین ماه زمستان کمی به هوای اردیبهشت تبدیل شد و عملا فضا و اقلیم این شهرستان  به‌سمت تابستانی شدن پیش رفت.

 

همان‌گونه که سازمان هواشناسی در هفته اخیر اعلام کرده بود، پیش‌بینی ورود یک سامانه پرفشار برای فعالیت در کهگیلویه و بویراحمد دور از انتظار نخواهد بود و این سامانه که تقریبا از اوایل صبح امروز به استان وارد شده بود، در ساعات ابتدایی امروز فعالیت خود را در سطح استان آغاز کرد.

 

با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ، انتظار می‌رود این سامانه تا اواخر وقت امروز نیز در سطح استان فعال باشد و موجب ریزش رحمت در این نواحی شده و سپس از مرزهای شرقی استان خارج خواهد شد.

ریزش باران امروز نه تنها موجب ایجاد تغییرات در هوا و لطافت بخشیدن به آن شد، بلکه روح تازه‌ای به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بخشید و باعث خوشحالی کشاورزان و باغ‌داران شد.حال این کشاورزان و باغ‌داران نه تنها به این سامانه بلکه در انتظار ورود یک یا چندین سامانه بارشی برای تقویت و زنده نگه داشتن کشاورزی خود هستند.

 

کهگیلویه وبویراحمد دارای بیش از دو میلیون راس دام و 130هزار هکتار مزرعه دیم وآبی است که این بارندگی حیات دوباره ای به طیبیعت سبز و مفرح این استان خواهد داد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها