نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. دى 1394 - 22:03
روزنامه سعودی عرب‌نیوز اقدام به مصاحبه با جلاد ارشد رژیم آل سعود کرده که گفته می‌شود عامل شهادت شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی بوده و وی را گردن زده است.

به گزارش آفتاب جنوب ،روزنامه سعودی عرب‌نیوز اقدام به مصاحبه با جلاد ارشد رژیم آل سعود کرده که گفته می‌شود عامل شهادت شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی بوده و وی را گردن زده است.

مصاحبه روزنامه سعودی با جلاد قاتل شیخ نمر +عکس /آماده انتشار

 

 از قدیمی‌ترین و مشهورترین جلادان در عربستان است که تقریبا هر ماه، هفت یا 10 سر را با شمشیر قطع می‌کند. محمد سعد البیشی 42 ساله  در این مصاحبه می‌گوید که از اینکه حد الهی! را اجرا می کند، به خود افتخار می‌کند و هیچ عذاب وجدانی برای گردن زدن بسیاری از اشخاص ندارد.وی گفت که گردن بسیاری از مردان و زنان را در گذشته زده است. او می گوید: برای من مهم نیست که گردن چند نفر که حکم اعدام برای آن ها صادر شده باشد را زده ام.



البیشی البته می گوید که در برخی موارد بر اساس قوانین اعمال شده در عربستان سعودی، حکم اعدام برای زنان از طریق تیراندازی به اجرا گذاشته می شود. وی می‌افزاید: بستگی دارد از من چه چیزی خواسته شود، برخی مواقع از من خواسته می‌شود از شمشمیر استفاده کنم و گاهی نیز از اسلحه استفاده می‌کنم، اما بیشتر مواقع از شمشیر استفاده می‌کنم.



البیشی می‌گوید که محل اصلی شغل وی در یکی از زندان‌های شهر طائف است، که وظیفه دارد که دست و چشم زندانیانی که حکم اعدام برای آنها صادر شده را ببیندد. وی می‌گوید که به این کار عادت کرده است. 

 

مصاحبه روزنامه سعودی با جلاد قاتل شیخ نمر +عکس /آماده انتشار

 

جلاد سعودی می‌گوید وقتی برای اولین بار در سال 1998 یک حکم اعدام را در شهر جده اجرا کرد، دچار نگرانی بود، چرا که برخی از مردم این حادثه را نگاه می‌کردند، اما الان دیگر هیچ نگرانی برای این کار ندارد. او در توصیف اولین جنایت خود در انجام احکام اعدام آل سعود می گوید: دست‌ها و چشم‌های مجرم بسته شده بود. با یک ضربه شمشیر سر مجرم از تن جدا شد و چند متر آن طرف پرتاب شد.  



وی در مورد تجربه‌های خود در شغل جلادی می گوید: بسیاری از مردم هستند که با دیدن این صحنه‌ها بیهوش می‌شوند، اما من نمی‌دانم که وقتی قدرت تحمل دیدن این صحنه‌ها را ندارند، چرا به محل اعدام می‌آیند و آن را تماشا می‌کنند.



البیشی می‌گوید که زندگی عادی مانند سایر مردم دارد و نزدیکان و دوستانی دارد که با آنها در ارتباط است، وی با این حال با افتخار از کیفیت شمشیر خود می گوید که برخی از مردم وقتی سرعت جدا شدن سر از بدن با ضربه آن را می بینند، شگفت زده می شوند.



وی در مورد قربانیان جنایت های خود می گوید: وقتی آنها به محل اعدام می‌رسند، نیرویشان تحلیل رفته است. من در ابتدا حکم اعدام را قرائت می‌کنم و با یک اشاره، سر زندانی را قطع می کنم.

 

مصاحبه روزنامه سعودی با جلاد قاتل شیخ نمر +عکس /آماده انتشار

 

البیشی در حال حاضر آموزش دیگران برای انجام این مأموریت سخت! را برعهده دارد. وی افتخار می‌کند که فرزندش را نیز برای جلادی انتخاب کرده است. آموزش‌های لازم در این زمینه شامل در دست گرفتن شمشیر و هدایت کردن بخش تیز شمشیر به محل هدف برای اجرای اعدام است.



وی می‌گوید در برخی موارد یک چاقوی تیز به جای شمشیر مورد استفاده قرار می‌گیرد، این موارد شامل قطع کردن دست از مفصل است. در مورد قطع کردن پا نیز مقامات مسئول جایی که باید قطع شود را برای من مشخص می کنند و من آن را انجام می دهم.



رژیم آل سعود  روز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیتهای شیعی‌ عربستان و در رأس آنها شیخ نمر باقر النمر به ‌اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به‌نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبدالکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

 

مصاحبه روزنامه سعودی با جلاد قاتل شیخ نمر +عکس /آماده انتشار

 

در بیانیه مقامات سعودی اعلام شده بود که محکومان به اعدام یا به ضرب گلوله یا با قطع سرهایشان با شمشیر اعدام شدند که برخی خبرها از داخل عربستان حاکی است که شهید النمر از جمله کسانی بود که جلادان سعودی، او را با شمشیر گردن زدند و بر همین اساس است که آل سعود از تحویل پیکر شهید النمر به خانواده‌اش هراس دارد و او را به صورت مخفیانه در یک مکان نامعلوم دفن کرده است.



پیشتر رسانه‌ها از کمبود شدید جلاد در وزارت کشور رژیم آل سعود خبر داده بودند به طوری که این وزارت سعودی سال گذشته از طریق سایت اینترنتی خود آگهی نیاز به جذب هشت جلاد برای قطع سر محکومان به  اعدام خبر داده بود و از علاقه‌مندان به این شغل خواسته بود اسامی خود را وزارت کشور سعودی تحویل دهند.



شیوه قطع سر مخالفان به دست آل سعود کاملا شبیه شیوه اعدام در گروهک تروریستی تفکیری داعشی است که دست پرورده وهابیون است.

مشرق

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها