نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. آبان 1394 - 17:39
طراحی یک سوال ریاضی در دوره ابتدایی با استفاده از موضوع فاجعه منا، امروز سوژه بیشتر شبکه‌های اجتماعی شده بود که بر اساس اظهارات رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش این سوال تنها یک امتحان کلاسی بوده و معلم هم مانند هر فرد دیگری ممکن است در کارش دچار اشتباه شود.

به گزارش آفتاب جنوب،عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با «آنا» در این‌باره گفت: معلمان در آموزش‌هایی که قبل از تدریس می‌بینند تمام دوره‌های لازم از جمله شیوه طراحی سوال و نحوه ارزشیابی را می‌گذرانند، ضمن اینکه در طول سال هم برای آنها چنین دوره‌هایی برگزار می‌شود.

وی با طرح این موضوع که این سوال بیشتر از اینکه سوال ریاضی باشد طنز به نظر می‌رسد، ادامه داد: مجموعا یک میلیون پرسنل در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند که از این تعداد، آمار گسترده‌ای را معلمان تشکیل می‌دهند. معلمان در کلاس درس خود به صورت متعدد سوال طرح می‌کنند و از دانش‌آموزان امتحان می‌گیرند و این موضوع جزو اختیارات آنان است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه حال ممکن است در این بین معلمی یک سوال بی‌ربط نیز طرح کند، تصریح کرد: این رفتار نادرست و عوام‌زدگی است که وقتی یک معلم سوالی را در کلاسش طرح می‌کند، دیگران اقدام به انتشار آن در صفحه‌های اجتماعی کنند و متاسفانه این روزها در صفحه‌های مجازی از این سبک بی‌اخلاقی‌ها زیاد دیده می‌شود.

 

 
انتهای پیام/ن

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها