نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مهر 1394 - 19:09
شهید مسعود خورشیدی آزاد
شهید مسعود خورشیدی آزاد:
خون حسین( ع) عشق شهادت را شعله ور کرد
شهید مسعود خورشیدی آزاد در بخشی از وصیت نامه اش ضمن اشاره به واقعة عاشورا و اهمیت آن در حفظ قرآن و اسلام در زمزم های عاشقانه با مولایش حسین( ع) مقام او را ارج می نهد و سپس در مناجاتی صمیمانه با خدای خویش از عمق علاقه خود به شهادت پرده بر می دارد و تأکید می کند که تنها عامل نجات آدمی عمل صالح است.

به گزارش آفتاب جنوب،مسعود خورشیدی آزاد درپنجم اردیبهشت ماه سال 1340 در گچساران دیده به جهان گشوددر حوزه علمیه مشغول تحصیل بود ،در سال 1360 ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد.

 

 مسعود خورشیدی آزاد از سوی بسیج در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و در 21 اسفندماه 1363 در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت گلوله به کتف،به درجه رفیع شهادت نایل آمدو تربت پاکش درزادگاهش قرار دارد.

 

از وصیتنامه شهید مسعود خورشیدی آزاد دو نسخه در دست است که به دو قلم متفاوت نگاشته شده است. وصیتنامه این شهید بزرگوار با آیة 34 سوره توبه و با بخش های نخستین زیارت عاشورا آغاز می شود و در ادامه ضمن اشاره به واقعة عاشورا و اهمیت آن در حفظ قرآن و اسلام در زمزم های عاشقانه با مولایش حسین( ع) مقام او را ارج می نهد و سپس در مناجاتی صمیمانه با خدای خویش از عمق علاقه خود به شهادت پرده بر می دارد و تأکید می کند که تنها عامل نجات آدمی عمل صالح است.

 

 شهید خورشیدی آزاد در بخش دیگری از وصیت خود از پدر و مادر خود قدردانی می کند و آنها را به صبر و شکیبایی فرا می خواند. سفارش این شهید سعید به برادران خود پیروی از اسلام و امام و روحانیت متعهد و سفارش او به خواهران خود حفظ حجاب و پیروی از حضرت فاطمه( س) است.

 

 در پایان شهید خورشیدی آزاد طلاب را به داشتن رابطه نزدیک با مردم و سعی در تزکیه نفس و داشتن روحیه شهادت طلبی و وظیفه شناسی فرا می خواند. کسب حلالیت آخرین درخواست شهید است.

متن وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

 «یا أیُّهاالَذینَ امَنُوا ما لَکُم إذَا قِیلَ لَکُم انفِرُوا فِی سَبیلِ اللهِ اثاقَلتُم اِلی الأرضِ اَرَضِیتُم بِالحَیاتِ الدُنیاءِ مِنَ الآخرةِ فما مَتاعُ الحَیاتِ الدُنیاءِ فِی الآخرةِ إلّا قَلیلٌ»

 

 ای کسانی که ایمان آوردیدجهت چیست که چون به شما امر شود که برای جهاد در راه دین بی درنگ خارج شوید به  خاک زمین دل بسته اید؟ آیا راضی به زندگانی دنیا عوض حیات ابدی آخرت شدید؟ متاع دنیا در پیش عالم آخرت اندک و ناچیز است.

 

« السَلامُ عَلَیکَ یا اَباعَبدِاللهِ، السَلامُ عَلَیکَ یَابنَ رَسُولِ اللهِ، السَلامُ عَلَیکَ یَابنَ أمیرِالمُؤمِنینَ وَ ابنَ سیّدِ الوَصییّنَ السَلامُ عَلَیکَ یَابنَ فاطِمَةَ سَیِّدةِ نِساءِالعَالَمینَ، السَلامُ عَلَیکَ یا ثارَاللهِ وَ بنَ ثارِه وَ الوِترالمَوتُور»

 

 خون حسین( ع) همچون دریایی است که قطرات آب و رودها و رودخانه ها و دریاچه ها به او می رسند، خون حسین( ع) عشق شهادت را شعله ور کرد، حسین بن علی( ع) با اصحاب و یاران خود فدای اسلام شدند تا جاهلان کوردل و قسی القلب را تکان دهند و از عذاب الهی که دامنگیرشان در دنیا و آخرت خواهد شد، اتمام حجت کنند.

 

 اگر نبود واقعه غمناک عاشورا و کربلا دشمنان اسلام قرآن را محو می کردند تا زمانی که حکومت در دستشان بود، حسین( ع) به ما آموخت که باید از آثار و پلیدی های دنیا بریده شد و زندگی چند روزه با ذلت را باید فدای آخرت ابدی نمود. اما حسین( ع) جان! من با عشق به تو و اسلام و بنا به وظیفه شرعی آمدم تا خون ناقابلم را برای اسلام تو  فدای این راه مقدس  نمایم.

 

 حسین( ع) جان! وقتی روضه تو در هر وقت به گوشم می رسد قلبم تکان می خورد و غریبی و مظلومیت تو غیرقابل تحمل است، تو از کوه استوارتر بودی و تو با یقینی اعجازانگیز به سوی خدا شتافتی، ما هم از تو می آموزیم که باید این چنین بود.

 

بارالها! ما را از یاران آن حضرت( ع) قرار بده. بارالها! من جانم را وقف اسلام و جهاد فی سبیل الله نمودم تا شاید کفّاره گناهانم در دنیا باشد و امیدی برای آخرت و باید این تن و جسم را پشت به میدان فرستاد و روح و جان را در قلب میدان و اما میدانی که لذت داردتماشا و شاهد بودنش در وقت د لنشینش که انسان را به یاد صحرای کربلا می اندازد و به یاد ساعتی که شهید شربت شهادت می نوشد از دست امیرالمؤمنین علی( ع) چه لذتی دارد که یک مسلمان و مؤمن با ایثار خونش لذت شهادت را بچشد.

 

باید از این خو و عادت دنیوی برید و از این قفس تاریک فرار کرد و پرواز به سوی زندگی جاوید نمود، یعنی سیر از مرگ ( زندگی دنیا) به سوی زنده و پویا بودن ( آخرت) و اما در صحرای محشر و قیامت کبری، زن و فرزند و پدر و مادر و دیگران انسان را نجات نمی دهد بلکه عمل انسان است که حاوی نیک و بد انسان است.

 

 اما اگر انسان در دنیا پیرو شیطان شد در عالم برزخ و شب اول قبر به صورت چهر های وحشتناک و هولناک با انسان است و آنجاست که آن آدمی افسوس می خورد و آرزومی کند که بین او و آن عمل شیطانی فاصل های بسیار دور باشد .

 

 اما اگر یک مسلمان و شیعه پیرو و راهرو امام حسین( ع) شد و وظیفه را اصل کارها قرار داد و عمل نیک و خیر را سرمشق کارها قرار داد، در آن عالم همان اعمال نیک دنیوی، هادی و انیس اوست که به شکل جوانی خوش بو و زیبا ظاهر می شود.

 

 اما مادر عزیزم! بدان که دنیا محل آزمایش و تحمل شهادت ها و درد و رنج هاست ، با فدا نمودن فرزندت او را به حجله گاه عروسی فرستادی و شیرت را حلال کن. مادر جان! امیدوارم از من راضی باشی و بدان که تو اجر بسیار گرانبهایی داری نزد خدا جزع و فزع نکن که دشمنان و منافقین دلشاد باشند، آن چنان استوار و محکم باش که انگار کاری صورت نگرفته به جز وظیفه اسلامی و خدا همراهتان است.

 

مادر جان! می دانم تو یتیم داری کرده ای و و خوب هم وظیفه دارینمودی،صالح را به دست تو و پدرم می سپارم، امیدوارم او را صالحی بزرگوار در راه اسلام تربیت کنی و به او بیاموز که پدرش چه راهی را آزادانه و بنا به وظیفه اسلامی و شرعی انتخاب کرد و او هم باید رهرو پدرش باشد.

 

 اما پدر عزیزم! در طول دوران زندگی زحمت های بسیاری را تحمل نمودی امیدوارم که راضی و خشنود باشی. از دست من و از اینکه فرزندی را فدای اسلام نمودی و امانت الهی را تقدیم خدا نمودی آسوده خاطر باش، زیرا اسلام یعنی تحمل سختیها و دردها و تسلیم حق و فدا شدن است و باید دیگر فرزندانت را آماده و چیده کرده برای اسلام باشی، زیرا اسلام آ نقدر عزیز و عظیم است که اگر تمام هستی ات را فدای او کنی ارزش دارد، البته می دانم تو راضی به این کارها هستی و کسی نیستی که مخالف این کار باشی بلکه مشتاق این اعمال خیر در راه اسلام هستی.

 

 اما برادران عزیز و گرامی ام! امیدوارم با روحیه قوی دل دشمنان اسلام را به درد آورید و مثل همیشه اسلام را یاری نمایید و در مقابل هجوم دشمنان قرآن و همانطوری که الآن پیرو اسلام و امام هستید تا آخرین نفس از نور ولایت فقیه دور نشوید حتی یک درجه، باید پا به پا دنبال امام و روحانیت باشید و این ستون پربهاء اسلام را محکم و استوار چنگ زده و مانند هستی تان او را رها نکنید و رابطه تان با روحانیت مانند رابطه فرزند با پدر باشد ا نشاءالله خداوند توفیقتان دهد.

 

 و اما ای خواهرانم! امیدوارم با حجابتان و عفتتان، راه حضرت فاطمه( س) و حضرت زینب( س) را سرلوحه کارتان قرار دهید. انشاءالله که مرا ببخشید، خدا یار و یاورتان باد.

 

و اما ای برادران طلاب جوان! اگر می خواهید ادامه دهنده خون شهدا باشید با وحدت و یکپارچگی دست به دست هم داده و با رابطه عمیقتان با مردم، تودهنی به دشمنان اسلام زده و با تزکیه نفس و کسب علم راه انبیاء را ادامه داده و با روحیه شهادت طلبی و روحیه وظیفه شناسی اسلام را یاری نموده و در سختی ها ساخته شوید و مبارزه با نفس کنید و جبهه را سرمشق زندگی قرار داده و در درس خواندن غفلت نکنید، زیرا جامعه اسلامی  نیاز شدید به افراد با سواد و با تقوا دارد، امیدوارم موفق و مؤید باشید.

 

 و در آخر از خداوند منّان طلب توفیق برای اسلام و مسلمین را خواهانم و از تمام برادران و خواهران مسلمان طلب حلالیت و بخشش می کنم و امید است که اسلام با یاری و وحدت شما به پیش رود و به دست صاحب اصلی، آقا امام زمان( عج)، تحویلش دهید، به امید آزادی کربلا و قدس و به امید تعجیل فرج امام زمان مهدی موعود( عج(

 

والسلام علیکم و الرحمة الله و برکاته

 و من الله توفیق

 مسعود خورشیدی آزاد

 63/ 12/ 17

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

یادش گرامی یاد روزی که بسیجی میشدیم
پس کجا رفتند آن دریادلان.... وای بر ما وای بر ما غافلان

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها