نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. مهر 1394 - 9:44
رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران خبرداد؛
سوگواره بصيرت عاشورايی دربقعاع متبركه گچساران
رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان خبرداد.

فرزین بهمنی‌آزاد رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران صبح امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با بيان اين‌كه طرح سوگواره بصيرت عاشورايی در بقاع متبركه، مساجدو حسينيه‌های این شهرستان از اول محرم تا آخر ماه صفر برگزار می‌شود، گفت: اين طرح با هدف اجرای منسجم نيات واقفان مرتبط با موضوع روضه خوانی، تعزيه داری و اطعام عزاداران حسينی كه بيشترين درصد موقوفات را شامل می‌شوند، برگزار می‌شود.
 

وی با اشاره به اهداف برگزاری اين طرح افزود: ارتقای سطح بصيرتی و معارفی جوانان، اقامه عزای امام حسين (ع) با نگاه اقامه شعائر اسلامی، تبيين درس‌ها و عبرت‌های عاشورا و تحقق قطب فرهنگی شدن امامزادگان و بقاع متبركه از اهداف این طرح است.

 

بهمنی‌آزاد با اشاره به اینکه این سوگواره در دهه نخست ماه محرم به صورت ویژه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: سوگواره « بصیرت عاشورایی » در ماه محرم و صفر با حضور روحانیون و مبلغان در تعدادی از مساجد و حسینیه‌ها و بقاع متبرکه شاخص در این شهرستان اجرا خواهد شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت:سوگواره « بصیرت عاشورایی » در مساجد شهیدان، صاحب الزمان(عج)، امام سجاد(ع) و امام خمینی(ه) و حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای آرو اجرا می‌شود.

 

وی افزود: این سوگوار در بقاع متبرکه شاخص گچساران همچون امامزاده‌ بی بی حکیمه (س)، امامزاده جعفر(ع) و بقعه متبرکه کاکامبارک(ع) برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م             

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها