نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مهر 1394 - 9:44
وزارت صنعت در 23 اسفند 92 وعده داد که از سال آینده شش سبد کالا توزیع می شود، یعنی هر دو ماه یکی، اما الان که بیش از یکسال ازوعده دولت گذشته حتی یک سبد کالا به این صورت نیز توزیع نشده است.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از ایلام بیدار، پنجم آذرماه سال 92 بود که رییس جمهوری از اختصاص دو سبد کالایی به اقشار ضعیف و کم درآمد تا پایان سال خبرداد و اعلام کرد که دولت اعتبارات لازم برای این کار را تامین کرده و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را به اجرا در خواهد آورد، به فاصله چندی محمد باقر نوبخت  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری  از توزیع بسته حمایتی دولت در ماههای بهمن و اسفند همان سال خبرداد و مشمولان و گروههای هدف مورد نظر دولت برای دریافت این سبد کالایی را افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مستمری بگیران دولت و بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد که اندکی بعد دانشجویان متاهل، خبرنگاران و طلاب نیز به این گروه افزوده شدند.

توزیع سبد کالا دربهمن 92 به یکی از پرچالش ترین مشکلات دولت تدبیر و امید تبدیل شد و نام سبد کالا،صفهای طولانی را در ذهن می آورد که در آن مردم برای دریافت یک کیسه ده کیلویی برنج، چهارکیلو گوشت مرغ، 800 گرم پنیر بسته بندی، 1.8 کیلوگرم تخم مرغ و 1.8 کیلوگرم روغن مایع، با بی تدبیری دولت مجبور به اتلاف وقت خود در صف های طولانی شدند.

از شیوه نامناسب توزیع سبدکالا که با بی تدبیری انجام شد و تشکیل صف های طولانی که خوراک خوبی برای رسانه های غرب ایجاد کرد تا در تکمیل سناریوی تحریم در القای رسانه ای بحران اقتصادی در ایران موفق شوند و با نمایش صف های طویل مردم که برای کالایی ناچیز ساعت ها ایستادند و تحقیر شدند، ایران بزرگ را تحقیر کردند بگذریم، قول های مسئولان برای ادامه توزیع سبدکالا در آینده و در سال 93 که عملی نشد نیز جالب است.

وزارت صنعت در 23 اسفند 92 وعده داد که از سال آینده شش سبد کالا توزیع می شود، یعنی هر دو ماه یکی، اما الان که بیش از یکسال ازوعده دولت گذشته حتی یک سبد کالا به این صورت نیز توزیع نشده است.

به نظر می رسد معطوف شدن نگاه دولت به بحث هسته ای و غافل شدن از دغدغه مردم در خصوص معیشت از جمله علل ارائه نشدن سبد کالا باشد.

این سبد در سال 93 و در استان ایلام هر چهار ماه یکبار توزیع شد و امسال نیز در سال 94 تنها یک مرحله آن اجرایی شده است.

حال باید از مسئولان باتدبیر دولت پرسید چرا وعده دهند که توان اجرای آن را ندارند؟ وعده هر دو ماه یک سبد کالا که تاکنون که بیش از یک سال از آن گذشته چه شد؟

اگر همین وعده را دولت قبل می داد و اجرایی نمی کرد، امروز اصلاح طلبان بنفش رنگ مطمئنا دولت را پوپولیست، دروغگو، عوام فریب و ... می نامیدند.

 

انتهای پیام/l

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها