نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. مهر 1394 - 13:46
امام جمعه موقت گچساران گفت: حکام کشورهای اسلامی باید به وجدان خود مراجعه کنند حرمین شرفین ،مکه مکرمه و مدینه منوره مربوط به همه مسلمانان جهان است وباید همه مسلمانان در این مقطع کنونی که بی کفایتی و سوء مدیریتی آل سعود مشخص شده است در ساختار مدیریتی حج تغییر ایجاد کنند.

به گزارش آفتاب جنوب،حجت السلام پرویز خواجه زاده امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان و خانواده های کشته شدگان سرزمین منا ،گفت:ازسال  1978 میلادی تا قبل از این حادثه خونین هزاران نفر از شیوخ بیت الله حرام بخاطرسوء مدیریت رژیم آل سعود به قتلگاه آل سعود رفتند و جان خود را دست دادند .

 

وی افزود:این در حالی است که حاکمان جلاد آل سعود یکی از پایه های مشروعیت خود را خادم حرمین شریفین معرفی می کنند و آل سعود بدون توجه به مناسک حج  و برقراری مسائل امنیتی بدنبال تبلیغ فرقه ضاله وهابیت است.

 

امام جمعه  موقت گچساران با اشاره به بی کفایتی و سوء مدیریت خاندان آل سعود در برگزاری و اداره حرمین شریفین تصریح کرد: متاسفانه اخیرا شاهد اتفاقات فاجعه آمیزی همچون حادثه سقوط جرثقیل و حادثه سرزمین منا هستیم.

 

خواجه زاده با بیان اینکه در حادثه سقوط چرثقیل، آل سعود باد و طوفان را بهانه کردند،اظهارکرد: در حادثه منا این بار خاندان آل سعود این حادثه رو به گردن حجاج آفریقایی انداختند که با این بهانه می خواهنداز زیر بار مسئولیت این فاجعه شانه خالی کنند.

 

امام جمعه موقت گچساران باتاکید بر اینکه مسئولان کشورهای اسلامی باید برای اداره حرمین شریفین چاره اندیشی کنند،تصریح کرد:حکام کشورهای اسلامی باید به وجدان خود مراجعه کنند حرمین شرفین ،مکه مکرمه و مدینه منوره  مربوط به همه مسلمانان جهان است وباید همه مسلمانان در این مقطع کنونی که بی کفایتی و سوء  مدیریتی آل سعود مشخص شده است در ساختار مدیریتی حج تغییر ایجاد کنند.

 

وی افزود:از قوه قضاییه و وزارت امور خارجه ایران اسلامی می خواهیم از لحظ حقوقی و در عرصه بین الملل حقوق زائرین مظلوم ما را ازحکام  آل سعود بگیرند.

                      

خواجه زاده در ادامه با اشاره به جایگاه و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تصریح کرد: جنگ 8ساله دفاع مقدس  طولانی ترین و بی سابقه ترین جنگ متعارف در جهان معاصر است و این جنگ برتر و بالاتر از جنگ های جهانی اول و دوم است .

 

وی با بیان اینکه جنگ های جهانی اول و دوم  به پای دفاع 8 ساله ما نخواهد رسید و این جنگ با سایر جنگ های متعارف تفاوت های بنیادی و کلیدی دارد،افزود:دفاعی بودن این جنگ یکی از وجوه مقدس این جنگ است و مقدس ترین نبرد در اسلام ، نبرد دفاعی است ودر این جنگ  راز و نیاز رزمندگان در سنگرهای حق علیه باطل یک نمایش خاضعانه و خاشعانه در برابر پروردگار را به همه جهانیان عرضه کرد.

 

امام جمعه موقت گچساران گفت:در روز های آغازین جنگ موفقیت برای دشمنان بود چون مسیر دفاع ما به دست کسانی بود که تفکرو اندیشه درستی نداشتند و در آن مقطع زمانی در برابر دو دشمن می جنگیدیم.

 

وی افزود:در آن برهه زمانی با یک دشمن بیرونی یعنی استکبار جهانی و در درون نیز با لیبرال ها می جنگیدیم، آن روزی که یاران وفادار انقلاب به صورت جنگ های نامنظم واردعرصه نبرد شدندو نظام جمهوری اسلامی تشخیص داد فرماندهی جنگ ها به سپاه پاسدارن و پاسداران عزیز واگذار گردد در مسیر جنگ تحول ایجاد شد .

 

خواجه زاده گفت:فرماندهی جنگ به فرماندهان شجاعی واگذار شد که در هیچ دانشگاهی نبرد کلاسیک نیاموخته بودندو سرنوشت جنگ را دگرگون کردند.

 

امام جمعه موقت گچساران درادامه یکی از راه های تربیتی از دیدگاه اسلام را دانش وآگاهی دادن به قاطبه مردم برشمردو گفت:علت اینکه  بسیاری ازمردمان به دنبال زشتی ها و آلودگی ها می روند عدم آگاهی از فواید خوبی ها است و اگر مردمان از خوبی ها اطلاع داشته باشند قطعابدنبال زشتی ها نخواهند رفت.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها