نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. شهريور 1394 - 14:23
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تنها مسئولیت تعیین شرایط حاکمیتی را برای خرید هواپیماها دارد اظهار کرد: ورود هواپیماهای جدید به ایران منوط به تصمیم قطعی ایرلاین‌ها خواهد بود.

به گزارش آفتاب جنوب،مقصود اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت مذاکره شرکت‌های هواپیمایی ایران برای خرید هواپیمای روسی سوخو 100 اظهار کرد: آنچه در جریان سفر معاون رییس جمهوری به روسیه و البته حرف‌های مطرح شده از سوی سازمان هواپیمایی به وجود آمد، تنها گمانه‌زنی‌هایی در سطح کلان بود. سازمان هواپیمایی نقش نهاد حاکمیتی در این عرصه را ایفا می‌کند و نمی‌تواند درباره وارد کردن یک هواپیمای خاص اظهار نظر قطعی کند.

 

وی ادامه داد: این شرکت‌های هواپیمایی ایرانی خواهند بود که با توجه به وضعیت ناوگان خود و البته سطح نیازی که به وارد کردن هواپیماهای جدید دارند نسبت به انجام مذاکره با هواپیماسازهای خارجی و وارد کردن هواپیما اقدام می‌کنند.

 

سامانی با بیان اینکه بعید است هیچ یک از ایرلاین‌های ایرانی تاکنون با روس‌ها برای وارد کردن هواپیماهای جدید مذاکره‌ای کرده باشند عنوان کرد: در حال حاضر مذاکرات ایرلاین‌ها در چند سطح مختلف پیگیری می‌شود که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها پیگیری مقدمات لازم برای وارد کردن هواپیما و سنجش شرایط ناوگان است.

 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: اگر بنا باشد یک ایرلاین یک مدل جدید از هواپیمای شرکتی را وارد کند که تاکنون در ناوگان نداشته باید جزئیات زیرساختی فراوانی را از جمله فراهم کردن شرایط کار برای نیروی انسانی متخصص فراهم آورد که این مسئله خود امری زمان‌بر و هزینه‌زا به حساب می‌آید.

 

وی خاطرنشان کرد: هرچند در حال حاضر خبری از مذاکره ایرلاین‌ها با شرکت سازنده هواپیمای سوخو 100 وجود ندارد و به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک نیز بحث تحقق آن جدی شود، اما قطعا سخن گفتن از ورود هواپیمای جدید به معنی فراهم آوردن مقدمات لازم و تربیت و تجهیز نیروی انسانی کارشناس نسبت به این هواپیماها است.

 

منبع: ایسنا

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها