نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. تير 1394 - 18:28
کریم انصاریفرد بابت اظهارنظرهای مسوولان پرسپولیس ناراحت است و عنوان می‌کند در حالی که با مدیربرنامه‌هایش برای حضور در این تیم صحبت شده، در رسانه‌ها جور دیگری حرف می‌زنند.
 

به گزارش آفتاب جنوب ،

مهاجم ملی‌پوش فوتبال ایران که فصل سختی را در اوساسونا پشت سر گذاشته به دنبال تجربه جدیدی است. شاید این بار لیگ پرتغال بتواند او را به همان آقای گل داخلی فوتبال ایران تبدیل کند. او در گفتگوی اختصاصی با "ورزش سه"، درباره پیشنهادات این روزهایش، روزهای سخت پامپلونا، حضور در پرسپولیس و ... صحبت کرد. خودش را پرسپولیس می داند و از اینکه برخی سعی دارند او را از این تیم دور کنند گله‌مند است. هر چند در حرف هایش صراحتا اعلام می‌کند تصمیمی برای بازگشت به فوتبال ایران ندارد.
 

گزینه اصلی من پرسپولیس است
یکی از گزینه های اصلی من پرسپولیس است. و اگر بخواهم به ایران برگردم مطمئنا گزینه اصلی من خواهد بود. واقعا هواداران به من لطف داشتند. چه در سالی که در پرسپولیس بودم و چه بعد از آن همیشه هر جایی که مرا می دیدند لطف دارند. تک تک هواداران پرسپولیس را دوست دارم. مطمئن باشند اگر روزی کمکی و کاری بربیاید صد در صد این کار را خواهم کرد.

 

یک شبه در پرسپولیس حرف های شان تغییر کرد
آقای خوردبین از پیشکسوتان و بزرگان فوتبال ما است و در این شکی نیست. اما در مورد حرفی که زدند باید بگویم پیشنهاد حضورم در پرسپولیس بارها به من شده اما من گفتم با توجه به اینکه در فصل استراحت است و ایجنت من پیشنهادات اروپایی را بررسی می کنند فعلا باید صبر کنند. با مدیربرنامه های من صحبت کردند. نمی دانم شاید یک شبه حرف های شان تغییر کرده.

در پرسپولیس نباشم هم برایش آرزوی موفقیت دارم
من این حرف را امروز شنیدم و خیلی عجیب بود. با خودم صحبت شده و با مدیربرنامه های من هم صحبت شده بود. مهم نیست، چه باشم و نباشم من پرسپولیسی هستم و امیدوارم اسمش همیشه بزرگ بماند و جزو تیم هایی باشد که هر سال عنوان قهرمانی را کسب کند. پرسپولیس اینقدر بزرگ است که به خودم اجازه حرف زدن درباره آن را نمی دهم. در پست من بازیکنان بزرگتر مثل آقای پیوس بودند که سال هایی زیادی برای این تیم زحمت کشیدند. من یک سال برای این تیم زحمت کشیدم اما این دوستان اینقدر زحمت کشیدند که من فقط می توانم به عنوان یک هوادار حرف بزنم و اظهار نظر کنم. 
 

شاید به جایی برسند که روز به روز مدیر تغییر دهند
پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و اسمش اینقدر بزرگ است که هر شرایطی داشته باشد آرزوی هر بازیکنی است و افتخار محسوی می شود. پرسپولیس اکنون شرایط سختی دارد و هواداران جلوی باشگاه اعتراض می کنند. در این چند ساله مدیران و سرمربیان زیادی را عوض کردند. این عدم ثبات خیلی ضربه زده اما پرسپولیس یک پشتوانه بزرگ به نام هوادار دارد که همه جا از آن حمایت کردند و در باخت ها و ناکامی ها در کنارش بودند. من هم از این قاعده مستثنی نیستم. برای من هیچ چیز جز هواداران این تیم مهم نیستند و چون این تیم با هوادارانش زنده است. الان ثابت مدیریت در پرسپولیس مشاهده نمی شود و ماه به ماه مدیر را تغییر می دهند. اگر کمی جلوتر برود به نظرم روز به روز هم مدیر را تغییر می دهند.

جدایی از اوساسونا دست خودم است
10 روز دیگر به اروپا و اسپانیا می روم. قرارداد دو ساله دارم اما می توانم با توافق در فصل آینده جدا شوم. شرایط در اوساسونا سخت برایم گذاشت. از هر لحاظ بخواهیم صحبت کنیم برایم بد گذشت. می توانم جدا شوم و دست خودم است که در فصل دوم جدا شوم. جدایی من دست باشگاه اوساسونا نیست و کاملا دست خودم است.
 

به کی روش حق می دهم مرا دعوت نکند
اینکه در اردوی آخر تیم ملی نبودم به عملکردم در یک سال گذشته در اوساسونا مربوط می شود. در اوساسونا شرایط از دست من خارج بود. در اوساسونا فقط یک 90 دقیقه ای بازی کردم. شرایط سخت شده و فکر می کنم شرایط را برایم سخت کرده بودند. بد بازی کرده بودم باید بنشینم بیرون و این سوال را خیلی ها از من می پرسند. مربی از روز اول به من دروغ گفت. روزی که قرارداد می بستم به من گفت مهاجم ندارم و مهاجم اول تیم من می شوی. بعد از جام جهانی بود و گفتند اگر بیایی مهاجم من می شوی و اکنون از یک هافبک در این پست استفاده می کنم. من چند پیشنهاد دیگر هم داشتم اما ترجیح دادم با اوساسونا قرارداد ببندم. بعد از اینکه قراردادم امضا شد مادر مربی فوت شد و به لهستان رفت. بعد از بازگشت به من اعلام کرد باید هشت هفته تمرین اختصاصی کنی تا آماده شوی. اعلام کردم در جام جهانی بودم و کاملا آماده هستم. دو سه هفته گذشت و مربی بدنساز از من تست بدنی گرفت. بعد از تست اعلام کرد که این تست را از بازیکنان که گرفته بودم تو جزو سه بازیکن اول تیم هستی. اما مربی گفت 6 هفته دیگر باید بیرون از لیست باشی و تمرین کنی. 4 هفته بعد تست دیگر گرفتند که مربی بدنساز گفت مشکل بدنی نداری. همه این اتفاقات باعث شد تا کم بازی کنم. بالاخره کادرفنی تیم ملی هم باید از بازیکنانی که بازی می کردند استفاده کند. بزرگان فوتبال ما و ماهایی که اکنون لژیونر شدند در سال های اول شرایط سختی را پشت سر گذاشتند.

در اوساسونا بی عدالتی را لمس کردم
بازیکن هم پست من 11 بازی گل نزد اما در بازی دوازدهم هم فیکس بود. بعد از هر بازی آمار را می دادند و از تمام اتفاقات رخ داده در بازی آمار داشتی و من در بازی هایی که ذخیره به میدان رفتم هم شرایط خوبی داشتم اما به من فرصت برای بازی داده نمی شد. من هیچ وقت درباره هم پست خودم صحبت نمی کنم اما به نظرم درباره من بی عدالتی شد. 34 سالش بود و اسپانیایی بود و از زمان آقای نکونام در این تیم حضور داشت.
 

در اوساسونا از من حمایت نشد
اوساسونا برای من تجربه خوبی بود اما انتظار این شرایط را نداشتم. اینکه من وارد فوتبال اروپا شدم بزرگترین حسن برای من بود. سال اول من بود و تجربه خوبی کسب کردم و در سال های آینده می تواند کاملا به نفع من باشد. وقتی از قاره ای به قاره دیگری می روید. همه چیز آنها فرق می کند. من در فوتبال ایران بازی کردم و البته با 50 بازی ملی و تجربه بین المللی خوبی برخوردارم اما همه چیز آنجا متفاوت است. از تمرین تا بازی همه چیز متفاوت است. اگر این رفتار با من در اولین سال با من نمی شد شرایط برای من بهتر می شد. اولین بازی من را فیکس بازی کردم و بازی را سه بر دو بردیم و نشریه محلی آنجا عکس مرا کار کرد اما بازی بعد فیکس نبودم. شرایط هماهنگی با توجه به عدم حمایت ها از من صورت نگرفت.

شرایط سخت بازی در اروپا
ذهنیت خوبی نسبت به بازیکنان ایرانی دارند. قبل از من آقای شجاعی و نکونام آنجا حضور دارند. اما باید قبول کنیم فوتبال ما نسبت به اروپا فاصله زیادی دارد و جایگاه بزرگی ندارد. برای جذب بازیکن اگر بازیکن اروپایی باشی و به تیمی اروپا بپیوندی با توجه به اینکه سهمیه حساب نمی شوی راحت تر است. این مشکلات پیش و پا افتاده است و مشکلات زیادی برای هماهنگی و شرایط آن داریم. آنها اصلا بازی های لیگ ما و سطح ما را نمی بینند.
 

بابت اتفاقات تبریز شوکه شدم
تراکتورسازی را با هوادارانش دوست دارم و مدتی که در این تیم بودم واقعا به من لطف داشتند. من خودم را جزیی از آنها می دانم. با توجه به اینکه من اردبیلی هستم و آذری زبان، مطمئنا به این تیم و هوادارانش علاقه زیادی دارم و برای آنها همیشه آرزوی موفقیت دارم. خیلی ناراحت شدم که در فصل گذشته نتوانستند قهرمانی را به دست بیاورند. بازی آخر برای نفت تهران را به همراه دوستانم دیدم. با توجه به اینکه این بازی روز قبل از بازی ما در اسپانیا برگزار می شد به همراه چند بازیکن از تیم مان این بازی را در اتاقم می دیدم. به آنها توضیح دادم که تراکتور تیم سابق من است و در صورتی که برنده این بازی شود قهرمان ایران می شود. بعد از اینکه بازی با تساوی به پایان رسید و طرفداران و بازیکنان درون زمین به شادی پرداختند آنها به من گفتند احتمالا خودت از جریان لیگ ایران با خبر نیستی و خودم هم گیج شده بودم. به نظرم آن اتفاق بدی بود و نباید اینطور با روحیه آنها بازی می شد و اخبار اشتباه می دادند. خودم کاملا جا خورده بودم و نمی توانستم آن شرایط را درک کنم. برای هواداران تراکتور هم آرزوی موفقیت می کنم و از آنها بابت حمایت های شان تشکر می کنم.

تراکتورسازی خانه ام است
فوتبال ایران را دنبال می کردم و روی سایت ها دنبال می کردم. مخصوصا هفته آخر با توجه به شرایط لیگ دنبال می کردم. تراکتور خاطره خوبی از آنها دارم. باید از هواداران تراکتور تشکر ویژه داشته باشم. برایم سنگ تمام گذاشتند. من آذری زبان هستم و واقعا مثل خانه خودم است و از این تیم خاطره خوبی دارم. فقط می توانم از هوادارانش تشکر کنم و برای شان آرزوی موفقیت داشته باشم.
 

جایی را در اروپا انتخاب می کنم که بازی کنم
مدیربرنامه هایم رایزنی های لازم را برای فصل آینده انجام می دهد. فوتبال ایران زودتر از فوتبال اروپا بازی هایش به پایان رسیده. بازیکنان همه در استراحت هستند. مدیربرنامه هایم پیگیری می کند و هنوز هیچ خبری نیست. من هدفم این است که جایی باشم که بازی کنم. برای فوتبالیست این مهم است که بازی کند. بخشی از آن به شانس مربوط می شود و بخش دیگرش این است که شرایط چگونه پیش برود که بازی کند.

اگر بازی می کردم توانایی هایم را ثابت می کردم
گل زدن که دست خداست و هیچ کس نمی تواند بگوید اگر در اوساسونا فرصت بازی پیدا می کردم چقدر گل می زدم. اما مطمئنا می توانستم خیلی عملکرد خوبی داشته باشم. از نظر فنی شرایط خوبی داشتم. اگر اعتماد داشتند خیلی بهتر بود. من فقط یک بازی در زمین بودم و همه چیز از دستم خارج بود.

تصمیمی برای بازگشت به لیگ ایران ندارم
دوست دارم فوتبالم را اروپا ادامه دهم و در حال حاضر چند پیشنهاد هم در این رابطه دارم و مدیربرنامه هایم به دنبال کارهایم است و طی چند روز آینده تصمیم مناسبی در این رابطه خواهم گرفت. فعلا تصمیمی برای بازگشت به ایران ندارم و همانطور که گفتم دو پیشنهاد از اروپا دارم و سعی می کنم اینبار تصمیم بهتری برای آینده ام بگیرم.

 

 

ورزش سه

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها