نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. تير 1394 - 17:27
روحانی
گزارش دانا از ضیافت افطاری دولت با حضور مجرمین فتنه 88/
تطهیرسازی سران فتنه، این بار در افطاری دولت/ چرا روحانی اعتراض نکرد؟
در ضیافت افطاری دولت که مجرمین فتنه 88 نیز در آن حضور داشتند، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به دفاع از سران فتنه پرداخت.

 به گزارش آفتاب جنوب،مراسم ضیافت افطاری رئیس‌جمهوری شب گذشته با حضور احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب در سالن اجلاس سران برگزار شد.

نمایندگانی از احزاب اصولگرای موتلفه اسلامی، نمایندگان ادوار مجلس،جبهه پایداری انقلاب اسلامی،جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی‌ مهندسین، جبهه ایستادگی، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، حزب ایران زمین، جامعه اسلامی اصناف و بازار، جامعه جوانان متحد اسلامی و احزاب اصلاح طلب کارگزاران سازندگی، مجمع‌مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، مجمع نیروهای خط امام، حزب اعتماد ملی، حزب فرزندان ایران، حزب اسلامی کار، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، حزب مردم‌سالاری، حزب مردم، حزب اراده ملت، حزب اعتدال و توسعه، حزب ندای ایرانیان به این مراسم دعوت شده بودند و گروهی از آن ها حضور داشتند.

 

این ضیافت، که قرار بود مانند سال گذشته به صورت جداگانه برای اصلاح طلبان و اصولگرایان برگزار شود، در سال همدلی و همزبانی به صورت مشترک برگزار شد که با حاشیه هایی هم همراه بود که مهمترین آن اظهارات غلامحسین کرباسچی درباره سران فتنه بود که باعث شد اصل ماجرا تحت الشعاع قرار بگیرد.

شهردار اسبق تهران که که یک از مهمانان دعوت شده به این مراسم بود با حمایت از سران فتنه تاکید بر مظلومیت آنها را داشت. در حالی که خود کرباسچی دارای اتهاماتی از جمله مشارکت در اختلاس به مبلغ چهارده میلیارد و پانصد و سی میلیون ریال؛ تصرف غیرمجاز در اموال عمومی؛ تضییع اموال شهرداری تهران؛ مشارکت در تبانی در معاملات شهرداری؛ مشارکت در ارتشا و ... می باشد.

 

کرباسچی چه گفت؟

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در این دیدار ضمن تطهیر سران فتنه گفت که این سید مظلوم (میرحسین موسوی) کلان نظام را قبول دارد و نیت بدی نداشت! 

پس از این سخنان کرباسچی در حمایت از سران فتنه و نام بردن از آنان و تقاضای برای رفع حصر، برخی شخصیت‌های سیاسی از جمله کوهکن، مصباحی مقدم و ... ضیافت افطاری روحانی را ترک کردند .

مصباحی مقدم در اعتراض  به حضور فتنه گران در ضیافت افطاری روحانی و ترک این جلسه اظهار داشت: بنده ضیافت افطاری رئیس جمهور را به دلیل حمایت‌هایی که از سران فتنه در این جلسه مطرح شد ترک کردم.

مصباحی مقدم ادامه داد: آقای کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در این جلسه میرحسین موسوی را به سید مظلوم تعبیر کرد در حالیکه اگر بناست او سید مظلوم باشد لابد ظلم کننده به او نیز نظام است.

سخنگوی جامعه روحانیت تاکید کرد: این درحالی است که او ظلم بزرگی به نظام مرتکب شده و از این رو به نظر بنده نشستن در فضای این جلسه مشروعیت ندارد.

 

حضور مجرمین فته در ضیافت روحانی

در مراسم ضیافت افطاری روحانی تعدادی از مجرمین فتنه هم حضور داشتند که از جمله آنها می توان به فیض الله عرب سرخی عضو حزب منجله مجاهدین انقلاب، محسن امین زاده عضو حزب منحله مشارکت و محمد قوچانی عضو حزب کارگزاران در افطاری رئیس جمهورحضور یافتند. این سه از مجرمین امنیتی بعد از فتنه ۸۸ بودند.

 اما این سوال به ذهن می آید که چرا  روحانی در خصوص حضور مجرمین فتنه 88 در مراسم و سخرانی آنها درباره رفع حصر سران فتنه سکوت کرده است و هیچ واکنش هم به آن نشان نداد؟ و آیا اگر شخصی در همین ضیافت افطاری از روند مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 انتقادی می کرد، باز هم رئیس جمهور همین روند سکوت را پیش می گرفت؟!

 به هر حال در شرایطی که در جلسه ای به میزبانی رییس جمهور، سران فتنه به همین راحتی تطهیر می شوند، حداقل انتظار از روحانی، یک واکنش خشک و خالی به این موضوع بود که ظاهرا از آن هم دریغ شده است!

 

 

منبع:راه دانا

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها