نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. خرداد 1394 - 12:19
عسل
رئیس تعاونی زنبورداران گچساران مطرح کرد؛
خسارت ریزگردها به زنبورداران گچسارانی
رییس تعاونی زنبورداران گچساران گفت: خشکسالی و تداوم پدیده ریز گردها20 میلیارد ریال به تولیدکنندگان عسل این شهرستان خسارت وارد نموده است.

نعمت الله مرادی رئیس تعاونی زنبورداران گچساران ظهر امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با بیان اینکه خشکسالی و تداوم پدیده ریز گردها20 میلیارد ریال به تولیدکنندگان عسل این شهرستان خسارت زده است،گفت:میزان تولید عسل در این شهرستان با توجه به تاخیر در بارندگی و آلودگی هوا بر اثر گردو غبار به 50درصد کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه از بین رفتن زنبورها در کلنی ها و کوچ های نامتعارف از جمله عوامل این خسارت ها بوده است ،افزود:هزینه های بالای دارو، موم، شکر، حمل و نقل ، هزینه دستمزد کارگران ،خشکسالی،آلودگی هوا و نیزغیر واقعی بودن قیمت درآمد تولید کنندکان، میزان تولید عسل را در این شهرستان کاهش داده است.

 

رئیس تعاونی زنبورداران گچساران تصریح کرد:میزان تولید سالیانه عسل بهره برداران گچسارانی حدود 200 تن در سال است که به دلیل عمده مشکلات ذکرشده تولید عسل به 100 تن در این شهرستان کاهش یافته است.

مرادی گفت: با حمایت مسئولان و با فراهم سازی شرایط صادرات محصولات تولید کنندکان عسل زنبور داران به خارج از کشور وبا پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت می توان از تولیدکنندگان حمایت کرد.

 

گفتنی است 20 هزار کلنی زنبور عسل در گچساران وجود دارد که 300بهره بردار عسل به طور دائم و فصلی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

ما که نگران نیستیم رییس سازمان محیط زیست گفته با ریز گرد ها باید کنار آمد.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها