نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. ارديبهشت 1394 - 19:58
ریزگردها این مهمانان ناخوانده بار دیگر آسمان کهگیلویه و بویراحمد را فرا گرفت و مسافرت مردم در تعطیلات پیش رو را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش آفتاب جنوب،همجواری استان کهگیلویه و بویراحمد با استان های جنوبی و منشا گرد و غبار موجب شده است تا این استان از پدیده ریز گردها در امان نماند.

 

آسمان استان کهگیلویه و بویراحمد از عصر روز گذشته تاکنون شاهد حضور ریزگرها است و خانواده هایی که قصد داشتند روزهای تعطیل خود را در طبیعت سپری کنند خانه نشین کرد.

 

پدیده گرد و غبار در تمامی نقاط این استان گزارش شده و در برخی نقاط نیز موجب کاهش دید افقی برای مردم و رانندگان شده است.

 

وجود گرد و غبار بر روی سقف خودروها و شیشه منازل، گیاهان و درختان به خوبی دیده می شود.

 

 مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز وضعیت هوای در استان را ناسالم دانست و گفت: بستن پنجره منازل، مدارس، مهدکودک ها، اماکن عمومی و همچنین بالابودن شیشه های خودرو های در حال تردد، بستن دریچه کولر و تمامی منافذ در زمان آلودگی ها لازم است.

 

نصراله کرمی افزود: در زمان آلودگی هوا از انجام فعالیت های سنگین بدنی به ویژه ورزش در هوای آزاد(محوطه مدارس و پارک) باید خودداری کرد.

 

وی اظهار کرد: در صورتی که افراد به هردلیلی ناچار به خارج شدن از منزل هستند از ماسک های SFP2  استفاده نموده و در صورت در دسترس نبودن این نوع ماسک ها از پارچه های نخی استفاده کنند.

 

کرمی با بیان اینکه در زمان آلودگی هوا ماسک های یکبار مصرف نانو توصیه نمی شود، گفت: در حد امکان از مصرف لبنیات پرچرب در زمان آلودگی خودداری شود.

منبع:صبح زاگرس

 

انتهای پیام/200

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها