نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. ارديبهشت 1394 - 9:03
در حالی که رسانه‌های غربی شایعه خروج ناو ایرانی از خلیج عدن را منتشر کرده و آن را تحلیل می کنند، سردار آسودی این موضوع را دسیسه و عملیات روانی دشمن می‌داند.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، طی چند روز گذشته از سوی برخی رسانه های غربی خبری در خصوص خروج ناوهای ایرانی از خلیج عدن منتشر و اعلام شد که آمریکا چند ناو از جمله ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس تئودور روزولت را در نزدیکی سواحل یمن مستقر کرده است تا از نزدیک شدن احتمالی کشتی‌های ایرانی جلوگیری کند.

به گفته مقام نظامی آمریکایی، کاروان دریایی ایران شامل ۹ شناور روز پنجشنبه به سوی شمال تغییر جهت داد و در حال حاضر در نزدیکی بندر صلاله عمان قرار دارد.

خبرگزاری فرانسه بدون ذکر نام این مقام وزارت دفاع آمریکا گزارش داده که در کاروان دریایی ایران دو "شناور نظامی" وجود دارد و "هر لحظه ممکن است که مسیر خود را به سوی یمن تغییر دهند."

اما بلافاصله با انتشار این خبر در حالی که هیچ فیلم یا صوتی از این اقدام ناوهای ایرانی و آمریکایی منتشر نشده بود، امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب این خبر گفت: اکنون ناوگروه سی و چهارم نیروی دریایی در خلیج عدن واقع در ورودی تنگه باب المندب حضور دارد و به گشت زنی و انجام ماموریت می پردازد.

وی افزود: ناوگروه های نیروی دریایی با اقتدار از منافع جمهوری اسلامی در آب های آزاد حراست می کنند و در این راستا در هر منطقه ای که لازم باشد حضور می یابد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما طبق قوانین بین المللی با اقتدار برای مقابله با تروریسم دریایی و حراست از خطوط مواصلاتی کشورمان در آب های آزاد حضور پیدا می کنیم.

با این حال برخی از رسانه های خارجی به مانور خود بر روی این خبر کذب ادامه داده و همچنان این موفقیت را به سیاستمداران آمریکایی تبریک می گفتند.

 

این رسانه‌ها هم زمان با مذاکرات هسته ای و حضور ظریف در وین سعی دارند «ادعای آمریکا در مورد خروج ناو ایرانی از خلیج عدن» را پیروزی آمریکا در برابر ایران معرفی کنند.

سوزان ملونی در سایت ان بی سی در این خصوص اظهار کرد: عقب راندن ناو ایرانی، نشانه موفقیت آمریکا در جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در منطقه است.

سایت آمریکایی سی ان ان هم در این راستا نوشت: ارتباطی میان هشدار اوباما به ایران در مورد حمایت از حوثی‌ها و خروج ناو ایرانی از عدن وجود دارد و این اتفاق هنگام ورود ناوهای آمریکایی به عدن رخ داده است.

 

سردار آسودی: عملیات روانی جزء شگرد آمریکایی‌هاست

سردار محمدعلی آسودی، معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص همراه شدن انتشار این شایعه با مذاکرات اظهار داشت: دشمن اصلی و دیرینه جمهوری اسلامی ایران از دوران پیروزی انقلاب پیوسته سعی در انجام عملیات‌های روانی علیه مردم ایران و انقلاب اسلامی داشته است که این اقدام هم در راستای همین موضوع شکل گرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: این اقدامات غرب به ویژه آمریکا برای جبران شکست‌های پی در پی آنها در برخورد با ایران بوده و قطعاً دشمنی های آنها در برخورد با ایران ادامه دارد.

 مسئول تبلیغات و عملیات روانی سپاه در ادامه یادآور شد: مردم ایران بسیار فهمیم بوده و در خصوص این شایعه هم بدانند که نباید گوش به این اظهارات پوچ آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان غربی‌شان بدهند؛ چرا که ترویج و تبلیغ این شایعات در راستای پیشبرد اهداف آنها در آستانه مذاکرات بوده است.

آسودی خاطرنشان کرد: ما به مسئولین کشور در داخل اعتماد کامل داشته و می دانیم که آمریکایی ها از این شگرد خود برای عقب‌نشینی جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند.

وی در ادامه یادآور شد: مردم و مسئولین ما با شگردهای دشمن به خوبی آشنا هستند و این شگردها بر روی کشور ما تأثیری نداشته و جمهوری اسلامی ایران را از مسیر خود منحرف نمی‌کند.

 

این ادعای مقامات آمریکایی در حالی مطرح می شود که اگر شواهدی دال بر صحت ادعای غربی ها وجود داشت تا کنون این اتفاق مانند یک بمب رسانه‌ای منفجر شده و این اسناد در رسانه‌ها منتشر می‌شد.

 

انتهای پیام/ط

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها