نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. آذر 1393 - 21:31
با حضور 120 نفر از پرسنل مراکز بهداشتی درمانی صوزت گرفت
برگزاری کلاس آموزشی مدیریت بحران در گچساران
کلاس آموزشی مدیریت بحران با حضور 120 پرسنل مراکز بهداشت و درمان گچساران با همکاری نیروهای امداد و نجات اورژانس در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب ، پیش از ظهر امروز کلاس آموزشی مدیریت بحران با حضور 120 نفر از پرسنل مراکز بهداشتی درمانی ستاد شبکه بهداشت گچساران، بیمارستان شهید رجایی  و اورژانس 115 این شهرستان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

 

ستار اسدپور در حاشیه این کارگاه آموزشی اظهار کرد: این کلاس آموزشی با همکاری نیروهای امداد و نجات اورژانس شهرستان در راستای آموزش صحیح استفاده از سه عنصر زمان، هزینه، همکاری افراد و نیروهای انسانی در مواقع بحران برگزار شده است.

 

وی با تأکید بر لزوم آشنایی پرسنل مراکز بهداشتی درمانی با نحوه مدیریت سلامت در اتفاقات و سوانح پیش‌ آمده، افزود: این کلاس‌های آموزشی به منظور آمادگی هرچه بیشتر این نیروها در راستای مواجهه با بحران‌های احتمالی است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به مباحث آموزشی در این دوره از کلاسهای آموزشی، بیان کرد: در این دوره از آموزش‌ها، کارشناسان در راستای آشنایی با مفاهیم و مباحث مدیریت بحران، چگونگی آمادگی نیروها و مراکز درمانی در حوادث، آشنایی با مراکز و زنجیره فرماندهی در بحران صحبت خواهند کرد.

 

اسدپور با بیان اینکه مهم‌ترین علل تشدید عواقب پیشآمده در بحران، نداشتن یا ناکافی بودن اطلاعات در خصوص سوانح طبیعی و سوانح به وجود آماده براساس عوامل انسانی است، خاطرنشان کرد: برگزاری این‌گونه کلاس‌ها و آموزشها بهترین راهکار جهت ارتقای سطح معلومات و افزایش آگاهی پرسنل و اعضای ستاد بحران است.

 

وی با اشاره به تشریح وظایف کارگروه ستاد بحران در این کلاس آموزشی، یادآور شد: آموزش نحوه اطفاء حریق و بکارگیری خاموش‌کننده‌ها، آموزش توجیهی حوادث و زلزله، احیای قلبی و ریوی از جمله آموزش‌های ارائه شده در این کلاس‌ها است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در پایان با تاکید بر حفظ خونسردی به عنوان اولین کار در مواقع بحران، خاطرنشان کرد: با حفظ خونسردی و آگاه بودن به شرایط در مواقع بحران می‌توان با کم‌ترین خسارت و هزینه در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به سرو سامان بخشیدن به منطقه بحران اقدام کرد.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها