نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. آبان 1393 - 23:21
معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از برگزاری مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان در زمستان امسال خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب،

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طاهریان، صبح جمعه، در مرحله استانی نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، با اشاره به اینکه جشنواره قرآن از پرشورترین جشنواره‌هایی است که توسط دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان برگزار می‌شود، افزود: جشنواره قرآن در طول هشت دوره برگزاری در بین اعضای کانون‌های مساجد اقدامات شایسته‌ای را برای شناسایی قاریان و حافظان فعال در کانون‌ها انجام داده است.

وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی جشنواره در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نهمین جشنواره بزرگ قرآن با نام «مدهامّتان» را به همت ستاد‌عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می کند.

برگزاری جشنواره قرآن مدها مّتان در هفت رشته

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: جشنواره مذکور در رشته های قرائت قرآن کریم، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می شود.

طاهریان با بیان اینکه مرحله کشوری جشنواره قرآن در رشته های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل و تفسیر و تنها در رده سنی بالای ۱۶ سال برگزار می شود، گفت: برگزاری مرحله استانی در رده سنی زیر ۱۶ سال فقط در رشته حفظ(یک، سه و پنج جزء) اجباری است.

وی ادامه داد: برگزاری مرحله استانی در سایر رشته ها (در بخش خواهران و در رده سنی زیر ۱۶ سال) اختیاری بوده و دبیرخانه های استانی می توانند بر اساس منابع استانی اقدام کنند.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان با حضور ۲۵۰ نفر از برگزیدگان مرحله استانی زمستان امسال در خوزستان برگزار می شود.

نقطه اوج قرآن زیبا عمل کردن به دستورات آن است

طاهریان با تاکید بر اینکه قرآن باید در همه زوایایی زندگی انسان نهادینه شود، اضافه کرد: همه مشکلات و ناملایمات جامعه ناشی از فاصله گرفتن از قرآن و محجوریت این کلام نورانی هستیم.

وی با بیان اینکه قدم هایی که در راستای ترویج قرآن برداشته می شود با برکت هستند، گفت: اتفاقی که در روز عاشورا برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) افتاد چیزی جز حفظ قرآن و معارف بلند آن نبود.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه والدین قرآنی، فرزندان قرآنی پرورش می دهند، افزود: والدین قرآنی سبب گرایش و جذب هر چه بیشتر افراد به مسایل قرآنی و حرکت در مسیر مبانی و اصول زیبا و جاودانه قرآن می شود.

طاهریان با بیان اینکه امروز در جامعه شاهد حضور و درخشش افراد قرآنی در سطوح ملی و بین المللی هستیم، ابراز امیدواری کرد: افراد قرآنی علاوه بر این بخش در همه عرصه ها فعال بوده و عزت و افتخار جامعه را به دنبال دارند.

حضور ۳۰۰ نفر در مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان استان مرکزی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در این جلسه با بیان اینکه مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامّتان امروز (۲۳ آبان ماه) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده برگزار می شود، گفت: این مرحله استانی ویژه برادران بوده و با حضور قاریان، حافظان، موذنین برجسته استان در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) کوی امام علی(ع)، مسجد سیدها و مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار می شود.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری ادامه داد: این جشنواره در رشته های قرائت، حفظ  در شش بخش، اذان، ترتیل ویژه شرکت کنندگان در طرح تلاوت نور مساجد، صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز، تفسیر ویژه امامان جماعت مساجد، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال ویژه برادران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره مدهامّتان از سری جشنواره های دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان کشور است، اضافه کرد: این جشنواره به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: مرحله کشوری تمامی رشته‌های جشنواره قرآنی مدهامّتان با حضور برترین های مراحل استانی از ۹ تا ۱۲ دی‌ ماه امسال به میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد.

حضور در محافل قرآنی نشانه عشق و ارادت به خاندان پیامبر(ص)

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه اسارت خاندان رسول اکرم (ص) آغازگر قیام فرهنگی سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و اطلاع رسانی پیرامون قیام ایشان بود، گفت: حضور در محافل و مجالس و مسابقات قرآنی نشان دهنده عشق و علاقه افراد به فرهنگ دینی و توجه به این مهم است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت محمد مصطفی (ص)، تصریح کرد: ایشان فرومودند؛ ما قرآن و اهل بیت را به عنوان دو گوهر گرانبها در اختیار شما قرار دادیم که اگر به آن دو تمسک جوید راه سعادت و نجات را در پیش گرفته اید.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ابراز امیدواری کرد: قرآن در همه مجالس و محافل شیعیان به نحو احسن و شایسته وارد و فضای قرآنی شایسته در جامعه اسلامی حاکم شود

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها