نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. آبان 1393 - 23:13
درخواست پارلمان اروپا از آنکارا برای توقف اقدامات تحریک آمیز در حوزه دریایی قبرس و استقرار رادارهای جدید ترکیه در مرز مشترک با سوریه از جمله تحولات ترکیه به شمار می رود.

به گزارش آفتاب جنوب،

به گزارش خبرگزاری مهر، حریت با اشاره به درخواست پارلمان اروپا از ترکیه برای توقف اقدامات تحریک آمیز در حوزه دریایی قبرس گزارش داد پارلمان اروپا خواستار توقف تجاوز ترکیه به ناحیه اقتصادی ویژه قبرس و حق آن در اکتشاف منابع طبیعی شده است.

بر این اساس پارلمان اروپا اکتشافات دریایی ترکیه در آبهای اطراف قبرس را کاملا غیرقانونی و تحریک آمیز و ناقض حقوق قبرس یونانی‌ نشین و قوانین بین‌ المللی خوانده و تاکید کرده است که تداوم این وضعیت تاثیر منفی بر روابط آنکارا با اتحادیه اروپا می‌ گذارد.

پارلمان اروپا همچنین اقدامات ترکیه و تهدیدات این کشور را تضعیف کننده تداوم مذاکرات برای سازش جامع درباره مشکل قبرس خوانده و تاکید کرده است راه حل با ثبات سیاسی با هدف پایان دادن به درگیری موجود به نفع هر دو طرف قبرس است.

این روزنامه چاپ ترکیه همچنین در خبر دیگری از استقرار رادارهای جدید ترکیه در مرزهای مشترک خود با سوریه با هدف ثبت مراکزی خبر داد که از آن به سوی ترکیه شلیک می شود.

حریت با اشاره به شناسایی منبع پرتاب گلوله با استفاده از رادارهای جدید ترکیه از خریداری نسل جدیدی از رادارهای قابل حمل بر روی خودرو خبر داد.

روزنامه زمان نیز گزارش داد سخنگوی پنتاگون در پی حمله به سه ملوان یک کشتی جنگی آمریکایی به دست معترضان در استانبول، این حادثه را از سوی "خلافکاران محلی" معرفی کرد.

در پی بازداشت گروهی از معترضان ملی گرای افراطی ترکیه که پس از چندین ساعت آزاد شدند، وزارت امور خارجه آمریکا، پنتاگون و نیروی دریایی آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به امنیت ملوانان بر لزوم انجام تحقیقات در این باره و محاکمه عاملان این حادثه تاکید کردند.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها