نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. آبان 1393 - 20:19
یک روزنامه انگلیسی گزارش داد که دولت سعودی در نظر دارد در اطراف مسجد الحرام و محله محل تولد پیامبر اسلام(ص) کاخی برای پادشاه این کشور احداث کند.

به گزارش آفتاب جنوب،

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از فارس، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی با اشاره به اینکه مقامات دولت عربستان سعودی در نظر دارد در اطراف مسجد الحرام و محله محل تولد پیامبر اسلام(ص) کاخی برای پادشاه این کشور و همچنین یک مرکز تجاری در نزدیک آن احداث کند.

این گزارش که توسط اندرو جانسون نوشته شده تصریح می‌کند که دولت ریاض قصد دارد محله زادگاه رسول گرامی اسلام(ص) در چارچوب توسعه مسجد الحرام تخریب کند.

این گزارش با اشاره به اینکه دولت عربستان در چارچوب طرح بازسازی مسجد الحرام این طرح را آغاز کرده است تاکید می‌کند که در صورت اجرایی شدن طرح مذکور بخش مهمی از آثار تاریخی در شهر مکه تخریب خواهند شد و زادگاه پیامبر اسلام(ص) در زیر سنگ‌های مرمر دفن می‌شود.

پیش از این نیز این روزنامه انگلیسی خبر داده بود که دولت ریاض قصد دارد آرامگاه رسول مکرم اسلام را تخریب کند که انتشار این خبر با واکنش مقامات سعودی مواجه شد و آنرا تکذیب کردند.

ایندیپندنت با اشاره به گزارش مرکز مطالعات «الخلیج» تاکید کرد که 95 درصد از آثار تاریخی موجود در شهر مکه طی سال‌های گذشته تخریب و تبدیل به هتل‌ها و مراکز تجاری شده است.

این گزارش تصریح می‌کند که مقامات عربستانی مدعی هستند که دلیل محکمی برای اثبات اینکه این محل زادگاه پیامبر است وجود ندارد تصریح می کند که ریاض دلیل طرح خود برای تخریب منطقه اطراف مسجد الحرام که زادگاه پیامبر(ص) است را بهتر کردن خدمات برای زائران عنوان کرده است.

انتهای پیام/ن

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها