نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. شهريور 1393 - 21:49
سرمربي نفت با وجود برد مقابل استقلال مورد تشويق هواداران اين تيم قرار گرفت، او آنقدر از اين ابراز احساسات خوشحال شده بود که به ياد ديدار خداحافظي اش از استقلال افتاد.

به گزارش آفتاب جنوب، وقتی با منصوریان تماس گرفتیم ، او دوست نداشت در مورد برد مقابل استقلال حرف بزند. 

دو بار از نیمکت بلند شدم
زمانی که من در یونان بازی می کردم .وقتی به ایران می آمدم با جوانان استقلال تمرین می کردم.آن زمان آندو ، خسرو ، مجتبی و امیرحسین کوچولو بودند. دور قبل آنها هم پیروز قربانی و بقیه بودند. برای همین آنها را طور دیگری می بینم. مخصوصا به اندو ،علاقه زیادی دارم.آنها در استقلال رشد کردند. بعد از دوره 2010 که ما به جام جهانی رفتیم. من با بچه های آن نسل آشنا هستم  و آنها را خیلی دوست دارم .آبی و قرمز هم فرق نمی کند. از قبل از بازی قول داده بودم که اگر روی نیمکت نشستم برای کوچ کردن از جایم بلند نشوم.سر حرفم هم بودم به غیر از دو بار یکبار . اولین دفعه بخاطر تعویض اندو بلند شدم ،چون علاقه خاصی به او دارم.یکبار هم دیدم دو تا از بچه ها کمی مصدومیت دارند  و بر زمین می افتند .گفتم ممکن است این استنباط پیش بیاید که وقت کشی می کنند.یک لحظه جلو رفتم و به آنها تذکر دادم.در بقیه دقایق حتی برای حرف زدن معمولی هم، جلو رفتم.

معنی فشار هوادار را فهمیدم
دوست ندارم در مورد برد بازی با استقلال صحبت کنم ولی آنقدر از هوادارها ممنون هستم که نمی توانم از آنها حرفی نزنم.آنقدر به من لطف داشتند که یاد بازی خداحافظی ام افتادم. با این فرق که آنجا صد هزار نفر بودند و اینجا هزار نفر.من از آنها درس خوبی گرفتم که اگر برای هوادار استقلال زحمت بکشی .آنها فراموشت نمی کنند. من خودم بخشی از استقلال هستم . شاید باور نکنید وقتی رفتم صمت هوادارها که گل را به سمت آنها پرت کنم. یکدفعه در نظرم بعضی از چهره ها آشنا آمد .بعضی ها پیرتر شده بودند .بعضی ها هم  انگار در این 15،16 سالی که من در استقلال بودم . تازه جوان شده بودند.من به این بازی به چشم دیدار دو برادر نگاه کردم و هر کجا که باشم، خودم را بدهکار هوادار استقلال می دانم.  وقتی در استقلال بازی می کردم و بازیکنهای حریف در مورد تیمهای پر طرفدار حرف می زدند دقیقا نمی دانستم که معنی این حرف چیست! اما در بازی با استقلال برای اولین بار معنی یار دوازدهم و فشار هوادار را فهمیدم. یک روزنامه قبل از بازی تیتر زده بود« نفت تیم دوم استقلال»که فکر می کنم بهترین تعبیر برای این دیدار بود.

ادبیات نفت با لیگ فرق دارد
مدتی است که من در تمرینات روی وحید امیری کار می کنم. در  هفته های گذشته هم خیلی شانس گل داشت . در این بازی هم روی اشتباه بازیکن حریف توپی نصیب او شد که بر اساس آمارها، سریعترین گل جام تا حالا بوده است.. اما من فکر می کنم که مهمتر از گل زدن به استقلال این است که بازیکنان من, از لحاظ فرهنگی و ادبیات گفتاری جالب هستند. یعنی مجموعه نفت دست به دست هم داده تا ادبیات جدیدی را در میان بازیکنان به وجود بیاورد که متفاوت از این روزها فوتبالیست های ما است. یعنی ادبیات آنها جلوی داور و بازیکن حریف، چه در روزی که مقابل سپاهان و استقلال بردیم و چه زمانی که در برابر راه آهن و سایپا باختیم، هیچ فرقی با هم نداشت.بحث ما روی احترام به بازیکن حریف و داور است که خوشبختانه تا امروز، محقق شده است.

در مورد دایی حرف نمی زنم
با توجه به کنار گذاشتن علی دایی از پرسپولیس همه از من سوال می کنند که نظر من در این مورد چیست؟من فکر می کنم که هوادار پرسپولیس در 2 سال گذشته خیلی ضربه دیده است برای همین صلاح نمی دانم که در این اوضاع نابسامان به این مسئله ورود کنم.

احترام خاص به قلعه نویی
من سه مربی مهم در استقلال داشتم منصور پورحیدری، ناصر حجازی و امیر قلعه نویی. از آقای مرفاوی و فیروز کریمی و پرویز مظلومی هم ممنون هستم. قبل از بازی هم به سمت قلعه نویی رفتم و از او تشکر کردم . چون ایده من نسبت به مربیان استقلال هیچ منافاتی با  اینکه من روزی شاگرد حجازی و قلعه نویی بودم، ندارد. وقتی حمایت هوادارها را دیدم، به اینکه روزی در استقلال بازی کرده ام، افتخار می کنم. در حال حاضر هم من از هوادارن استقلال، تاج سابق هستم.

اولین حضور در مسجد سلیمان
در دیدار با نفت مسجد سلیمان، ما هم مهمان هستیم هم میزبان!چون هر دوتیم از خانواده نفت هستند.به عقیده من آنها در مقابل پرسپولیس انگیزه زیادی داشتند و البته نباید فراموش کرد که شرایط پرسپولیس هم بی تاثیر نیوده است. مسئله ای که برای خود من در بازی با نفت مسجد سلیمان ، جالب است اینکه من برای اولین بار در عمرم به مسجد سلیمان  می روم و هیچ چیز از این شهر نمی دانم به غیر از اینکه لرهای بختیاری خیلی مهمان نواز هستند.

بزرگترین نقطه ضعف نفت
خیلی ها از من می پرسند که چطور نفت می تواند جلوی تیمهای بزرگی مثل سپاهان و استقلال، پیروز زمین باشد. به عقیده من این یک نقطه ضعف در تیم نفت است. بعد از بازی پنج شنبه هم با مدیر فنی و سرپرست و کادر فنی جلسه گذاشتیم که چطور سنت شکنی کنیم  و به راحتی بتوانیم هر حریفی را از پیش رو برداریم.بالاخره تیم ما جوان هست و تجربه لازم را ندارد. اما قطعا در سالهای آینده این مشکل را حل می کنیم.

کی روش به ایران آمد
من هم شنیدم که سرانجام  آقای کی روش به ایران آمد. کاش زودتر از این،انتخاب می شد. امیدوارم تیم ملی نتیجه بگیرد.

 

منبع:ورزش سه

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها