نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مرداد 1393 - 19:28
وي از وضعيت اطلاع رساني در محيط فعاليت طرح هاي درياي استان انتقاد كرد و خاطر نشان ساخت: تابلوها و بنرها بايد در منظر ديد مردم نصب شود و مديران طرح ها مولفه هاي فرهنگي را جدي بگيرند، در غير اينصورت مجوز فعاليت آنان لغو خواهد شد.

به گزارش آفتاب جنوب، رييس ستاد ساماندهي طرح هاي درياي مازندران شمار مغروقان دریای استان از اول خرداد تاکنون را 49 نفر بیان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با غرق شدن 130 نفر در همین مدت در سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است.

به گزارش مهر، علیرضا یونسی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهي طرح هاي درياي استان، گفت: از این تعداد 32 نفر در مردادماه امسال در دریا غرق شدند که این آمار قابل پذیرش نیست و انتقاد داریم.
 
وي خاطر نشان كرد: به هيچ روي منكر تلاش ها و مجاهدات در اين بخش نيستيم و آمار موجود در قياس با سال قبل، نشانگر اين زحمات است، اما جان هم وطنان بالاتر از آن است كه با توجه به امكانات و مقدورات به كار گرفته شده، پذيراي حتي يك مورد از آمار غريق در سواحل استان باشيم.
 
يونسي با بيان اين كه بايد با متخلفين از قانون در سواحل استان، در جهت حفاظت از جان هم وطنان برخورد جدي صورت گيرد، گفت: جان مردم امانتي در دست ماست و در اين راستا زير بار هيچ گونه سهل انگاري و مسامحه اي نمي رويم.
 
وی با اشاره به اين كه از اكنون تا هفته اول مهرماه با اوج مسافرت ها روبرو هستيم، اذعان كرد: بايد با نظارت بيشتر و تقويت ضعف ها و بازبيني عملكرد ماه هاي قبل، مانع رشد آمار غريق در سواحل استان باشيم.
 
وي با بيان اين كه گر چه تنها يك نفر در محل فعاليت طرح هاي دريا در سال جاري غرق شده است، تصريح نمود: بايد با افزايش نيرو، نظارت بيشتر و كنترل نقاط ممنوعه شنا چه در زمان و چه در خارج زمان طرح ها، از افزايش آمار غريق ممانعت شود.
 
يونسي با اشاره به اين كه بايد با گماردن گشت ها در كنار نيروهاي ثابت، امكان نظارت بر دريا را گسترش داد، عنوان داشت: با كساني كه شب ها و در زمان خارج فعاليت طرح وارد دريا مي شوند، برخورد جدي صورت گيرد و در صورت ضرورت در برخي مناطق، طرح ها بسته شود.
 
معاون استاندار، تاكيد كرد: بر فعاليت ناجيان غريق نظارت بيشتري صورت گيرد و در صورت لزوم ناجيان حرفه اي، جانشين ناجياني شوند كه در كار خود تبحر لازم را ندارند.
 
يونسي خواستار صدور مجوز قانوني براي فعاليت جت اسكي ها و بهره گيري از اين ظرفيت مطلوب در سواحل به ويژه در جهت نجات غريق شد و ياد آور گشت: ضمن رعايت كامل قانون در سواحل، از هرگونه سخت گيري نا به جا كه منجر به از دست رفتن جان مردم شود، ممانعت گردد.
 
وي از وضعيت اطلاع رساني در محيط فعاليت طرح هاي درياي استان  انتقاد كرد و خاطر نشان ساخت: تابلوها و بنرها بايد در منظر ديد مردم نصب شود و مديران طرح ها مولفه هاي فرهنگي را جدي بگيرند، در غير اينصورت مجوز فعاليت آنان لغو خواهد شد.
 
يونسي بر ارايه عملكرد روزانه از سوي فرمانداران در خصوص فعاليت طرح هاي دريا و آمار غريق تاكيد كرد و بيان داشت: مديران طرح ها در پايان فعاليت، گزارشي مستند از عملكرد خود را جهت بهره گيري در سال هاي آتي، تهيه نمايند.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها