نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مرداد 1393 - 18:53
وی افزود: کمیسیون به شدت پیگیر این موضوع است و اعتقاد دارد در افزایش قیمت خودرو منافع مردم دیده نشده و خودروسازان می‌توانند قیمت خودرو را کاهش دهند.

به گزارش آفتاب جنوب، به نقل از

عضو کمیسیون صنایع مجلس از تلاش این کمیسیون برای کاهش قیمت خودرو خبر داد.‌

محمدرضا خان‌محمدی نایب رییس دوم کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت:‌ نشست امروز با حضور رییس شورای رقابت و مدیران ایران خودرو و سایپا برگزار شد که در آن قیمت خودرو مورد بحث قرار گرفت و کمیسیون بر افزایش قیمت خودرو نقد داشت.

وی افزود: کمیسیون به شدت پیگیر این موضوع است و اعتقاد دارد در افزایش قیمت خودرو منافع مردم دیده نشده و خودروسازان می‌توانند قیمت خودرو را کاهش دهند.

خانمحمدی ادامه داد: ما افزایش قیمت خودرو تا این سطح را منطقی نمی‌دانیم بنابراین موضوع را به خودروسازان انتقال دادیم و پیگیر اصلاح این روند هستیم و در صورتی که اصلاح نشود از مجراهای دیگر چون بعد نظارتی، مغفول نخواهد ماند.

وی با اشاره به گزارش رییس شورای رقابت در جلسه کمیسیون صنایع گفت: شاخص‌هایی که برای افزایش قیمت خودرو مطرح شد و فرمولی که برای تعیین قیمت پایه مدنظر گرفته شده بود،‌ از دید اعضای کمیسیون مورد نقد قرار گرفت.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه باید قیمت تمام شده هر کالایی منطقی باشد گفت: کیفیت، تورم بخشی و بهره‌وری از شاخص‌های مطرح بود و از سوی دیگر فرمولی که برای تعیین قیمت‌ پایه درنظر گرفته شده بود،‌ براساس یک سال مشخص بود در حالی‌که در طول این مدت شاهدیم که شرایط تحریم‌ها تغییر و قیمت دلار کاهش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا مردم می‌توانند به کاهش قیمت‌ها امیدوار باشند گفت: با توجه به کاهش قیمت دلار و افزایش ظرفیت تولید به 90 درصد دلیلی برای افزایش قیمت خودرو تا این سطح وجود ندارد اگر خودروسازان هزینه‌های سربار خود را کاهش دهند قیمت تولید نیز پایین‌تر از قیمتی که تعیین شده است خواهد شد.

وی افزود: ما این حد از افزایش قیمت خودرو را منطقی نمی‌دانیم و تلاش می‌کنیم که قیمت خودرو به یک قسمت منصفانه بازگردد. اگر خود خودروساز‌ها می‌خواستند قیمت خودرو را افزایش دهند هرگز تا این اندازه نمی‌رسید و طبیعی است که قیمت خودرو باید تغییر کند. 
 

 

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها