نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. شهريور 1399 - 18:04
هدف و شعار اصلی گروه جهادی ما این است که " وقتی منطقه ای را انتخاب می کنیم، تا زمانی که بطور کامل وظیفه مان را در قبال محرومیت زدایی آنجا به اتمام نرسانده ایم، از آن منطقه خارج نخواهیم شد".

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،وقتی صحبت از خدمت به محرومین می‌شود اولین گروهی هم که به ذهن می آید، همین گروه‌های جهادی است که با وجود اینکه بیشتر جهادگران در سن و سال جوانی هستند اما یاری به هموطنان نیازمند و محروم را در اولویت برنامه هایشان جا داده‌اند. 

شاید در دهه های گذشته که این گروه های جهادی شکل گرفت، مردم چندان شناختی بر روی آنها نداشتند؛ اما در حال حاضر فعالیت گروه های جهادی به قدری گسترش پیدا کرده که به محرومترین و دورترین نقاط کشور نیز برای خدمت رسانی می روند.

 گروه جهادی امام خامنه ای

با این تفاسیر،برای شناخت هرچه بیشتر این گروه های جهادی به سراغ آنها می‌رویم تا بیشتر با فعالیت آنها آشنا شویم که درادامه به معرفی یکی از گروه‌‌های جهادی استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم پرداخت.

میلاد ولایتی ،همان جوان گچسارانی است که مسئولیت گروه جهادی "امام خامنه ای" گچساران را  از سال 96 تاکنون برعهده دارد که در خصوص اقدامات این گروه جهادی در سطح استان گفت:گروه جهادی ما از اردیبهشت سال 96 شروع به فعالیت کرد که از همان ابتدای شروع فعالیت تیمی متشکل از خواهران و برادران بود.

فعالیت 72جهادگر

 وی افزود:در حال حاضر این گروه جهادی در قالب فعالیت های جهادی خواهران و برادران بیش از ۷۲ عضو دارد که اکثرا از قشر جوان هستند و از طلبه خواهر و برادر،دانشجو،دانش آموز،پزشک،مهندس،نظامی،کارگر و... تشکیل شده است که همچنان هم به نیروهای جدید،مخلص،متدین، متخصص و متعهد جهت توسعه فعالیت ها نیازمند هستیم.

رفع محرومیت اولویت گروه

مسئول گروه جهادی امام خامنه ای گفت:محل فعالیت گروه و به عبارتی منطقه هدف ما به نوعی هم گسترده است و به یک شهرستان و یا روستا هم محدود نمی شود، بلکه هم اکنون ما در بیش از ۴ روستا به نام های بیدزرد،آب شیرین،سعادت آبادگچساران و طولیان دهدشت مشغول فعالیت هستیم،همچنین در چندین نقطه از سطح شهر دوگنبدان هم برنامه داشته که همچنان ادامه دارد.

 وی تصریح کرد:قرار بر این بود که اسفند ۹۸ به روستاهای دهدشت عزیمت کنیم و اردوهای جهادی هر فصل در این مناطق را هم برگزار کنیم که متأسفانه به علت  شیوع ویروس منحوس کرونا برنامه جهادی ما به روستاهای دهدشت فعلا برگزار نخواهد شد.

اهم فعالیت ها

ولایتی در ادامه نیز گفت:هماهنگی و مجوزهای فعالیت های این گروه جهادی با همکاری بسیج سازندگی سپاه ناحیه گچساران انجام می شود که عرصه های فعالیت این مجموعه در مناطق محروم می توان به فعالیت های دینی و مذهبی (ایثارگران - هیئت مذهبی - اردوهای زیارتی و بصیرتی - قرآن و تواشیح - مداحی) و فرهنگی و هنری (هنرهای دستی - شعر و سرود - اردوهای تفریحی) اشاره کرد.

این جهادگر گچسارانی ادامه داد:اقتصاد مقاومتی (صنایع دستی - دامپروری و کشاورزی - کارگاه های کوچک زودبازده)،امور بانوان (تقویت در مشارکت های اجتماعی، هنری، دینی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی - بهداشت و سلامت - رسیدگی به بانوان سرپرست خانوار)و امور بهداشتی و درمانی (خدمات پزشکی و درمانی) از دیگر فعالیت های جهادی گروه امام خامنه ای است.

وی افزود:همچنین فعالیت هایی در زمینه های عمرانی و تاسیسات (خدمات فنی، عمرانی و تاسیساتی)،امور اجتماعی و جوانان (ورزش - ازدواج - مددکاری - روانشناسی و تربیت - رسیدگی به آسیب های اجتماعی) را در برنامه داریم .

مقابله با کرونا ویروس

ولایتی در ادامه اظهارکرد:از وقتی که بحث کرونا پیش آمد تا به امروز اقدامات ضد کرونایی از جمله ضدعفونی سطح شهر،ضدعفونی روستای طولیان دهدشت،راه اندازی کارگاه تولید ماسک در روستای طولیان دهدشت با ظرفیت روزانه بیش از ۵۰۰ عدد ماسک و توزیع بین نیازمندان و بخصوص ارسال به بیمارستان شهید جلیل یاسوج و نیز  برگزاری پویش هر خانه یک مسجد در فضای مجازی را در برنامه داشته ایم.

مسئول گروه جهادی امام خامنه ای گفت:از دیگر فعالیت ها هم می توان به برگزاری پویش قرار عاشقی در فضای مجازی که مربوط به دعای هفتم صحیفه سجادیه است که مقام معظم رهبری در رابطه با نابودی ویروس کرونا  هر روز خواندن این دعا را توصیه داشتند، که بچه های جهادگر هر شب راس ساعت ۲۱ به طور جمعی تلاوت این دعا را در فضای مجازی داشتند.

ولایتی در ادامه بیان کرد:تهیه و توزیع پک فرهنگی، بهداشتی به مناسبت نیمه  شعبان برای کودکان محله های محروم شهرستان گچساران، تهیه و توزیع ۵۰ بسته اقلام معیشتی و بهداشتی به بیش از ۷ روستای گچساران در نیمه شعبان، که هدف هم چیزی جز خدمت رسانی به محرومین نبوده و نیست.

شعار اصلی

وی افزود: اماهدف و شعار اصلی گروه ما این است که " وقتی منطقه ای را انتخاب می کنیم، تا زمانی که بطور کامل وظیفه مان را در قبال محرومیت زدایی آنجا به اتمام نرسانده ایم، از آن منطقه خارج نخواهیم شد"،یعنی به طور مداوم و مستمر در منطقه مورد نظر حضور و نیز فعالیت جهادی خواهیم داشت تا ان شاء الله محرومیت از آنجا رخت بندد.

ولایتی تصریح کرد: بله همین گزینه"تشکیلات" باعث حفظ انسجام گروه جهادی ما شده است و همه اعضای گروه خوب می دانیم که کار ما تشکیلاتی است و اگر قرار باشد خارج از چارچوب تشکیلاتی کاری را انجام دهیم پس معتقدیم به هدف نخواهیم رسید و بی نظمی در گروه پیش خواهد آمد و از این جهت همه اعضای گروه به وظایف از پیش تعیین شده و مسئولیت هایی که برعهده گرفته اند عمل می‌کنند و بهترین تشویق ما نظم و موفقیت گروه جهادی مان خواهد بود، وقتی که می بینیم به درستی و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در حال گام بر داشتن هستیم.

خدمت به محرومین

وی درادامه گفت:اعضای گروه جهادی خودشان را خادم ، خدمتگزار و نوکر انقلاب و مردم به ویژه افراد نیازمند می دانند و کسی که نوکر انقلاب باشد کاری هم به غرور و ریا ندارد؛ همه اعضای اصلی گروه خودشان از طبقه مستضعف جامعه هستند و خوب می دانند که رفع محرومیت ها چه جایگاه ارزشمندی است و هدفشان خدمت به محرومین و سربازی امام خامنه ای است.

آبرو در نزد مردم

مسئول گروه جهادی امام خامنه ای گچساران افزود: ما بدون هیچ سرمایه و امکاناتی فعالیت مان را  آغاز کردیم و با جدیدت هم ادامه می دهیم و امروز اگر هم جایگاه و آبرویی در نزد مردم داشته ایم آنهم با توکل به خداوند و نیز عنایات امام زمان (عج) بوده است که ان شالله خداوند متعال نیز از همه ما راضی و خشنود باشند.

 ولایتی در ادامه گفت:بنابراین هدف اردوهای جهادی فقط و فقط رضای خداست، اردوی جهادی جایی است که یک عده جوان یک‌دست دور هم جمع می‌شوند و کاری انجام می‌دهند که رضای خدا در آن است و شاید بتوان گفت اردو های جهادی تنها جایی است که می توان خلوص جبهه های جنگ را حس کرد.

برای رضای خداوند

وی در پایان تاکید کرد:به جوان‌ها و همه همسالانم توصیه می‌کنم اگر جایی اردوی جهادی سراغ دارند برای یک بار هم که شده امتحان کنند، مطمئن باشند که ضرر نمی‌کنند؛ از خیرین محترم هم تقاضا دارم که از گروه های جهادی برای رفع بیشتر محرومیت ها بیشترحمایت کنند تا بتوانیم بیش از پیش موفق‌تر و با اراده تر فعالیت کنیم ان شاء الله.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها