نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. بهمن 1397 - 14:01
معلم مبارز انقلابی گچساران گفت: انقلاب در گچساران کار ساده ای نبود درحالی که مرکز ساواک جنوب کشور در این شهر بود،6نفر از بهترین جوانان شهرمان در آبان ماه 57مظلومانه به شهادت رسیدند و این از نمونه های جنایات رژیم پهلوی در این شهر بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،الله کس راهی از معلمین مبارز گچسارانی در دوران انقلاب است که در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی به گوشه ای از جنایات رژیم پهلوی در گچساران و نقش مبارزات مردم این شهرستان در پیروزی نهضت خمینی اشاره می کند و می گوید:در سال 56بود که جلسات قرآن را درمنازل سازمانی آموزش و پرورش به همراه برادران "بهرام تاجگردون" ،"هوشنگ مقام" و چند نفر دیگر همچون "محمد زید بهبهانی"  تشکیل می دادیم که خود هسته ای شد برای شورای انقلاب در شهر گچساران.

وی می افزاید:البته گروه های دیگری هم بودند و برخی مساجد از جمله مسجد صاحب الزمان(عج) که پایگاه انقلاب شده بود ،درمجالس حضور پیدا می کردیم و توانستیم جو انقلابی حضرت امام(ره) را درگچساران غالب کنیم.

راهی در بخش دیگری از سخنانش بیان می کند:در آن روز ها رژیم و ساواکی ها چند تن از اراذل و اوباش شهر و برخی زنان بدکاره را جلوی مسجد جمع می کردندتا به ساحت مقدس مسجد و مردم توهین کنندکه بدنبال این اقدام ساواک، جمع انقلابیون در مسجد شهیدان برای ادامه جلسات تجمعاتی برگزار کردیم.

وی در ادامه می گوید:6نفر از بهترین جوانان شهرمان در 19آبان ماه 57مظلومانه به شهادت رسیدند و این از نمونه های جنایات رژیم پهلوی در این شهر بود،در جنوب تنها شهری که این تعداد شهید تقدیم انقلاب کرد همین گچساران بود درحالی که شهید امینی از شهدای انقلاب 57از دانش آموزن بنده بود.

این معلم مبارز انقلابی در ادامه اظهارمی کند:در حقیقت انقلاب در گچساران کار ساده ای نبود درحالی که مرکز ساواک جنوب کشور در گچساران بود،اما در آن دوران اقشار مختلف مردم گچساران از بازاریان گرفته تا دانش آموزان،کارگران نفت و سایر مردم درکنار هم متحد و منسجم به فعالیت های انقلابی می پرداختیم.

ناگفته های این مبارزانقلابی را درادامه مشاهده نمایید.

 

دیدگاه‌ها

بنازمت مرد روزهای سخت

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها