نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. آذر 1397 - 12:48
بسیج مهندسین گچساران در راستای طرح بسیج همگام با کشاورز با همراهی کشاورزان،گامی موثر در بهبود و افزایش محصولات کشاورزی در جهت پیشرفت اقتصادی شهرستان برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،طرح بسیج همگام با کشاورز به همت کانون بسیج مهندسین ناحیه کچساران با هدف کمک به ارتقای کشاورزی، بالا بردن میزان تولید محصول کشاورزان و علمی شدن کشاورزی چند سالی است که در این شهرستان اجرایی شده است.

بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با هدف بسیج امکانات و ظرفیت‌ها در کمک به دستگاه‌های متولی بخش کشاورزی، اجرای طرح "بسیج همگام با کشاورز" را در دستور کار خود قرار داده که در این طرح مهندسین بسیجی به‌صورت جهادی به شناسایی کشاورزان پیشرو در هر روستا و منطقه می‌پردازندودر طول دوره کاشت، داشت و برداشت از مزارع کشاورزی بازدید کرده و مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند.

سرهنگ رحیم محمدی ،مدیر کانون بسیج مهندسین گچساران هدف از اجرای طرح همگام با کشاورز را علمی‌کردن کشاورزی در روستاها و مناطق کم برخوردار برشمرد و اظهارکرد:باتوجه به کشت‌وکار سنتی کشاورزان در بحث کشت محصولات غالب و استراتژیک، کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی گچساران به مدت یک سال زراعی و در جهت افزایش میزان عملکرد محصولات کشاورزی، مشاوره‌های کشاورزی برای کشاورزان خواهند داشت.

وی تصریح کرد:با توجه به حضور فعال و مستمر اعضا بسیج مهندسین کشاورزی در روستاهای محروم این شهرستان و ارتباط نزدیک با کشاورزان و مشاوره‌های علمی و به‌موقع جهت کشت و کار محصولات زراعی و نیز پایداری تولید محصولات کشاورزی از طریق ارتقا بهره مندی کشاورزان از دانش و تکنولوژی روز،کشاورزان استقبال چشمگیری را از این طرح داشته‌اند.

محمدی تاکید کرد:این طرح به برکت فعالیت‌های مربیان بسیج مهندسین کشاورزی و دیگراعضای فعال این کانون و استقبال کشاورزان تا حدود زیادی موفق بوده و انتظار می‌رود با مشاوره‌های مستقیم مهندسین بسیجی به کشاورزان، شاهد افزایش میزان عملکرد محصولات کشاورزی در آینده ای نزدیک باشیم.

مدیر کانون بسیج مهندسین گچساران گفت:جذب نیروی های مهندسین در گرایش های مختلف،عضو گیری کشاورزان و باغداران نمونه،مشاوره رایگان و حضوری به کشاورزان و باغداران،شناخت و ارزیابی مشکلات و کمبودها و ارائه راهکار مناسب،بازدید از مزارع کشاورزی ،برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی،برگزاری اردوهای جهادی و برگزاری همایش های علمی کردن کشاورزی از مهمترین فعالیت های این کانون در شهرستان است.

وی افزود: اعزام تیم‌های آموزشی و مشاوره‌ای از دیگر برنامه های کانون بسیج مهندسین است که به منظور انتقال مباحث آموزشی و مشاوره‌ای به کشاورزان، تولید کنندگان و یا فراگیران و علاقمندان به فعالیت در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی مرتبط با حوزه کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی در نقاط مختلف شهرستان انجام می پذیرد.

درادامه فرمانده سپاه ناحیه گچساران در گفت وگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به حضور مهندسین جهادگر در این طرح گفت:در حقیقت هدف از این طرح تشکیل شبکه‌های کشاورزی در هر روستا و تبدیل کشاورزان پیشرو به الگو و مرجعیت علمی در روستاو مناطق کم برخوردار است که کشاورزان پیشرو با فنونی که توسط مهندسین جهادگر به آنها آموزش داده می‌شود علاوه بر افزایش محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید را نیز تجربه خواهند کرد.

سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب افزود:سپاه و بسیج نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری و با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز ،توانسته است گام‌های موثری را در ارائه آموزش‌های مورد نیاز در علمی کردن کشاورزی و اورکانیگ کردن محصولات در مراحل کاشت وداشت تولیدات کشاورزی بردارد.

نورایی نسب اظهارکرد:این طرح با هدف محرومیت زدایی در روستاها اجرایی می شودو امروزگروه های جهادی بسیج مهندسین کشاورزی در همین راستا و به صورت داوطلبانه اقدام به آموزش و ترویج کشاورزی درمناطق محروم گچساران می کنند تا شاهد افزایش محصولات ،کشاورزی پایدار و نیز بازدهی بالا در منطقه باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد:هدف از اجرای این طرح تاکید بر لزوم صرفه جویی و آموزش راهکارهای افزایش راندمان آبیاری در شرایط خشکسالی، ارتقاء بهره وری منابع تولید،تولید محصول سالم ،حفظ، گسترش و احیاء منابع طبیعی با بهره گیری از خدمات علمی مهندسین و کارشناسان بسیجی است.

وی گفت:بسیج مهندسین کشاورزی درطرح همگام با کشاورزبا برخورداری از نیروهای داوطلب، متخصص، متعهد و ولایت مدار و سازمان یافته در گروه‌های تخصصی؛دوشادوش سازمان جهاد کشاورزی و در عرصه جنگ اقتصادی در کنار دیگر ماموریت های فرهنگی ،علمی و آموزشی گام های شایسته ای برداشته است.

نورایی نسب درادامه تصریح کرد:بدون شک استقبال وهمکاری هرچه بهترکشاورزان با مهندسین جهادگر در این طرح،موجب دلگرمی برای قدم برداشتن در تامین و امنیت غذایی منطقه خواهد شد و کشاورزان مناطق روستایی و عشایری می توانند با بهره گیری از خدمات علمی و آموزشی کارشناسان بسیجی به این مهم دست یایند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها