نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. بهمن 1396 - 8:09
نشست فوق العاده شورای اداری گچساران که با حضور وزیرنفت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درسالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد ،با حواشی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست فوق العاده شورای اداری گچساران با حضوروزیرنفت،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب،مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس،نماینده بویراحمد و دنا درمجلس،جمعی از مدیران نفتی و با همراهی مسئولین استانی و شهرستانی درسالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران دراین نشست اظهارکرد:با توجه به اینکه شما مسئولان را خدام مردم و خدمتگزاران صدیق و دلسوز مردم می‌دانم، مشکلات مردم را به عنوان یک طلبه بیان می‌کنم،نخستین مشکل مردم مشکل اشتغال و معیشت و وضعیت زندگی مردم است، باید بگویم شاید با توجه به اینکه مردم دیگر مناطق از وضعیت گچساران باخبر نیستند، ممکن است متصور شوند مردم این شهرستان بیکار ندارند.

وی تصریح کرد: ممکن است مردم دیگر مناطق تصور کنند مردم گچساران بیکار و فقیر ندارند و در رفاه کامل به سر می‌برند، گاهی از برخی استان‌های دیگر افرادی به دفتر امام جمعه برای برطرف شدن مشکلات خود آن هم با درخواست مبالغ میلیونی مراجعه می‌کردند.

نرخ بالای بیکاری درگچساران

حجازی افزود: تصور مردم دیگر مناطق از گچساران اینگونه شده است که مبالغ حتی میلیاردی نیز به دلیل نفتی بودن این شهر رقم ناچیزی برای کمک به آنها است زیرا گچساران را شهری نفتی می‌دانند.

وی با اشاره به نرخ جمعیت بالای گچساران در بیکاری گفت: همه استان کهگیلویه و بویراحمد شیعه اثنی عشری هستند پس خدمت به مومن و شیعه و حل مشکل مومن چقدر به انسان ارزش می‌دهد، تقاضا این است که  توجه خاص و ویژه به استان محروم و گچساران شود.

نسل جوان از بیکاری رنج می‌برد

امام جمعه گچساران تصریح کرد:نسل جوان از بیکاری رنج می‌برد، بیکاری معظلات فرهنگی ، مشکلات و ناملایمات ایجاد می‌کند که درخواست ما توجه به بحث اشتغال و فرهنگ است واگر قرار است در سطح کشور نیروی بکار گرفته شود قانونی شود تا مردم از نظام، دولت و انقلاب زده نشوند، آگهی عمومی صحیح و قانونی، علنی و آشکار است این موضوع سبب برطرف شدن سوءظن مردم می‌شود.

 کام مردم گچساران را شیرین کردید

هوشنگ صیدالی،مدیرعامل نفت و گازگچساران درادامه این نشست نیز تصریح کرد:از حضور شما در ایام دهه فجر در گچساران تشکر می‌کنم به ویژه با دستور برگشت به کار تعدادی از نیروهای حراست شرکت نفت وگاز گچساران کام مردم این شهرستان را شیرین کردید،شرایط برگشت به کار این تعداد نیرو مقدور نبود اما جنابعالی در این خصوص مجوز برگشت به کار را صادر کردید.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا از محل منابع نفت برای گچساران از جمله جاده‌های در دست اجرا تصریح کرد: درخواستی که از شما در این خصوص وجود دارد اختصاص نقدینگی بیشتری در این خصوص است زیرا تعمیر و بازسازی این جاده‌ها مسیر دسترسی به کارخانجات نفتی و تاسیسات را طولانی‌تر کرده است.

نفت ما نمکی است و نیاز به آب صنعتی دارد 

صیدالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعت سدچم‌شیر گچساران گفت: این سد در سال ۹۷ یا اواخر ۹۸ آبگیری ‌می‌شود، معضل اصلی ما نیز در سال ۹۷ معضل آب خواهد بود و این امر بر تولید ما اثر خواهد گذاشت ،نفت ما نمکی است و نیاز به آب صنعتی دارد بنابراین نیاز ما به آب زیاد است.

وی افزود:در حال حاضر از چاه‌های آبی در حال آب گرفتن هستیم و مقرر شده بخشی نیز از سد کوثر و چم‌شیر تامین شود،در این خصوص یا باید فرصت به سد داده شود تا تولید انجام شود یا اگر سد آبگیری شود امکان تولید از این سو از مخزن مقدور نیست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در ادامه با اشاره به وضعیت فرزندان شاهد در شرکت نفت خواستار رسیدگی و توجه بیشتری به آنها شد.

 بهبود وضعیت نیروهای قرارداد موقت 

 بیژن زنگنه ،وزیرنفت درادامه این نشست نیزاظهار کرد: کار ساماندهی و بهبود وضعیت نیروهای قرارداد موقت شرکت نفت به آخر رسیده و کارهای در دست اجرا تنظیم شده است که از اول اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ این طرح اجرا می‌شود و ما دنبال انجام کار درست و پخته هستیم و در این خصوص به شخصه ده‌ها ساعت روی این طرح وقت گذاشتم.

وی تصریح کرد: در این طرح به خوبی جلو رفته‌ایم و ان‌شاءالله این طرح سبب افزایش کارایی همه همکاران ما در صنعت نفت بشود،ما در وضعیتی قرار داریم که در صنعت نفت به کمک نیاز داریم اگر نفت خوب کار کند کشور نیز زنده خواهد بود اگر نفت آسیب ببیند کشور نیز آسیب خواهد دید.

زنگنه درادامه تصریح کرد:گچساران یکی از قطب‌های بزرگ و آینده پتروشیمی در کشور می‌شود که این امر بسیار مهم بوده و باید به آن پرداخته شود،صنایع پایین دستی پتروشیمی و صنایع وابسته به آن می‌تواند بسیار کارساز و مهم باشد، افزون بر یک میلیون تن محصول پتروشیمی نهایی در گچساران تولید خواهد شد و این تحولی بزرگ است که چندین هزار میلیارد تومان ثروت در اختیارتان می‌گذارد.

اشتغال زایی پتروشیمی درگچساران

زنگنه گفت: این امر بسیار مهم بوده و اثر اشتغالی آن نیز از نفت بیشتر است همچنین اثر زنجیره‌ای آن نیز به صنایع پایین دستی بیشتر خواهد بود،بنده از همه نظر در این موضوع در حد توان و وظیفه خود در این خصوص کمک خواهم کرد.

گفتنی است قبل از حضور وزیر نفت درنشست شورای اداری گچساران افراد زیادی با حضور و تجمع درمقابل ساختمان فرمانداری این شهر خواستار برطرف شدن مشکلات خود بودند.

انتهای پیام

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

امام جمعه چون منافعش درش بود شرکت کرد و ماقوامش رو سر کار میزاره
درود خدا بر این کلام حق

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها