نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. مهر 1396 - 12:27
تسریع در روند پرداخت تسهیلات بانکی ، مسائل مالیاتی و بانکی ،ضرورت توجه دولت برای استقرار صنایع بزرگ و ضرورت اهتمام واحدهای صنعتی برای توجه جدی به تحقیق و توسعه از عمده‌ترین مشکلاتی بود که در نشست بررسی مشکلات طرح ها و پروژه های اقتصادی گچساران مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست بررسی وضعیت اجرایی طرح ها و پروژه های اقتصادی و مسائل و مشکلات این حوزه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، صنعت‌گران و تولیدکنندگان در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، سازمان جهاد کشاورزی،مدیرعامل آب منطقه ای،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد،معاونی عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

یکی از اهداف این نشست، ارتباط قوی‌تر مسئولان و فعالان حوزه اقتصادی بود و در این جهت، بسیاری از سرمایه‌گذاران و مدیران کارخانه‌ها و کارگاه‌های این شهرستان به طرح مسائل و مشکلات خود در حوزه تولید و صنعت پرداختند.

تولیدکنندگان و صنعت‌گران از کاهش تولید و مشکلات این حوزه برای توسعه کار خود گلایه داشتند و مسائل مالیاتی و بانکی یکی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه عنوان شد که بانک‌ها با فعالان حوزه صنعت و تولید همکاری‌های لازم را ندارد.

تسریع در روند پرداخت تسهیلات بانکی ، مسائل مالیاتی و بانکی ،رفع مشکل زمین کارخانجات و واحدهای تولیدی،ضرورت توجه دولت برای استقرار صنایع بزرگ و ضرورت اهتمام واحدهای صنعتی برای توجه جدی به تحقیق و توسعه، از عمده‌ترین مشکلاتی بود که در نشست بررسی مشکلات طرح ها و پروژه های اقتصادی گچساران مطرح شد.

 عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در این نشست با تاکید بر اهتمام مدیران دستگاه های اجرای جهت تسهیل در اجرای طرح های عمرانی، اظهار کرد: تسریع در اجرای طرح های عمرانی نقش اساسی در توسعه و  رونق این شهرستان خواهد داشت.

وی افزود: تمام تلاش دولت و مسئولان در ایجاد امکانات و توسعه زیر ساخت ها برای گچساران است که بخش مهمی از تسریع در روند اجرای پروژه ها هماهنگی و همکاری بین مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در سطح استان و شهرستان است.

وی بیان کرد: بیش از یک هزارو 50 میلیارد ریال، امسال از محل اعتبار 2 درصد نفت به این شهرستان اختصاص یافته است که میزان اعتبارات 2 درصد نفت سال گذشته این شهرستان 370 میلیارد ریال بودکه70 درصد از این میزان اعتبار جذب شد.

رحیمی ادامه داد: 140میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در سالجاری به طرح های عمرانی این شهرستان اختصاص یافته که از این میزان تاکنون هفت درصد جذب شده است.

فرماندار گچساران اظهار کرد: سال گذشته بیش از 480 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 2 درصد نفت به این شهرستان اختصاص یافت وبیش از 250 طرح عمرانی در زمینه‌های گوناگون در مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست.

رحیمی  با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست اجرای این شهرستان رضایت بخش است، گفت: تکمیل و افتتاح طرح‌های نیمه تمام از اولویت‌های مهم کاری مسئولان شهرستانی است که در صورت تأمین و جذب کامل اعتبارات عمرانی مصوب، بخش عمده‌ای از طرح‌های نیمه تمام این شهرستان تکمیل خواهد شد.

غلامرضا تاجگردون  نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس در ادامه نیز تصریح کرد: کار تامین آب 20  هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت انجام شده است.

وی افزود: کار آبیاری به بیش از پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت لیشتر این شهرستان در دست اجراست که 2 هزارو 800 هکتار از این پروژه آماده بهره برداری است که سهمیه تخصیصی آب از سدهای کوثر و چم شیر در بخش کشاورزی، امور زیربنایی و درآمدزایی در شهرستان های باشت و گچساران توسعه را به دنبال دارد.

تاجگردون با بیان اینکه ۶۰ میلیون متر مکعب آب از سد چمشیر برای توسعه صنعت کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده است، گفت: این امر زمینه توسعه صنایع تبدیلی و اشتغالزایی را فراهم می کند.

وی بیان کرد:گچساران و باشت ۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارند که تاکنون بیش از ۱۲ هزار هکتار آن به آبیاری های نوین مجهز شده و در فاز نخست طرح انتقال آب به دشت امامزاده جعفر نیز بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان گچساران آبیاری شد.

تاجگردون با اشاره به تأمین سهمیه تخصیص آب از سدهای کوثر و چمشیر برای حوزه کشاورزی گفت:  تامین سهمیه تخصیص آب‌ها از سدکوثر و چمشیر و اجرای طرح‌های بزرگ تحولی چشمگیر در ایجاد شغل و درآمدزایی برای مردم شهرستان‌های گچساران و باشت را در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: اختصاص 70 میلیون متر مکعب آب برای آبیاری دشت لیشتر گچساران، 10 میلیون مترمکعب برای دشت مور از سد کوثر، 55 میلیون متر مکعب برای دشت امامزاده جعفر و 2 میلیون متر مکعب در منطقه آبدهگاه باشت از سد در حال ساخت چمشیر به دستگاه های مربوط ابلاغ شده است.

وی با اشاره به بهره برداری فاز اول طرح انتقال آب به دشت امامزاده جعفر خاطرنشان کرد: با اجرا شدن این فاز بیش از سه هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان گچساران آبیاری شد.

وی با بیان اینکه دو شهرستان‌گچساران و باشت  60 هزار هکتار زمین کشاورزی دارند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت به آبیاری‌های نوین تجهیز شده است.

تاجگردون در ادامه برای رفع معضل بیکاری کرد: بیش از  چهار طرح صنایع پایین دستی پتروشیمی در گچساران اجرا خواهد شد که این طرح ها شامل واحد الفین یک میلیونی، واحد 500 هزار تنی پلی اتیلن، طرحMTP و زنجیره تولید متانول و پروپیلن و تولید محصولات اسید فرمیک و وینل استات منومر VAM است.

وی گفت: عملیات طرح تولید اسید فورمیک و اسید استیک در زمان سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان آغاز شد.محصولات تولیدی این طرح در چرم سازی، نساجی و خوراک دام و به عنوان آنتی بیوتیک و ماده ضد باکتری و جلوگیری از قارچ استفاده خواهد شد.

تاجگردون گفت: با بهره برداری از این طرح بیش از 700نفر مشغول بکار خواهند شد.
 

انتهای پیام/م

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

درود بر تاجگردون بزرگ

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها