نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. شهريور 1396 - 22:20
مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای شهر گچساران/
حاشیه های جنجالی تحلیف شورای شهرگچساران+تصاویر
مراسم تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای شهر گچساران که امروز با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سالن جلسات فرمانداری این شهربرگزار شد خالی از حواشی هم نبود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عصر امروز مراسم تحلیف منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گچساران با معرفی اعضای هیئت رئیسه شورا در حالی برگزار شد که گزینه سرپرستی  شهرداری این شهر و انتخاب آن به بعد موکول شد.

طبق رأی گیری صورت گرفته «سید ناصر حسینی »؛ رئیس شورای شهر ، «نرگس زارعیان» به عنوان نائب رئیس انتخاب و «افضل نظری» هر کدام با 4رای در جایگاه منشی شورای شهر معرفی شدند.

هرچند این رویه به مذاق عاملی مقدم یکی از اعضای شورای شهر خوش نیامده و نخستین معترض این انتخابات بود که معتقد بود برخی اعضای شورا مسائل قومی را ملاک انتخاب قرار داده اندو همه چیز را بریده اند و درجلسات خانوادگی اعضای هیات رئیسه را بسته اند.

اگر چه این عضو شورای شهر قصد ترک جلسه را داشت که به درخواست فرماندار از این اقدام صرف نظرکردو این درحالی بودکه درگیری لفظی رمضان عباسی و افضل نظری پیرامون برخی قوانین شورا نیز برای دقایقی جو حاکم درمراسم تحلیف را متشنج ساخته بودو شهردار سابق و عضو کهنه کار پنج دوره شورای شهر گچساران با وساطت دیگران در جلسه ماند.

انتخاب اعضای هیئت رئیسه در حالی صورت گرفت که گزینش برای معرفی سرپرست شهرداری از بین "علی محمد آقایی" و" علیرضا پناهپوری " همچنان ادامه داشته و احتمال معرفی آن تا ساعاتی دیگر انجام خواهد شد.

امروز پیش از مراسم تحلیف هیات رئیسه شورای شهرگچساران خنده های آقای شهردار هم در نوع خود جالب بود و حکایت ازیک وداع شیرین با مسند شهرداری گچساران داشت ومعتقد بود که دیگر این وظیفه حساس و سنگین  بر دوشش سنگینی نخواهد کرد.

با این تفاسیر اردلان زینل زاده شهردارگچساران دقایقی را به ایراد سخن پرداخته و اظهارمی کند: پروژه‌هایی که در این شهر انجام شد نمادی از کار شهرداری است که شهروندان مشاهده می‌کنند اما در طول این چهار سال خدماتی زیر بنایی انجام شد و موفق شدیم بدهی‌هایی که در دوران گذشته در شهرداری موجود بود در این مدت پرداخت شود.

وی بیان کرد: در طول این مدت نه ریالی را غیرقانونی و نه اجازه داده شخصی غیرقانونی دست به ریالی در مجموعه شهرداری بزند.در شهرداری اتفاقاتی رخ داد که با همت اعضای شورای شهر چهارم میسر شد و بر آن شد که شهر بر روی ریل توسعه شهری قرار بگیرد.

زینل زاده گفت:دوست دارم این مسیر در شهرداری آینده ادامه داشته باشد ودر شورای شهر پنجم باید اتفاقاتی بهتری در زمینه توسعه شهری رخ دهد. درآمد‌های خوبی در مدت چهار سال اخیر در شهرداری به وجود آمد که تا کنون تمام بدهی پرسنل و کارگران شهرداری پرداخت شده و شهرداری در حال حاضر بدهی ندارد.

وی در ادامه با توصیه به اعضای شورای شهر گفت: پیشنهاد می‌کنم شهرداری را انتخاب کنند که هم قد و قامتتان باشد که همانطور که یک موتور هشت سیلندر را نمی‌توان روی یک خودروی پژو نصب کرد و یا یک بدن نحیف تحمل یک سر بزرگ را ندارد شما هم باید شهرداری در حد و اندازه خودتان برگزینیدو قانون را شرط اصلی کار در حیطه کاری خود قرار دهند.

هرچند غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیش از مراسم تحلیف هیات رئیسه شورای شهر گچساران از حداکثر کردن اشتراکات ، مخفی کردن نقاط افتراق و حفظ حرمت یکدیگر سخن به میان آورده بود و شورای شهر را دعوت به همکاری ، تعامل و رعایت حقوق مردم کرد اما این سخنان تاجگردون انگار به  مثابه رفع‌تکلیفی بیش برای اعضای شورای پنجم نبود و درعمل نشان دادند فاصله زیادی برای عملی کردن این شعار در بین آنها وجود دارد.

نماینده گچساران و باشت در این مراسم گفت: امروز آن چیزی که دوستان باید بدانند این است که در اداره کشور ،شهر ، استان و آنچیزی که باید نماد بیرونی کارمان باشد مردم به ما نگاه می کنند؛ وقتی ببینند خان و کدخدا اینطور به جان هم می پرند دیگراز  پایین دست نباید انتظار داشته باشیم که به هم نپرند.

وی افزود:من به سهم خودم از همکاران عزیزم در شورای قبل به واسطه همکاری بسیاری خوبی که داشتند تشکر می کنم و این تشکر هم واقعی است نه اینکه بخواهم رسمی ، جلسه ای و رسانه تشکر کنم .

تاجگردون تصریح کرد:انصافا یک رابطه بسیار تنگاتنگی برای پیشبرد کارها داشتیم و امیدوارم شورای جدید بیش از این تعامل وجود داشته باشد که بتوانیم کار کنیم و روحیه همدلی را برای کار گسترش بدهیم .

وی اظهارکرد:امانتی است که مردم به دست ما سپرده اند اگر چه جمع شورای قبل فراز و نشیب زیادی در امور اجرایی داشتند، سختی های بسیاری را تحمل کردیم و باهم کار کردیم و خوشبختانه نقطه خوبی هم در تاریخ شهر گچساران پیاده شدو کارهای ارزشمندی انجام شد ،بارهایی از زمین بلند شد و به منزل رسید و بارهای دیگری تعریف شد که دیگران باید ادامه دهند و بارها را به سرمنزل مقصود برسانند.

اگر چه تنش و جنجال در مراسم تحلیف منتخبین شورای شهر گچساران نشان از عمق اختلافات اعضا دارد اعضای شورای شهری که هنوز پا به عرصه نگذاشته مراسم تحلیف را ترک می کنند!شورای شهر که بیش از این که درگیر مسائل حرفه ای باشد با سیاست و مسائل قومی و قبیله ای دست و پنجه نرم می کند.

اما شورای شهر نمایندگان مردم برای پیگیری مشکلاتشان و توسعه و رونق کسب و کار در منطقه انتخاب شده اند ، در این صورت ایجاد گروه  و دو دستگی در اعضای شورا چه می تواند باشد جزء کسب منافع شخصی!.

باید توجه داشت که چند نفر با گروه شدن در شورا سمت ریاست ، نائب رئیس و ... شورا را انحصاری می کنند و یا منافع شخصی هم گروه را مدنظرقرار می دهند پس منافع شهر ! زیر منافع شخصی مدفون می شود و اعضای شورای شهر نمی توانند برای منطقه تصمیم درستی بگیرند.

اعضای شورای شهر یادتان نرود شعارهایی که قبل از انتخابات می دادید؟!،ایجاد اختلاف و دو دستگی در شورا چه منفعتی برای مردم دارد؟ با ایجاد گروه ، اختلاف  و دو دستگی در اعضای شورا چه مزیتی به مردم می رسد؟ که باید بدانید مردم خواستار شورایی هماهنگ و همدل هستند.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

باسلام جناب عاملی حق دارند.ازمن به شما نصیحت.زمین گرده

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها