نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. مرداد 1396 - 11:15
تیم هندبال نفت و گاز گچساران اولین تیم ایرانی است که پا به عرصه مسابقات قهرمانی هندبال باشگاه‌های جهان«سوپر گلوبه» گذاشته که اولین جدال نفتی ها در دوحه قطرمقابل تیم واردار اسکوپیه مقدونیه، قهرمان اروپا خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با توجه به اعلام رسمی فدراسیون هندبال آسیا و کناره گیری تیم النور عربستان، تیم نفت و گاز گچساران به نمایندگی از قاره کهن در جام قهرمانی هندبال باشگاه‌های جهان حضور خواهد یافت ،این تیم گچسارانی نخستین نماینده تاریخ هندبال ایران است که در جام باشگاه‌های هندبال قهرمانی جهان شرکت می کند. 

این رویدادبزرگ برای هندبال نفت‌وگاز گچساران در حالی عملی شده که در طول ١9 دوره برگزاری جام قهرمانی باشگاه‌های هندبال آسیا، فولاد سپاهان یک بار در سال ٢٠٠٤ مقام دوم و یک بار در سال ٢٠٠٧ مقام سوم و ذوب آهن دوبار در سال‌های ١٩٩٨ و 2009 مقام سوم را کسب کرده‌اند، اما به دلیل سهمیه تک آسیا به مسابقات باشگاه‌های جهان راه نیافته‌اند. 

این درحالی است که تیم نفت و گاز گچساران در فصل گذشته نائب قهرمان لیگ برتر هندبال کشور شد و برای دومین سال پیاپی به رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا راه یافته است ،این  تیم گچسارانی توانست آبان ماه سال گذشته با درخشش در برابر تیم‌های عربی مقام چهارم جام باشگاه‌های آسیا را آن خود کند. 

محمد علی قاسمی، علی رحیمی ، کامران نصرتی، مهرداد صمصامی، امید سه کناری و مجتبی حیدرپور شش بازیکن تیم ملی هندبال ایران هستند که قرارداد خود را با تیم هندبال نفت و گاز گچساران نهایی کردند،این شش بازیکن در حال حاضر در تمرینات تیم ملی به سر می برند و پس از اردو تیم ملی به تمرینات تیم هندبال نفت و گاز گچساران اضافه خواهند شد.

محمد علی قاسمی که فصل قبل نیز با باشگاه نفت و گاز گچساران قرارداد داشت دوسال پیاپی عنوان آقای گلی لیگ برتر هندبال را کسب کرده است.مجتبی حیدرپورو مهرداد صمصامی فصل گذشته در تیم شهرداری کاشان، کامران نصرتی و علی رحیمی از مس کرمان ، و امید سه کناری از نوین قطره مرودشت به تیم هندبال نفت و گاز گچساران اضافه شده اند.

تیم نفت و گاز گچساران با حمایت همه جانبه فدراسیون هندبال آسیا و امکانات چشمگیری که قطعی شده، این افتخار را کسب کرده که اولین تیم ایرانی باشد که پا به عرصه مسابقات قهرمانی هندبال باشگاه‌های جهان«سوپر گلوبه» خواهد گذاشت.

مسابقات هندبال باشگاه‌های جهان از سوم تا ششم شهریور ماه سال جاری در شهر دوحه قطر برگزار خواهد شد و 8 باشگاه برتر هندبال جهان در این مسابقات شرکت می‌کنندکه اولین جدال نفت و گاز گچساران مقابل تیم واردار مقدونیه قهرمان اروپا خواهد بود.

در روز اول این رقابت ها، عصرروز جمعه سوم شهریورماه امسال در تالار مجلل الدحیل دوحه قطر، نفت و گاز گچساران نماینده هندبال آسیا و کشورمان مقابل ستارگان شگفتی ساز چند ملیتی واردار اسکوپیه مقدونیه صف آرایی خواهد کرد.

واردار که به غول کش باشگاه های اروپا معروف شده، امسال در اولین حضور خود در فینال و فینال جام باشگاه های اروپاشگفتی ساز شد و به ترتیب دو غول باشگاه های جهان اف سی بارسلونا و مونت پلیه فرانسه را هر کدام با اختلاف یک گل آنهم در ثانیه های پایانی شکست داده و قهرمان جام باشگاههای اروپا شده است.

طبق قرعه کشی و برنامه اعلام شده توسط فدراسیون بین المللی هندبال، ۸ باشگاه منتخب پنج قاره جهان در اولین روز رقابت ها مستقیما دیدارهای یک چهارم نهایی را برگزار خواهند کرد تا برندگان این دیدارها به دو بازی نیمه نهایی در پنجم شهریور و بازنده ها به دو دیدار رده بندی در چهارم شهریور بروند.

برنده دیدار نفت و گاز گچساران مقابل واردار مقدونیه در نیمه نهایی با برنده دیدار اف سی بارسلونا مقابل اسپرانس اسپورتیف تونس (نماینده آفریقا) برای صعود به فینال و رقابت برای کسب جام و جایزه بزرگ رقابت ها دیدار نیمه نهایی را برگزار خواهند کرد ضمن اینکه بازنده های این دو دیدار هم برای کسب مقام های پنجم تا هشتم به مصاف یکدیگر می روند.

اسپانیا،کرواسی،روسیه، اسلوونی، صربستان، لتونی، مونته نگرو، برزیل و مقدونیه شمار ملیت های ستارگان حاضر در تیم رقیب نماینده هندبال ایران و آسیا در جام قهرمانی هندبال باشگاه های جهان در قطر است.

شاگردان رائول گونزالس مربی باهوش و جوان اسپانیایی واردار اسکوپیه امسال در اولین حضور طوفانی خود در مرحله نهایی جام باشگاههای اروپا در میان ١٨ يار خود، نامهای بزرگی از هندبال جهان را برای دیدار با نفت و گازگچساران و با هدف خلق یک شگفتی دیگر در هندبال به قطر خواهد آورد.

در مقابل قهرمان اروپا، نفت و گاز گچساران بدون بازیکن خارجی با ترکیبی از یاران جدید ملی پوش ایران و یاران فصل پیش خود به مصاف حریف قدر خواهند رفت.هندبال دوستان کشورمان از امروز قطعأ در تب و تاب دیدار تماشایی یاران مهدی آزاد منجیری سرمربی نفت و گازگچساران در مقابل واردار مقدونیه روزشماری خواهند کرد.

مهدی آزادمنجیری سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران در خصوص شرایط آماده سازی تیمش می‌گوید:این تیم حدود دو ماه است که تمریناتش را آغاز کرده و ما علاوه بر بازیکنان بومی، شش ملی پوش را نیز جذب کرده‌ایم که از هفتم مرداد ماه تمرینات با حضور این ملی‌پوشان آغاز شد.

وی می افزاید: اعزام تیم نفت و گازگچساران به رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان اول شهریور ماه خواهد بود و تا آن زمان تنها می‌توانیم چهار تا پنج روز همه بازیکنان را در کنار هم داشته باشیم و از این بابت مشکلاتی وجود دارد.

آزاد منجیری ادامه داد:ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی هستند و ۱۷ تا ۲۷ مردادماه باید در رقابت‌های سئول کاپ حاضر شوندو آنها بلافاصله بعد از رقابت‌های سئول کاپ به همراه تیم نفت و گاز به رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان اعزام خواهند شد.

سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران می گوید:علاوه بر بازیکنان بومی و شش ملی‌پوش جذب شده در تیم، برای تقویت در رقابت‌های جام باشگاه‌ها سه ملی‌پوش دیگر نیز به خدمت خواهیم گرفت.

آزادمنجیری در مورد اولین حریف تیم نفت و گاز در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان، اظهار می کند: اعزام تیم نفت و گاز به قطر دوم شهریور ماه خواهد بودو سوم شهریور در اولین دیدار با واردار مقدونیه به رقابت خواهیم پرداخت، این رقابت‌ها به صورت حذفی خواهد بود. حریفان خوبی داریم و باید ببینیم در روز رقابت‌ها چه پیش می‌آید.

وی درادامه به حضور تیم نفت و گاز گچساران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا نیز اشاره کرد و تصریح کرد: هنوز زمان و تاریخ برگزاری رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا مشخص نیست اما ما باید بتوانیم در این مسابقات مقام خوبی کسب کنیم تا باز هم سهمیه حضور در جام باشگاه‌های جهان سال آینده را کسب کنیم.

سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران در مورد حضور این تیم در لیگ برترنیز می گوید: رقابت‌های لیگ برتر همانطور که از سوی فدراسیون هندبال اعلام شده است سوم شهریور ماه آغاز خواهد شد اما به دلیل حضور تیم ما در قطر احتمالا یک هفته رقابت‌های لیگ به تعویق خواهد افتاد چون علاوه بر تیم ما، ملی‌پوشان کمکی نیز نمی‌توانند برای تیم‌های باشگاهی خود به میدان بروند.

گفتنی است رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان «سوپر گلوبه ۲۰۱۷» از سوم شهریور ماه به میزبانی قطر برگزار خواهد شد. هشت تیم از کشورهای مختلف جهان در این سوپر جام حاضر خواهند شد که نفت و گاز گچساران تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها