نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. بهمن 1395 - 15:46
جان بیمارانی که برای درمان به کلینیک تخصصی درمانی والفجر گچساران مراجعه می کنند به دلیل نبود پل عابر پیاده در بلوار پرتردد خودرویی ولی عصر(عج)این شهر در خطر است و معلوم نیست چه زمانی باید شاهد فاجعه ای در این مسیر و جان باختن آن هاباشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، پل عابر پیاده‌ای که چندی پیش مراحل آغازعملیات احداث آن در گچساران آغاز شده بود بعدازگذشت یکسال همچنان بودن توجه رهاشده است.

 سال گذشته با توجه به سهولت عبور و مرورشهروندان در مسیر بلوار اصلی شهر و در 50 متری شهرداری گچساران، مسئولان مجموعه خدمات شهری آغاز احداث پل عابر پیاده ای راشروع کردند که به نوعی نویدبخش بهبود عبور و مرور در این محور بود.

 با توجه به وجود مراکز تخصصی درمانی در این نقطه از شهرگچساران روزانه میزان قابل توجهی تردد در بلوار ولی عصر (عج) انجام می‌شود که نبود پل عابر در این مسیر باعث شده است تا شهروندان جهت عبور از عرض خیابان با مشکلات فراوانی روبرو باشند.

اما آن سوتر جان بیماران و همشهریانی که برای درمان به کلینیک تخصصی درمانی والفجر گچساران مراجعه می کنند به دلیل نبود پل عابر پیاده در خطر است و معلوم نیست چه زمانی باید شاهد فاجعه ای در این مسیر و جان باختن آن هاباشیم.

درمانگاه تخصصی والفجر گچساران به یکی از مراکز مهم درمانی این شهرستان تبدیل شده و هر روز صبح و عصر شاهد حضور شمار چشمگیری از بیماران حتی از شهرهای اطراف در این مرکز درمانی تخصصی هستیم، اما گویا متولیان امور شهری فراموش کرده اند که عبور از این بلوار با آن سرعت سرسام آور خودروها فقط با پل عابر امکان پذیر است!

امروز رویش سرعت گیرها در خیابان های گچساران که شاید فقط خرسندی جلوبند سازهای شهر را در پی دارد، به فعالیتی روزآمد تبدیل شده است واین درحالی است که هم اعضای شورای شهر و هم مدیریت شهری گچساران به خوبی از وجود این مشکل و کاستی ها آگاه هستند ولی اینکه چرا کسی برای ادامه روند احداث این پل عابر پیاده در این محدوده بسیار خطرناک اقدامی نمی کند، واقعا جای بسی تامل دارد؟!.

شاید نوشتن این مطلب خیلی در بردارنده نکته تازه ای نباشد،اما لزوم رسیدگی و توجه به ساخت این پل عابر پیاده را بسیاری از شهروندان گچسارانی بارها به مسئولان مربوطه گوشزد کرده اند تا سرعت انجام این پروژه با مقدار بیشتری رو به جلو حرکت کند اما امروز به‌وضوح می‌توان دید نه‌تنها پروژه حرکتی ندارد بلکه آثار به‌جامانده از پروژه ناتمام این پل موجب شده که چاله‌ هایی در پیاده‌روی این محدوده نیز ایجاد شود.

اما این پل که به جهت تعداد تصادفاتی که در این معبر رخ می‌دهد آن‌هم به دلیل وجود دستیابی شهروندان به مراکز تخصصی درمانی لازم است که زمان کمتری را برای احداث خود طی می‌کرد اما انگار در این میان مشکلاتی وجود دارد که مسئولان مربوطه را درگیر کرده و نمی‌توانند ادامه عملیات احداث آن را به‌پیش ببرند.

از نگاهی دیگر هم دستفروشانی پیدا شده اند که در سایه این پل نابسامان عابر پیاده بساطشان را پهن کرده ، جمعه بازاری به راه انداخته اند و به کاسبی خود مشغولند؛ جای بسی تقدیر داردکه مسئولان دلسوز این شهر! حداقل موجبات اشتغالی زایی چند جوان را بدین طریق فراهم کرده اند؟!.

عبور از عرض خیابانی شلوغ و بدون پل عابر پیاده، یکی از مهم‌ترین مشکلات عمده بیماران و شهروندان گچسارانی است که شاید به نوعی پیگیرهایشان در این زمینه راه به جایی نبرده است.

یک خانم مسن که جهت درمان به این نقطه از سطح شهر آمده در این خصوص می گوید: تردد خودروها در این مسیر بسیار شلوغ است  و عبور از این بلوار نه تنها برای زنان و دختران بلکه برای خود ما که سن و سالی داریم سخت و ترسناک است.

بانوی جوان دیگری درادامه می افزاید: نمی‌دانم این بودجه‌های شهری در کجا هزینه می‌شود که نتایج آن را نمی‌بینیم، باید شهرداری به این موضوع رسیدگی کند چه بسا وجود پل عابر در چنین بلواری به شدت مورد نیاز است.

وی می گوید:خود و بچه هایم برای عبور از این مسیر دلهره زیادی داریم و نمی دانم حواسم به دوا ودرمان بیماری ام باشد یا نجات از این بلوار،چرا که تاکنون حوادث بسیاری در این بلوار اتفاق افتاده که امیدوارم با نصب پل و استفاده از آن، این اتفاقات کاهش یابد که امیدوارم شهردار و اعضای شورای شهر مشکلات مردم در این منطقه را در اولویت قرار دهند.

درادامه غلامرضا شکوهی نایب رئیس شورای شهرگچساران در این خصوص گفت:مشکلی که درروند اجرایی پروژه احداث پل عابر پیاده در این نقطه از شهر ایجادشده بود وجود تعدادی پایه برق در مسیر احداث بود که اکنون با همکاری اداره برق شهرستان این مشکل مرتفع شده است.

وی افزود:در تلاش هستیم ادامه روند پروژه احداث این پل تا پایان دهه مبارک فجر به اتمام برسد.

اینک این موضوع را نیز باید عنوان کنیم که بهتر است قبل از آغاز هر کاری تمام موارد مربوط به آن موردتوجه قرار گیرد تا این‌گونه یک پروژه در همان مراحل آغازین احداث با مشکل و رکود روبرو نشود که این مهم هم باعث عدم هدر رفت هزینه و هم باعث می‌شود که شهروندان اعتماد بیشتری به مسئولان خدمات رسان خود در سطح شهر پیدا کنند.

همچنین بهتر است که مجموعه مربوطه در خصوص رسیدگی به پیاده‌رویی که چاله ها‌یی درمیان آن ایجاد شده است توجه ویژه‌ای داشته باشد چراکه به دلیل نبود روشنایی کافی در هنگام غروب، عبور و مروری که در این به ظاهر پیاده رو صورت می‌گیرد ممکن است مشکلاتی برای شهروندان رخ دهد که قابل جبران نباشد.

در پایان اینکه پل عابر پیاده‌ای که یک‌پایش در چاله مانده است معلوم نیست که چه موقع قرار است عملیات ادامه احداث آن شروع شود و مسئولان مربوطه باید توجه به بهبود خدمات و سرعت بخشی در این خصوص را در امور خود قرار دهند و اقدامات مربوطه در خصوص این‌گونه خدمات را با هماهنگی‌های بیشتری پیگیری کنند تا حصول نتیجه سرعت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

آقا تا آتیش نگیره کسی کاری نمیکنه

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها