نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. آذر 1395 - 14:57
ایجاد ترافیک، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در شهرستان گچساران بر اثر بارش باران قصه امروز و دیروز نیست بلکه سال هاست که همزمان با بارش های شدید باران شاهد معرکه آب در خیابان های این شهرستان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، هوای گچساران در اواخر هفته بارانی می شود این پیامی بود که کارشناسان پیش بینی هواشناسی در سایت های خبری اعلام کردند.

 

 

خبر بارش باران در گچساران اگرچه باعث خوشحالی مردم می شود ولی ایجاد ترافیک ، آبگرفتگی معابر ، باعث شده که در سایه غفلت دستگاه های خدمات رسان شهری بارش باران کام مردم را تلخ کند.

 

 

ضعف در سامانه های هدایت آب های سطحی و دلیل عدم وجود زیر ساخت های مناسب هر ساله با کوچکترین بارشی خیابان های اکثر گچساران را به استخری بزرگ بدل می کند وبعضا مشکلات بسیاری را برای خودروها و شهروندان ایجاد کرده است.

 

 

حال چند سالی است که عدم مدیریت شهری و نبود سیستم دفع آب های سطحی ،برخی مناطق گچساران را  همچون "ونیز" کرده که علاوه بر ایجاد آلودگی زیست محیطی در این مناطق، مشکلات زیادی را برای شهروندان گچسارانی بوجود آورده است.

 

 

هر چند آبگرفتگی معابر تنها مختص به بخش خاصی از گچساران نیست بلکه مرکز و حاشیه های این شهرنیز از این قاعده مستثنی نبوده و شاید شرایط بدتری را تجربه می کند به طوری که سال های گذشته هم بارش های شدید باران سبب آبگرفتگی بسیاری از خانه ها و نیز خسارت به مزارع کشاورزی در نقاط مختلف این شهرستان شده بود.

 

 

با وجود اینکه در سال های گذشته توپ آبگرفتگی معابر به زمین زیر ساخت های غیر اصولی، پاک نشدن کانال های هدایت آب های سطحی ،تعریض نشدن خیابان ها و عدم نظافت شهری افتاد!، اما بارش باران های پاییزی دو هفته گذشته در شهر گچساران موجب آبگرفتگی شدید و ورود آب به منازل مردم در منطقه پانصد دستگاه مستقیم نیز شده بود.

 

 

علی ای حال فرماندار گچساران چند هفته پیش و درجلسه ساماندهی و رفع مشکل  آبهای سطحی به دردسر آب های سطحی برای فرودگاه گچساران اشاره کرد و گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارندگی، آب‌های سطحی شهرک هدایت در ضلع شرقی فرودگاه گچساران سرازیر و مشکلاتی را برای باند فرودگاه ایجاده کرده است.

عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه آب‌های سطحی شهرک هدایت باید به ضلع غربی فرودگاه هدایت شود تصریح کرد: برای ساخت کانال و آب سطحی شهرک هدایت نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار است.

 

 

رحیمی گفت: ورود آبهای سطحی شهرک هدایت موجب نشست زمین و ایجاد شکاف‌هایی در محیط فرودگاه شده است.

به هر حال ولی بهره‌مند هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد خبر از بارش باران در این استان تا صبح فردا داد و گفت: سامانه بارشی جدید عصر دیروز از مرزهای غربی استان وارد شده و شاهد آغاز بارش باران در اغلب نقاط استان بودیم،از عصر روز گذشته تا صبح امروز در شهر سی‌سخت 5.2 میلی‌متر و در شهر یاسوج 4.2 میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

وی به میزان بارش‌ها در سایر مناطق استان اشاره کرد و افزود: در شهر دهدشت 2.7، باشت 2 میلی‌متر، دوگنبدان 0.2 و سرفاریاب 2 میلی‌متر باران باریده است.

 

بهره مند عنوان کرد: در دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شامل لنده، قلعه رئیسی، چرام و لیکک و منطقه امامزاده جعفر گچساران نیز در این مدت بارندگی نداشته‌ایم.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته سی‌سخت با دمای یک درجه بالای صفر سردترین و لیکک با دمای حداکثر 20 درجه  گرمترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

 

بهره‌مند با بیان اینکه سامانه بارشی جدید که از روز گذشته وارد استان شده صبح فردا جمعه از جو استان خارج می‌شود، اضافه کرد: وزش باد، رگبار و رعد و برق و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/م

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها