نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. آبان 1395 - 12:22
بسیاری از بازاریان و کسبه نسبت به طرح بهسازی خیابان شهید بلادیان گچساران ونحوه اجرای آن انتقاداتی را به عملکرد مسئولان امر روا داشتندو اکنون نیز در آغاز اجرایی شدن این طرح در محدوده بازار و بی تفاوتی مسئولان نسبت به این مسئله بار دیگر موج اعتراض بازاریان را در پی داشته است.

به گزارش آفتاب جنوب،چند صباحی است که شهرداری گچساران به منظور انضباط شهری و سهولت عبورومرور شهروندان طرح ساماندهی و سنگ فرش کردن خیابان‌ مرکزی این شهر را مطرح کرده است؛ مکان‌های پرترددی چون خیابان شهید بلادیان در مرکزبازارگچساران.

اما علی ظاهر این اقدام شهرداری نه تنها آسایش کسبه و بازراریان این خیابان را فراهم نکرده است بلکه باعث نارضایتی جمعی از آنها نیز شده است. چرا که معتقدند این کار شهرداری، به اقتصاد بازار لطمه زده و از سوی دیگر با ممانعت از ورود تاکسی وخودروها به محدوده بازار، باعث شده تا کسب و کار آنها تحت الشعاع این طرح نیز قرار بگیرد.

همین رویداد موجب شده است تا بیشترین اعتراضات از سوی بازاریان متوجه شهرداری شود. مدتی پیش جمعی از بازاریان در اعتراض به این طرح ،دست به برخی تجمعات در جلوی فرمانداری این شهر  زدند که همچون همیشه مسئولان  نسبت به این اعتراضات بی توجه بوده و اعلام کرده بودند به سیاست ساماندهی و پیاده محور بودن این طرح دربلادیان ادامه خواهند داد.

باوجود گفته‌های شهردار گچساران درباره تامین اعتبارطرح و گریز ناپذیر بودن اجرای این طرح ،بازاریان همچنان گلایه دارند و از آماده‌نبودن زیرساخت‌های لازم در اقدام تازه شهرداری می‌گویند.

اردلان زینل زاده  شهردار گچساران ماجرا را این‌طور توضیح می‌دهد: اجرای طرح ساماندهی خیابان بلادیان گریز ناپذیر بوده و حتما انجام خواهد شد چرا که این طرح در کمیسیون ماده 5 مطرح و تامین اعتبار نیزشده است.

به گفته زینل زاده بازاریان با اجرای این طرح مشکلی نخواهند داشت و تنها مشکل آنها پیاده محورشدن این خیابان است.شهردار گچساران معتقد است بازاریان در این خصوص نباید هیچ نگرانی به خود راه دهند که اجرای این طرح باعث افزایش درآمد آنها نیز خواهد شد.

وی افزود:طرح ساماندهی خیابان بلادیان در چندین مرحله انجام خواهد شدودر این طرح شکل ظاهری خیابان تغییر می کند.اجرای این پروژه به نفع تمام شهروندان گچسارانی بوده و باعث افزایش میزان گردشگری و تردد در این شهرستان می شود.

 

به گفته شهردار گچساران اگر طرح پیاده محور شدن خیابان بلادیان جواب ندهد به طور مجدد این خیابان تبدیل به سواره رو خواهد شد و این درحالی است که این طرح فاز به فاز ، هر 100 متر به 100متر و به طول یک ماه در هر فاز اجرایی خواهد شد.

وی گفت: گچسارانی ها در احداث پروژه زیرگذر به دلیل عدم مطالعات کافی و طول کشیدن احداث آن تجربه تلخی را به خاطر دارند و شهروندان عزیز بدانند این طرح مانند احداث زیرگذرنخواهد شد.

با این اوصاف بسیاری از بازاریان می گویند: ماهیت کار ما با ساماندهی و پیاده محوری این خیابان سازش ندارد و ادامه کارمان با مشکل روبه‌رو خواهد شد،در صنفمان به تخلیه و بارگیری و ماشین حمل و نقل سنگین احتیاج داریم و طرح های ترافیکی و یکطرفه شدن این خیابان یک مشکل بود و حالا با این مشکل تازه روبه‌رو شدیم.

به گفته بازاریان آنها تاکنون چندین بارنسبت به اجرای این طرح به مسئولین شکایت کرده اند ولی هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ اند و تکلیفشان هنوز مشخص نشده است؛وطرح سنگ فرش کردن خیابان بلادیان طرح کارشناسی شده ای نیست واجرای این طرح نه تنها نفع و سودی برای بازارندارد بلکه زمینه نارضایتی بازاریان و شهروندان را نیز فراهم کرده است.

این ماجرا به همین جا ختم نشده بود که صبح امروز در حالی که این خیابان جهت اجرای طرح ساماندهی و سنگفرش توسط مجریان پروژه بسته شده بود، جمعی از بازاریان به نشانه اعتراض کرکره مغازه های خود را پایین کشیدند و با تجمعی اعتراض آمیز درمرکز شهر صدای اعتراض خود در خصوص این مسئله را به گوش مسئولان رساندند.

افراد معترض علت واقعی این تجمع را اعتراض به اوضاع کارشناسی نشده این طرح در این شهرستان می دانستند و بیان می کردند: با اجرای این طرح ، بازاریان مورد آسیب قرار گیرند و در آمد آنها دچار تحول می گردد و معتقدند که اجرای این طرح بیش از زمان وعده داده شده از سوی مسئولین به درازا خواهد کشید.

حاضرین در این تجمع نبود هیچ گونه حمایتی از سوی برخی مسئولان این شهرستان را ازدیگر دلایل این تجمع اعتراض آمیز نام بردند و گفتند: با این اوضاع که پیش آمده بازاریان و کاسبان بلادیان گچساران باید کرکره مغازه های خود را ببندند و درخیابان های دیگر این شهر بساط پهن کنند.

 

سید ناصر حسینی رئیس اتاق اصناف گچساران نیز در این خصوص گفت:ساماندهی خیابان بلادیان طرح بسیار خوبی است ولی متاسفانه متولیان امر تاکنون نتواستند بازاریان را متقاعد کنند آنها باید ماکت طرح را به بازاریان نشان می دادند و فواید این طرح را برای بازاریان بازگو کنند.

وی افزود:از زمان شروع این طرح که با اعتراض بازاریان همراه شده بود مسئولین نتوانستند مردم را در خصوص این طرح قانع کنند و مجبورشدیم خودمان به میان مردم بیایم و با خواهش کاری کنیم که بازاریان به مغازهای خود برگردند تا کسی نتواند از این مسئله سو استفاده کند و بازار راتحریک کند.

حسینی تصریح کرد:در حاشیه این تجمع مقرر شد به زودی، در جلسه ای مسئولان مربوطه به این اعتراضات بازاریان پاسخ گو باشند و راه حل های پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهند و بهترین راه حلی که به نفع تمام اقشار باشد را اجرایی کنند.

 

 

این در حالی است که روزگذشته نیزشرکت گاز در راستای اجرای وظایف خود پیرامون این طرح اقدام به برش آسفالت این خیابان نموده بود که تحت تاثیر اعتراض و فشار جمعی از بازاریان مجبور به توقف عملیات اجرایی این پروژه شده بودند.

 

با این تفاسیر شهردار گچساران پیمانکار مجری پروژه را مکلف کرده  تا شبها به کار بپردازد و روزها مخل فعالیت بازار نشود.

  تاجگردون نماینده گچساران و باشت پیشتر در خصوص اجرای این طرح گفته بود: کارهای مطالعاتی به جهت ساماندهی خیابان شهید بلادیان این شهرستان پایان یافته و به زودی عملیات اجرایی این پروژه شروع خواهد شد.

وی بیان کرده بود:تمام تلاش خود را می‌کنیم که طرح ساماندهی این خیابان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون ایجاد مشکل برای شهروندان و بازاریان به پایان برسد، در این طرح خیابان شهید بلادیان به پیاده‌رو با معماری اسلامی و ایرانی و همچنین فضایی تجاری و تفریحی تبدیل خواهد شد.

به گفته تاجگردون کار شبکه فاضلاب و شبکه مخابرات در این خیابان به پایان رسیده و شبکه گاز نیز در مدت یک هفته اجرایی خواهد شد.

گفتنی است طرح مطالعاتی ساماندهی خیابان بلادیان گچساران پس از مدت ها بحث کارشناسی سال جاری پایان یافت و این طرح قرار است با 36 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار اجرایی شود

طرح ساماندهی خیابان بلادیان توسط شهرداری گچساران و همکاری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران انجام خواهد شدو در این طرح بدنه سازی، کف سازی ، فضای سبز و نور پردازی اجرا می شود.طبق وعده مسئولین ذیربط برنامه ریزی طرح ساماندهی خیابان بلادیان در طول 9 ماه انجام می شودکه طول این طرح 280 متر است

این در حالی بود که بسیاری از رسانه ها در طرح های نظرسنجی خود مدعی هستند نحوه اجرای طرح در بازه زمانی فعلی اشتباه بوده و عمومیت بازاریان با این طرح مخالفند.

 

برخی کارشناسان عمران و شهرسازی معتقدند طرح پیاده محور شدن خیابان شهید بلادیان در برهه فعلی که خیابان های اطراف از استاندارد لازم برخوردار نبوده  و طرح رینگ بافت فرسوده نیز انجام نگرفته است، چندان غیر قابل پذیرش نبوده و معلوم نیست در شرایط فعلی که زیرساخت های اجرای این طرح مهم آماده نشده چه تاکیدی بر عملیاتی شدن اجرای این پروژه می رود،به طور قطع زیباسازی این خیابان خوشایند است اما باید به نظرات و دل نگرانی های مردم توجه شود وانتظار می رود مسئولین نسبت به این امر توجه ویژه ای داشته باشند و در اسرع وقت نسبت به حل این مشکل اقدام نمایند

 انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها