نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. تير 1395 - 23:26
امشب جوانان روزه دارگچسارانی و در شب شهادت مولی الموحدین علی علیه السلام آمده اند تا با چشمانی اشکبار و دستانی تهی و کوله باری از گناه که بر دوششان سنگینی می کند، شاهد بخشش گناهانشان باشند.

به گزارش آفتاب جنوب،مراسم احیاء دومین شب قدر، شب بیست و یکم ماه مبارک رمضانو شب شهادت امام علی علیه اسلام  با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در اماکن مذهبی،حسینه ها و مساجد گچساران با شکوه هرچه تمام‌تر در حال برگزاری است و شب زنده داران در بین اشک و ناله و با سوز درون، با قرآن بر سر نهادن، کلام وحی را واسطه قرار داده و از خدای خویش طلب رحمت و مغفرت کردند.

 

شب قدر در گچساران

 

شهروندان دیار نفتخیز گچساران در شب دعا و توسل، بی‌اعتنا به تمام دل مشغولی‌های روزمره و تعلقات دنیوی، برای عاقبت به خیری و رستگاری، دستان نیاز خود را به سوی آسمان بلند کرده اند و با چشمانی اشکبار و قلبی محزون از پروردگار عالم طلب عفو و بخشش کردند.

 

شب قدر در گچساران

شب قدر در گچساران

 

مردم گچساران با حضور در اماکن متبرکه با خواندن قرآن ، دعای جوشن کبیر ، نماز، دعاهای مستحبی و همچنین قرآن به سر گذاشتن فریاد الهی العفو والغوث سرداند وبا خدای خود تا سحرگاه راز و نیازکرده واز درگاه ایزد منان طلب مغفرت کردند.

 

امشب جوانان روزه دارگچسارانی و در شب شهادت مولی الموحدین علی علیه السلام  آمده اند  تا با چشمانی اشکبار و دستانی تهی و کوله باری از گناه که بر دوششان سنگینی می کند، شاهد بخشش گناهانشان باشند.

شب قدر در گچساران

 

میلادشب قدر را فرصتی برای استغفار به درگاه احدیت و بازگشتن به سوی حضرت حق برشمرد و می گوید:باید بدانیم که شب‌های قدر بهترین فرصت برای بهره‌مندی از رحمت الهی، پاکی روح، دعا و نیاش و لحظه‌های شیرین و دلنشین نزدیکی و خلوت با خالق یکتا است وشب قدر فرصتی است که از گناهان خود توبه کنیم و با حالتی اشک‌آلود و شرمسار حاجاتی را که داریم از ایزد منان طلب کنیم.

 

شب قدر در گچساران

 

محمد و حامد از جمله روزه دارانی بودند که شفاعت بیماران را از درگاه باری تعالی طلب کردند و افزودند:همه مومنین بخصوص قشر جوان باید قدر دقیقه‌ها و ثانیه‌های طلایی شب‌های قدر را که فرصتی برای بازگشت به سوی پروردگار، توبه کردن از گناهان و درخواست عفو و بخشش از خداوند است را بدانیم و لحظه‌ای از فضیلت های این شب با ارزش غافل نمانیم.

 

شب قدر در گچساران

 

یکی دیگر جوانان گچسارانی شب قدر را شب آسمانی شدن و شب توبه و استغفاردانست و گفت: شب های قدر لحظه هایی مملو از معنویت، وارستگی و خضوع در برابر یگانه معبود هستی است و در این شب پر عظمت از خدا می‌خواهم که بیماران به ویژه کسانی که توانایی شرکت در این مراسم را ندارند‌، شفا بگیرند.

 

شب قدر در گچساران

 

مازیار نیز شب قدر را وعده با خدای بی همتا، شب زاری و سبک شدن روح از بار گناهان و رهایی از دوزخ می داند و در ادامه ظهور و فرج مولا و صاحبمان ولی عصر (عج) و همچنین سلامتی و طول عمر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری، سلامتی خادمان نظام اسلامی و نیز نابودی کفر و پیروزی جهان اسلام و سلامتی تمامی شیعیان در شب قدر را از ایزد منان مسئلت می کند.

 

شب قدر در گچساران

 

براستی شب های قدر فرصتی است برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست و این شب پر فضلیت فرصتی است برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی است چرا که پیامبر اکرم(ص) درباره عظمت شب های قدر فرموده اند: «هرکس شب قدر را با ایمان و محاسبه بیدار ماند تمام گناهان گذشته و آینده اش بخشیده می شود.

امام محمد باقرعلیه اسلام درباره فضیلت های شب قدر بیان داشتند:«خداوند متعال نخستین دورانی که دنیا را آفرید، شب قدر را هم آفرید. نیز در آن شب، نخستین پیامبر و نخستین جانشین پیامبر را آفرید و مقدر کرد که در هر سال، شبی باشد که در آن شب، تفسیر کارها را تا سال آینده فرود آورد.»

شب قدر در گچساران

صداى جمعیت ‏یک بار دیگر اوج مى‌گیرد هیچكس حال خود را نمى‏ فهمدو "نجوای استغفرالله ربی و اتوب الیه" در این محفل نورانی طنین انداز شده است و هیچكس به فكر وضع ظاهرى خود نیست و گویا در این جمعیت هر كس در خلوت خود ناله مى‏ كند؛ گویى هر كس از بدى اعمال خود ضجه مى‏ زند و در این شب نورانی سلامتی و ظهور امام عصر(عج)، دعای همه روزه داران گچسارانی است.

انتهای پیام/م

 

دیدگاه‌ها

سلام چرا فقط مسجد صاحب الزمان مسجده پس بقیش چی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها