نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. آذر 1394 - 0:01
پیست پروبالی گچساران
رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری:
نفس هایی که در "پروبالی" به شماره می افتد+تصاویر
نبود پیست استاندارد موتورسواری در گچساران جوانان عشق سرعت و حرکات نمایشی را روانه بلوارها کرده و خطرات ناشی از بی احتیاطی ،هر لحظه در کمین آنها نشسته است.

به گزارش آفتاب جنوب،جمعیت بالای 5هزار نفری موتور سواران در گچساران به دلیل نبود زیر ساخت های لازم از جمله پیست موتور سواری به یک معضل حاد شهری تبدیل شده است وانجام حرکات نمایشی از سوی جوانان و نوجوانان موتور سوار در خیابانها و بلوارهای این شهرستان و وقوع حوادث خونبار رانندگی ناشی از این اقدام را می توان از جمله حوادثی برشمرد که شهروندان گچسارانی از آن به عنوان یک نگرانی جدی یاد می کنند.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

موتورسواری همواره از مهیج ترین رشته‌های ورزشی و پرطرفدار بوده‌ است که علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است  و گچساران هم به تبعیت از سایر نقاط این سرزمین دارای ظرفیت‌های بسیار مستعدی در این رشته ورزشی است واین روزها و در پاره ای از ساعات شبانه روز اجرای حرکات نمایشی که بخشی از هیجانات روحی جوانان را فرو می نشاند در برخی بلوارها و شریان های اصلی گچساران به وفور دیده می شود.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

در این میان شاید تنها پیست "منطقه پروبالی" گچساران  که در خارج از شهر و در کنار جاده کمربندی این شهرستان قراردارد ،می تواند برای جبران برخی از خسارت های ناشی از حرکات نمایشی راهگشا باشد اما با توجه به اینکه این پیست زیرسازی نشده و استانداردهای یک پیست مناسب برای اجرای این حرکات را ندارد، نمی توان زیاد به آن امیدوار بود.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

از جنبه ای دیگر نیز اجرای حرکات نمایشی توسط موتورهایی که عمدتا به وسیله جوانان کم سن و سال هدایت می شود یکی از مسائل اصلی بروز تصادفات در این شهرستان است که این علاقه‌مندی از آنجاست که هیجان و سرعت به طور همزمان در این ورزش وجود دارد ،در حالی که  این رشته در گچساران در زیر فشار مشکلات زیرساختی و سخت‌افزاری با وضعیت دشواری دست و پنجه نرم می کند.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

چند سالی است که استفاده از موتور کراس های خارجی بین موتورسواران گچسارانی رواج یافته است و این موتورها که بیشتر غیرقانونی و از بنادر اطراف گچساران وارد منطقه می شوند از کیفیت بالا و قیمت نسبتا مناسبی برخوردار هستند که متاسفانه با توجه به قابلیت های بالای این موتورسیکلت ها باز شاهد وفات یافتن و آسیب های جبران ناپذیر، چندین جوان گچسارانی در سال های اخیر بدلیل نبود پیست موتورسواری مناسب بوده ایم.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

یکی از موتور سواران این شهرستان با بیان اینکه پیست مناسب این ورزش در گچساران وجود ندارد، خواستار توجه مسئولان برای رفع نیازهای ورزشکاران شد.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

وی افزود: موتورسواری از رشته های مورد علاقه جوانان گچسارانی است  که سال هاست در آرزوی داشتن یک پیست مناسب و استاندارد هستند.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

محمد یکی دیگر از جوانان علاقمند به این رشته ورزشی در گچساران است که در این خصوص گفت: از آنجا که ورزش موتورسواری بین جوانان این شهرطرفداران زیادی پیدا کرده اما متاسفانه مسئولین شهر هیچگونه اقدامی برای این عزیزان نکرده اند واین جوانان موتورسوار بدلیل نداشتن پیست و امکانات موتورسواری به ناچار از خیابان های اصلی شهر استفاده می کنند که این امر علاوه برایجاد مزاحمت برای  شهروندان ،باعث به خطر افتادن جان موتورسواران نیزمی گردد.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

این موتورسوار گچسارانی گفت:مدتی است که  علاقمندان  در خارج از شهر مکانی را انتخاب کرده و در روزهای جمعه در آنجا به حرکات نمایشی زیبا می پردازند اما باز متاسفانه پیست "پروبالی" فاقد امکانات هرچند اولیه است و نفس بسیاری از موتورسواران در این پیست غیراستاندارد همچنان به شماره می افتد.

 

سعید از دیگر جوانانی است که معتقد است تعداد علاقمندان به این رشته مهیج ورزشی بسیار زیاد است اماحمایتی ازآنان نمی شود.

 

وی افزود:در حال حاضر جوانان موتورسوارای در این شهر هستند که مبالغی بین 20تا 30میلیون تومان جهت خرید موتورمخصوص پیست هزینه می کنند این رشته پرهزینه است ولی بیشتر این هزینه ها از طریق خود ورزشکار تامین می شود و چون پیست استاندارد و جای مناسبی  برای این کاروجود ندارد مشکلات زیادی برای علاقمندان به این رشته مفرح ورزشی بوجود آورده است.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

این جوان گچسارانی تصریح کرد:باید توجه کرد که موتور سواران جهت تمرين به تپه های اطراف شهر می روند و خطرات جانی جبران ناپذيری آنها را تهدید می کند كه اگر امكانات اين رشته پر هيجان ورزشی در اختيار ورزشكاران این رشته قرار گیرد این معضلات فروکش خواهند کردكه مهمترين  اين امكانات همان زمين ورزشی استاندارد موتور كراس (پيست) است.

 

وی در ادامه اینچنین بیان کرد:دیدگاه و برخورد با این رشته ورزشی باید تغییر کند، تغییر نگرش جامعه نسبت به موتورسواران از مسائلی است که تحقق آن آثار و نتایج خوبی را برای این ورزش به دنبال خواهد داشت و البته موتور سواران در کنار این ظرفیت هایی که دارند همواره با محدودیت‌هایی هم به علت وجود قدرت بیش از حد در موتورها روبه رو بوده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به توقیف موتورها توسط پلیس اشاره کرد که البته پلیس هم تنها وظیفه خود را در این راستا انجام می‌دهد که باید با تعامل و همدلی مسئولین و موتورسواران این مشکلات به شکل قانونی مرتفع گردند.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

در صحبتی که با برخی دیگراز جوانان موتور سوارگچسارانی داشتیم اعتقاد آنان بر این بود که با داشتن استعدادهای بی‌شمار و علاقه‌مندان به موتورسواری در گچساران، احداث پیست موتورسواری استاندارد جهت استفاده انواع موتور سیکلت ها آرزوی دیرینه جوانان این شهرستان را برآورده خواهد کرد.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

به گزارش آفتاب جنوب،نداشتن پیست استاندارد باعث شده تعداد زیادی از علاقه‌مندان موتورسواری در سطح شهر با اجرای حرکات نمایشی  و پرخطر سلامت خود و شهروندان را به مخاطره اندازد که این اقدام آنها برای افرادی که در سطح شهر در حال تردد هستند، مشکلاتی از قبیل تصادف، ترس ،نزاع خیابانی و حتی ایجاد مزاحمت را بوجود بیاورند که باید برای رفع مشکلات فراروی این قشر تدابیر اساسی اتخاذ شود.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

ورزش یکی از مقوله های مهم جامعه است و بدلیل نقش مهمی که در سلامت روحی وجسمی وتوسعه جامعه دارد باید مورد توجه جدی همه مسئولان قرار گیرد وتوجه به ورزش موجب تقویت روحیه نشاط، امید و خودباوری دربین جوانان وکسب افتخارات در سطوح ملی وبین المللی خواهدشد.

 

توجه به امور جوانان وفعالیت های ورزشی وفرهنگی آنها باید موردتوجه همه دستگاهها قرارداشته باشد، و ساماندهی وجهت دهی شور وانرژی جوانان وحمایت از ورزشکارن موتورسوار موجب کاهش مراجعات به مراکزدرمانی، نیروی انتظامی ودستگاه قضایی خواهدشد و بدون شک احداث پیست موتور سواری در گچساران نقش مهمی در کاهش تلفات موتورسواران ناشی از انجام حرکات نمایشی در سطح شهر را خواهد داشت.

 

رنج گچسارانی ها از نبود پیست موتور سواری

 

اگر چه پیست پروبالی در حال حاضر به صورت خود جوش توسط عده ای از جوانان علاقمندان به این رشته مهیج و پرطرفدار ورزشی در حال آماده سازی است اما این مقوله جوابگوی خیل علاقه مندان به این رشته نخواهد بود و این پیست همچنان با مشکلات  ،کمبود امکانات و نبودزیر ساخت های لازم روبروست.

 

پیست خاکی موتور سواری (پروبالی) گچساران در جنوب این شهرستان و در کنار جاده کمربندی قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

 

 

دیدگاه‌ها

با تشکر امیدوارم مسئولین شهر هم گوشه نظری به موتور سواران بیندازند
یاد مرحوم داریوش مسیحی بخیر و خدا بیامرز ش
گزارشتون واقعن بجا عالی و متناسب با افکار جوانان شهر بود.ما امیدواریم مسولین واقعن به فکر چاره اندیشی برای مشکلات این ورزش پر طرفدار پر هیجان و پر هزینه باشند و ماهم مثل تمامی شهرهای کشور از داشتن یک پیست خوب بهره مند شویم و مطمین هستم نتیجه اش خیلی زود در هنجار های اجتماعی و رفتاری جوانان علاقه مند به این رشته در سطح شهر به چشم خواهد خورد.به امید رسیدن به این مهم.با تشکر فراوان از وبسایت افتاب جنوب.
باید در این حصوص پیگیری های بیشتری انجام گردد. این گزارش میتواند کمک شایانی به این جوانان داشته باشد
مسئولین ورزش شهرستان باید هرچه سریعتر اقدام کنند تا این جوانان کمتر در معرض خطر باشند
با سلام خدمت دوستان عزیز اینشالا به امید خدا و با کمک مسئولین شهرستان گچساران جوانان این شهر به ارزوی دیرینه خود که داشتن یک پیست استاندارد هست برسند تا مجبور نشوند برای تمرین یا تماشا ورزش موتور سواری به شهر های اطراف بروند. ما در شهری هستیم که استعدادهای زیادی در زمینه موتور سواری واتومبیلرانی داریم اما دوستان به این هم توجه داشته باشن که با هزینه های سنگینی که ورزش موتور سواری دارد وبا وجود تمام مشکلاتی که برای تهیه البسه وموتور مناسب برای جوانان وجود دارد باز هم ما در شهرستان گچساران با نبود امنیت برای ورزش موتورسواری مواجه هستیم(سرقت موتور) و به همین دلیل افراد خواص در گچساران میتوانند با کمی امنیت به این ورزش بپردازند و تعداد دیگری ازجوانان که علاقه به این ورزش دارند باید به خاطر نبود امنیت ازسمت سارقین چه از نظر جانی و چه از نظر مالی دراین شهر ورزش موتور سواری را در گورستان ارزوهاشون دفن کنن.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها